Visa fullständig version : Am. fotbollsspelare vs bodybuilder
filmjölk
2015-05-28, 12:08
sJjSP2fqFxk
Blev resultatet som ni hade förväntat er?
TheOne1994
2015-05-28, 12:13
nej jag trodde bb skulle få syra men fan va han reppa på :)
Landström
2015-05-28, 12:16
Att jämföra två olika individer är helt ointressant. Säger absolut ingenting. Annat än om just de två individerna.
Arf Pingvin
2015-05-28, 12:21
Ungefär som jag trodde. Am.f höll inte rumpan i bänken och och bb låste inte ut.
ARMSTARK
2015-05-28, 12:24
315lb, 143kg, det var riktigt imponerande faktiskt.
HerrLuta
2015-05-28, 14:25
Hade inte orkat en enda rep på denna vikt men intressant att am.f.spelarens röv lyfte från första reppen och ingen sa något om det?
Sheogorath
2015-05-28, 14:32
33 (?) reps på 143 kg? Skapligt. :D
Herr Oberst
2015-05-28, 14:39
Byggaren ligger väl rätt ofta på 12-14 reps och kör så...
Fotbollsspelare är väl sällan sugna på uthållighet av någon form. Vet inte vad genomsnittstiden per försök ligger på, men det kan inte vara många sekunder
HerrLuta
2015-05-28, 14:41
Byggaren ligger väl rätt ofta på 12-14 reps och kör så...
Fotbollsspelare är väl sällan sugna på uthållighet av någon form. Vet inte vad genomsnittstiden per försök ligger på, men det kan inte vara många sekunder
Ändå testar de alltid 225lbs AMRAP i bänkpress på NFL Combine som ett av bedömningskriterierna. Tror att rekordet där ligger på 51 reps :D
Snacka om testosteronsamling.
hahavaffan
2015-05-28, 14:56
Att jämföra två olika individer är helt ointressant. Säger absolut ingenting. Annat än om just de två individerna.http://i.imgur.com/4gJaBaa.jpg
Hade inte orkat en enda rep på denna vikt men intressant att am.f.spelarens röv lyfte från första reppen och ingen sa något om det?Och byggaren låser inte ut en enda rep, det är det ingen som nämner heller förutom att man hör någon gapa "lock out" två sista repsen, sedan är det inget mer med det.
http://www.iprospex.com/blog/wp-content/uploads/2014/04/df5c504d10c538e4c5b88e308206a324ed6c0fcff9e54a3e13 1fc3c17aff7464.jpg
HerrLuta
2015-05-28, 15:01
http://www.iprospex.com/blog/wp-content/uploads/2014/04/df5c504d10c538e4c5b88e308206a324ed6c0fcff9e54a3e13 1fc3c17aff7464.jpg
Haha, true :D
Varför har varenda AF-spelare så sopig bänkteknik? Iom att de faktiskt testas i bänk på under combine och tränar det mycket (antar jag) borde det se bättre ut. Alltid nån vinglig, awkward smalbänk med rövlyft och studs.
delta_mats
2015-05-28, 15:06
Hur många på kolo knäcker byggaren? Kan inte vara mer än en handfull?
Sheogorath
2015-05-28, 15:08
Jäkligt snygga reps dessutom.
hahavaffan
2015-05-28, 15:13
Hur många på kolo knäcker byggaren? Kan inte vara mer än en handfull?Halva kolo om du gör en poll av det.
Jäkligt snygga reps dessutom.+1
halva kolo om du gör en poll av det.:d
Om jag får köra som fotbollsspelaren gjorde så 5-6 reps kanske, men helvete vad byggaren reppade på!
Varför har varenda AF-spelare så sopig bänkteknik? Iom att de faktiskt testas i bänk på under combine och tränar det mycket (antar jag) borde det se bättre ut. Alltid nån vinglig, awkward smalbänk med rövlyft och studs.
:d
aX-YuvQkSRE
HerrLuta
2015-05-28, 16:02
Intressant om han hade failat sista försöket och den killen i vitt linne fortfarande hade hoppat över honom :D
:d
aX-YuvQkSRE
GIc-JG1TUe8
R Scarpa27
2015-05-28, 19:51
nej jag trodde bb skulle få syra men fan va han reppa på :)
+1... jaevlar :D
filmjölk
2015-05-28, 20:08
Jag själv tycker filmen var hysteriskt rolig. Den där jättefotbollskillen mot en liten manlet. Fotbollslaget är helt lyriska: "Our biggest bencher vs their biggest bencher!" oyeah, uh-uh-uh, apbur. Den lilla killen står bara lugnt, snällt och småler.
Sedan utklassar han jätten, reser sig från bänken och ser lite obrydd ut.
