Visa fullständig version : Röntga sina tillväxtzoner?
Tjena!
Som rubriken lyder så undrar jag om man behöver en nån slags behörighet eller nån bra anledning till att röntga sina tillväxtzoner?
Eller om man bara kan boka tid, Skulle gärna vilja veta om man ha växt klart.
Antingen köper du det inom privat vård, eller så måste det finnas en giltig medicinsk anledning, t.ex att du är kortväxt och man vill utreda möjligheterna att hormonbehandla.
"Jag är nyfiken bara" brukar inte räcka jättelångt i vård som betalas med allmänna medel.
Vad tror du själv?
Ingen aning, drf jag fråga er ;)
Antingen köper du det inom privat vård, eller så måste det finnas en giltig medicinsk anledning, t.ex att du är kortväxt och man vill utreda möjligheterna att hormonbehandla.
"Jag är nyfiken bara" brukar inte räcka jättelångt i vård som betalas med allmänna medel.
Aha okej, man är lite fundersam när både knäna och ryggen börja gör ont som tusan när man 18 år *gah!*
King Grub
2015-06-01, 10:45
Låt läkaren avgöra vilka undersökningar som är aktuella.
nissepelle
2015-06-02, 18:42
Att du ser att det mest logiska är att röntga betyder inte att det är det medicinskt korrekta. Sök läkarvård och låt utbildad personal besluta om hur man ska gå vidare. :)
Aha okej, man är lite fundersam när både knäna och ryggen börja gör ont som tusan när man 18 år *gah!*
Jag skulle först fråga mig vad jag gjorde med knän och rygg. Inte ens en artonårings kropp tolererar t.ex. vilken belastning som helst, vilken typ av träningsschema som helst, vilken typ av deff som helst osv. Att man har ont beror sällan på tillväxtzonerna.
Scratch89
2015-06-05, 22:21
Utan att veta vem du är så finns det generella råd som stämmer in på många av de unga som jag träffar på mottagningen:
- Sluta sitta så mycket vid datorn/TV:n/telefonen/plattan och sträck på dig.
- Sitt, stå och gå med god hållning.
- Om du styrketränar; använd belastning som du klarar av. Håll god teknik och var ärlig mot dig själv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.