Visa fullständig version : ute efter PWO man inte somnar av
sirrepirre
2015-05-20, 14:19
hej! var ett tag sedan jag postade här.
är ute efter marknadens starkaste PWO, har kört en del på senaste från Scitec, AldrigVila å nån annan som jag ej minnns namnet på. blir alltid missnöjd med effekterna nu för tiden. vill ha en PWO som jag känner bra fokus å en grym pigghetskänsla av. någon som har tips? *flex**drool*
PureWhey
2015-05-20, 14:53
Koffeinpiller
En produkt får inte säljas om den har mer än 300 mg koffein per dos, mer effektfullt än så blir det inte.
Ta ett uppehåll på ett par veckor så blir det bättre.
niklasericson
2015-05-20, 19:47
hej! var ett tag sedan jag postade här.
är ute efter marknadens starkaste PWO, har kört en del på senaste från Scitec, AldrigVila å nån annan som jag ej minnns namnet på. blir alltid missnöjd med effekterna nu för tiden. vill ha en PWO som jag känner bra fokus å en grym pigghetskänsla av. någon som har tips? *flex**drool*
Ett tips är att du gör en egen och billig,effektiv blandning istället för att slänga 400 spänn på något hopkok.
300mg Koffein
200mg L-Theanine
4-600mg Alpha-GPC
Grymt pigg utan jitter tack vare att L Theanine tar bort bieffekterna från koffeinet och Alpha GPC ger en ren energi med en fokus som är något extra.
Seedstream
2015-05-20, 21:12
Jag kör personligen på koffein, beta-alinine och citrulline-malate.
Har 200mg koffeinpiller, så tar man 2 sådana och rejält med beta-alenine så lär du definitivt inte bli sömnig.
Du bygger upp en tolerans om du använder koffein i olika former ofta, så antingen köper du koffeinpiller och tar mer, eller så tar du en paus från pwo och koffein så kommer du få en bättre skjuts sedan när du väl börjar igen.
Jag tog 800-1000mg en period, det hände inget om jag tog mindre. Efter en två-tre månaders paus räckte 2-300mg rätt bra.
Jag blir loj av för mycket koffein, less is more i mitt fall.
karlingen
2015-05-21, 10:50
Ta en paus från PWO:erna!
Kör några veckor utan något koffein alls (pwo, kaffe, te) så ska du se hur du kommer att springa runt som en antilop på gymmet igen efter uppehållsperioden.
Fjrebqll
2015-05-21, 11:21
Har haft 5 veckor helt utan koffein och nu enbart börjat använda det innan träning 2-3 gånger i veckan. Fungerar riktigt jävla bra. Knappt några dåliga pass överhuvudtaget längre. Det är najs! :P
http://examine.com/blog/science-behind-caffeine/
"So the question is, are you considered caffeine tolerant? The ‘bad news’ is, just drinking coffee more than a few times a week will increase your caffeine tolerance, which means no super-focus and no euphoria. If you want to maximize the benefits of caffeine, you may want to try weaning yourself off of it or excluding it from your diet for a month, which will allow your tolerance to fade."
Damien Thorne
2015-05-21, 11:45
Pwo är slöseri med pengar. Räcker med koffein för att orka med ett långt tungt pass.
Jag har tidigare testat nån koffeinfri pwo. Gav absolut ingenting.
Men när jag kör med enbart koffein så orkar jag hålla ett bra tempo i 2 timmar.
För mig så är koffeintabletter från apoteket dom enda som fungerar.
StarkaUlf
2015-05-21, 11:50
Jag vet att en del bara känner av Apotekets + Alert FX's koffein. Har själv testat Alert FX's + Body Science tidigare, där den förstnämnda var klart bättre.
Nu senaste köpte jag från Myprotein. Deras upplever jag är ännu bättre än Alert FX. Så det kan vara ett tips att prova om någon brukar beställa proteinpulver därifrån :)
TheOne1994
2015-05-21, 13:30
ni som tar koffein. Är det skillnad att ta 400 vs 600 mg ? märker man skillnaden ? blir det hjärtklappning och sånt ?
Det är väldigt individuellt. Jag tar normalt sett 6-700mg, har som tidigare nämnt tagit 1g också utan hjärtklappningar eller något sånt. Jag upplever att det är skillnad på hur pigg och på hugget jag blir om jag skulle sänka intaget med 200mg.
Sambon däremot, och en polare, började må riktigt dåligt av 400mg trots att de är kaffedrickare, något jag inte var när jag tog som störst doser.
Beror på allt möjligt; hur din kropp rent generellt svarar på det, hur du sovit, ätit, druckit, koffeintolerans från kaffe/energidrycker osv. Du får testa dig fram.
TapaTalk.
PureWhey
2015-05-21, 14:14
Jag har börjat ta koffein enbart vid speciella tillfällen, tävlingar, maxningar osv...
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18458357
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25297344
Fjrebqll
2015-05-21, 17:53
ni som tar koffein. Är det skillnad att ta 400 vs 600 mg ? märker man skillnaden ? blir det hjärtklappning och sånt ?
Jag hade nog i varje fall fått hjärtklappning och massa nervösa tics ifall jag intog denna mängd nu efter ha varit helt koffeinfri i fem veckor :P Nu räcker 80-150mg koffein 60 min innan träning för riktigt bra effekt.
Hmm blev rekommenderad förut en som skulle vara jävligt bra. Kan hojta till när jag kommer på vad den heter!
Dock så har jag aldrig använt PWO :)
Ozziking
2015-05-21, 21:10
Någon som vet hur mycket koffein det är i 1 kaffemått av gevalias lila kaffe? :)
Vill jämföra en sak.
Sheogorath
2015-05-21, 21:44
80 mg kanske? Om du brygger det. Det kan nog vara mer om du äter pulvret.
Det är helt sjuka mängder koffein man får i sig om man får för sig att tugga och svälja te-blad. Har jag hört.
Det är helt sjuka mängder koffein man får i sig om man får för sig att tugga och svälja te-blad. Har jag hört.Var är din tråd om det här? Lika utförligt som tongkat ali-tråden, tack.
Nu tar jag endast kaffe innan träningen får lagom skjuts för träningen av det. Jag sover bättre och är mindre sliten dagen efter när jag inte tar koffein i tablettform innan. Jag tror att om det är något som gör att man utvecklas så är det sömn och återhämtning.
pectoralis
2015-05-22, 07:54
Red wheeler från *****.
King Grub
2015-05-22, 08:05
Den prestationsförhöjande effekten är dosrelaterad upp till 5 mg per kilo kroppsvikt. Utöver den mängden har man inte sett någon ytterligare effekt, bara biverkningar (nervositet, sömnsvårigheter, t ex).
sirrepirre
2015-05-27, 13:01
Tack för alla tips. :) blandade egen förut å , ja det är billigare men drygt ;). Gillar enkelheten med en bra sammansatt pwo då man redan äter en del kosttillskott och inte har ork att blanda haha ;). Gillade dom pwo som fanns förut, fick en jävla energi kick å fokus men antar att dom försvann från marknaden av en anledning ;) hehe. Har kört på koffein tabletter tidigare men känner knappt någon effekt fast jag kört över 600 mg. Och att ha ett uppehåll från kaffe/koffein är uteslutet för mig. Druckit kaffe i ca 13 år och mår inge bra utan mina dagliga koppar haha ;)
Action Fighter
2015-05-27, 14:10
https://youtu.be/PoEn10YuDYM?t=2m17s
Varsogod! Detta jag använder som PWO iaf, finns extremt många olika produkter att välja på! ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.