R Scarpa27
2015-05-28, 20:13
Jag själv tycker filmen var hysteriskt rolig. Den där jättefotbollskillen mot en liten manlet. Fotbollslaget är helt lyriska: "Our biggest bencher vs their biggest bencher!" oyeah, uh-uh-uh, apbur. Den lilla killen står bara lugnt, snällt och småler.
True, dock är am spelaren längre men inte större musklerbyggnad.
Tror man upplever am spelare stor mkt pga längden också :)
Hade kortisen varit lika lång med den kroppen han har hade det sett ganska annorlunda ut om de stod ijämte varandra :)
Och byggaren låser inte ut en enda rep, det är det ingen som nämner heller förutom att man hör någon gapa "lock out" två sista repsen, sedan är det inget mer med det.
Han låser väl visst ut? Ser ut som det om man kollar armbågarna i alla fall.
Såg ju direkt att det var ruggigt dåliga vinklar på fotbollskillen, alldeles för långa armar.
Han låser väl visst ut? Ser ut som det om man kollar armbågarna i alla fall.Ett par av dom första, och några på slutet, ja, men den stora majoriteten är inte ordentlig utlåsning. Kolla bara hur högt stången är precis efter han lyft ut och vid de två-tre sista repsen, sedan jämför du det med alla andra.
Linjedomarn
2015-05-29, 08:51
Samma sak med t.ex hockeyspelare här i Sverige. Individuella idrottare brukar kunna bete sig hyffsat men lagspelare tar oftast inte något eget ansvar och tränaren har i många fall ingen gedigen utbildning utan fått jobbet för att han var en bra spelare tidigare. Så tränar lär ut vad han lärde sig av sin tränare osv, en ond cirkel.
*Disclaimer: Detta är bara vad jag tror, jag har inte träffat alla idrottslag, alla tränare eller alla utövare.
Samma sak med t.ex hockeyspelare här i Sverige. Individuella idrottare brukar kunna bete sig hyffsat men lagspelare tar oftast inte något eget ansvar och tränaren har i många fall ingen gedigen utbildning utan fått jobbet för att han var en bra spelare tidigare. Så tränar lär ut vad han lärde sig av sin tränare osv, en ond cirkel.
*Disclaimer: Detta är bara vad jag tror, jag har inte träffat alla idrottslag, alla tränare eller alla utövare.
Jo fast hockeyspelare i Sverige är till största delen kissbombande puckon så det förvånar mig inte. Det faktum att ingen inom AF orkar lära sig bänka när det står miljondollarkontrakt på spel förbryllar mig.
Linjedomarn
2015-05-29, 09:20
Jo fast hockeyspelare i Sverige är till största delen kissbombande puckon så det förvånar mig inte. Det faktum att ingen inom AF orkar lära sig bänka när det står miljondollarkontrakt på spel förbryllar mig.
Det finns spelare (framförallt nya spelare som vill in i NFL) som tar hjälp av utomstående tränare som kan. Men vad lagens tränare håller på med vet jag inte.
Jag känner snubbe som spelat AF på college i usa och han har förtäljt att det är mycket att löpa tills man spyr och att alla ska göra precis samma sak oberoende vilken position de har eller hur väl utvecklade de är.
Känner även en annan snubbe som pluggar där nu och tränar på samma gym som deras AF-lag. Han bevittnade en träning där alla i laget skulle köra frontböj på 120kg oavsett storlek på spelaren och om man inte klarade 1 rep så hjälpte tränaren genom att stå och curla vikten medans under 5 reps. Handlar väl kanske lite om deras mentalitet, att allt som är större är bättre.
Det finns spelare (framförallt nya spelare som vill in i NFL) som tar hjälp av utomstående tränare som kan. Men vad lagens tränare håller på med vet jag inte.
Jag känner snubbe som spelat AF på college i usa och han har förtäljt att det är mycket att löpa tills man spyr och att alla ska göra precis samma sak oberoende vilken position de har eller hur väl utvecklade de är.
Känner även en annan snubbe som pluggar där nu och tränar på samma gym som deras AF-lag. Han bevittnade en träning där alla i laget skulle köra frontböj på 120kg oavsett storlek på spelaren och om man inte klarade 1 rep så hjälpte tränaren genom att stå och curla vikten medans under 5 reps. Handlar väl kanske lite om deras mentalitet, att allt som är större är bättre.
Låter som din bekanta spelat på en skitskola.
Ok det är ju skrämmande att de har sådana tränare.
Ett par av dom första, och några på slutet, ja, men den stora majoriteten är inte ordentlig utlåsning. Kolla bara hur högt stången är precis efter han lyft ut och vid de två-tre sista repsen, sedan jämför du det med alla andra.
Det är svårt att se för det går så snabbt men jag tycker det ser ut som att han låser ut. Vart stången är när han lyfter ut spelar väl ingen roll för han reser ju lite på sig för att nå upp och lyfta ur?
Hur pass mycket lättare blir det av att han inte låser ut?
Macroman
2015-05-29, 15:02
Halva kolo om du gör en poll av det.
Fniss! :d
JA!!
filmjölk
2015-05-29, 15:44
jag tror vi har några få på kolozzeum som skulle kunna knäcka byggarens 33reps. Finsk Sisu, 345,5 i bänk, jamroz och kanske någon till. Världseliten i bänkpress:)
MasterChief
2015-05-29, 15:53
jag tror vi har några få på kolozzeum som skulle kunna knäcka byggarens 33reps. Finsk Sisu, 345,5 i bänk, jamroz och kanske någon till. Världseliten i bänkpress:)
Ffs...hurril och Arne gör det med tekoppen.
Kan vi inte spekulera lite i varför byggaren är så stark då? Är det tekniken? Vinklarna?
filmjölk
2015-05-29, 16:07
Kan vi inte spekulera lite i varför byggaren är så stark då? Är det tekniken? Vinklarna?
Jag gissar på en kombination av hård styrketräning under lång tid, proteinrik kost och anabola steroider som hans framgångsrecept. Detta är överordnat teknik och vinklar.
filmjölk
2015-05-29, 16:09
Ffs...hurril och Arne gör det med tekoppen.
Hurril kanske klarar det, men inte Arne. Arne är stark men inte 143*33 i bänkpress- stark.
Jag gissar på en kombination av hård styrketräning under lång tid, proteinrik kost och anabola steroider som hans framgångsrecept. Detta är överordnat teknik och vinklar.
Fotbollsspelaren är nog också på AAS, så jag vet inte om brukandet är en avgörande faktor. Tror nästan fotbollskillen kan vara värre dopad än vad byggaren är med tanke på hur tuff sport han sysslar med.
Hurril kanske klarar det, men inte Arne. Arne är stark men inte 143*33 i bänkpress- stark.
Det är inte hurril heller :).
filmjölk
2015-05-29, 16:40
Fotbollsspelaren är nog också på AAS, så jag vet inte om brukandet är en avgörande faktor. Tror nästan fotbollskillen kan vara värre dopad än vad byggaren är med tanke på hur tuff sport han sysslar med.
Jo absolut. Skillnaden i bänkpress beror helt enkelt på att byggaren är starkare i tuttar/axlar/triceps än fotbollsspelaren, inte på teknik.
lördagsgrogg
2015-05-30, 06:02
Jag delar dina erfarenheter. Duktiga spelare i någon större lagidrott blir oftast så söndercurlade från ung ålder att de aldrig tar något större ansvar för sin egen utveckling. Undantag finns naturligtvis och det är sådana typer (nåja en viss talang krävs väl kanske också ;-)) som blir superstjärnor såsom ex. forsberg.
Arne Persson
2015-05-30, 07:06
Hahaha! Är MEGAusel på bänken! Varför överhuvudtaget nämns jag här???:d
Den korta byggaren har kanske fått lite av F. Columbos gener? :)
Jag delar dina erfarenheter. Duktiga spelare i någon större lagidrott blir oftast så söndercurlade från ung ålder att de aldrig tar något större ansvar för sin egen utveckling. Undantag finns naturligtvis och det är sådana typer (nåja en viss talang krävs väl kanske också ;-)) som blir superstjärnor såsom ex. forsberg.
Forsberg har själv sagt att han fick en enorm draghjälp av Näslund att ta sig till gymmet. I unga år så hatade han att fysträna, och gick dit mest för att Näslund drog med honom. Så även Foppa hade det lite förspänt.
lördagsgrogg
2015-05-30, 11:49
Forsberg har själv sagt att han fick en enorm draghjälp av Näslund att ta sig till gymmet. I unga år så hatade han att fysträna, och gick dit mest för att Näslund drog med honom. Så även Foppa hade det lite förspänt.
Jorå, säger inte att han gjort allt själv. Speciellt inte med farsan som tränare ;-).
Bara att jag får uppfattningen att han inte bara släpat sig med resten av laget och lallat runt som dom flesta gör. Utan själv tagit ansvar för sin träning. Mycket möjligt att det inte var så bra exempel, hoppas poängen gick fram ändå.
Kebab-Arne
2015-05-30, 12:35
Man undrar vad kroppsbyggarens max ligger på.
Hahaha! Är MEGAusel på bänken! Varför överhuvudtaget nämns jag här???:d
Den korta byggaren har kanske fått lite av F. Columbos gener? :)
Är det för att du har långa armar?
Man undrar vad kroppsbyggarens max ligger på.
At 22, Joel bench pressed 518 pounds in the 198-pound weight class at AAPF Nationals breaking the Junior World record. The following year, at just 23 years old, Joel benched an incredible 633 pounds in the 220-pound weight class setting the Junior American record. He would have had to do that lift at Nationals to make it an official World record.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.