Visa fullständig version : Warcraft 2016 hype!
Ozziking
2015-05-19, 21:13
2016 SLÄPPER DE EN FILM OM WARCRAFT!! (10 år försent?)
HUR AWESOME ÄR INTE DETTA?! *cupid*
Någon som vet mer om det? Skulle vara riktigt fint att få filmer om warcraft samt world of warcraft. Så man får en klok uppfattning om storyn (vilket jag har svårt med).
https://www.moviezine.se/nyheter/nya-bilder-fran-warcraft
First!
Har troligtvis inte mer koll än vad du har men ungefär såhär mycket hype har jag inför filmen:
ingen hype |-------------------------x--------------| mycket hype
med andra ord nyfiken och kommer att se den men har inga större förhoppningar.
Himla trist att inte Uwe Boll fick göra filmen. =/
https://www.moviezine.se/nyheter/nya-bilder-fran-warcraft
https://mz-prod.s3.amazonaws.com/uploads/photo/file/192081/large_cb1fadd2b3365bc97e063de071a74edb-Warcraft_Orgrim_Action-1024x683.jpg
https://mz-prod.s3.amazonaws.com/uploads/photo/file/192080/large_cb1fadd2b3365bc97e063de071a74edb-Warcraft_Orgrim-819x1024.jpg
C h r i s
2015-05-19, 22:05
Som tur är gör Duncan Jones filmen och inte Uwe Böll, så det finns ju faktiskt en chans att den blir bra! :hbang:
Rätt säker vi hade en tråd om detta redan, nånstans diskuterades det iaf.
Doomhammer!
http://cdn.themis-media.com/media/global/images/library/deriv/845/845232.jpg
Det snackades friskt om filmen under senaste Blizzcon. Kika deras presentation därifrån.
Andy.da.wohoo
2015-05-20, 11:17
Har skyhöga förväntningar på denna filmen! Har väntat i snart 10 år på det, känns overkligt att det snart blir verklighet! :D
Det har pratats länge om denna film. Jag har som de flesta andra höga förväntningar. Om filmen håller samma standard som deras in-game cinematics så kan den leverera.
Jockefoten
2015-05-20, 12:39
Kommer ihåg back in the days 2002, 2003 när jag lanade WC3, kikade på Blizzards fina filmklipp och drömde om en Warcraft-film.
Alla är medvetna om att Duncan Jones är David Bowie son va? (zowie bowie)
Himla trist att inte Uwe Boll fick göra filmen. =/
sjukaste jag läst på internet.
någonsin.
Ozziking
2015-05-20, 16:44
Jag tycker detta är ascoolt!
Tänk om de gör fler warcraft filmer för att sedan kötta WOW-filmer från hela grunden! *cupid**gah!*
C h r i s
2015-05-20, 16:49
Alla är medvetna om att Duncan Jones är David Bowie son va? (zowie bowie)
Japp!
Starvation
2015-05-20, 17:00
Jag tycker detta är ascoolt!
Tänk om de gör fler warcraft filmer för att sedan kötta WOW-filmer från hela grunden! *cupid**gah!*
Hoppas det går bra för filmen så vi får en jävla massa till, Warcraft storyn är ju riktigt bra.
Med tanke på hur grymma Blizzards trailers är (fått mig att återgå till wow flera gånger :D) så är förväntningarna höga.
Ja, jag kommer se den bara för Blizzards cinematics. Om de dessutom lyckas göra en bra film finns det överhängande risk att jag måste besudla mig själv när jag ser den...
På fredag får vi en ordentlig trailer!
FA_8TY9Z5Zg
Kan inte hitta någon handling om filmen men den kommer väl.... jag hoppas innerligt att denna scenen från warcraft 2 kommer med i filmen då kommer jag rysa....
ZU-n8UZM5Cc
King Grub
2015-11-03, 19:55
Trailer och information kommer på BlizzCon.
PureWhey
2015-11-03, 20:11
Är Leeroy Jenkins med? Hype.
Toni Radanov
2015-11-03, 20:24
han hör till WoW, inte WARCRAFT, son. :D
Detta är pre-WoW å därmed HNNNNGH! På en skala från 1 till Is this real life är jag någonstans halvvägs till Jupiter. Har man spelat Blizzard spel, och främst Warcraft serierna, i 18 år så blir man gaaanska flippin' bonkers :'D
Blizzcon gon' be so guud! Inte bara för Trailern men även hs/sc2 å heroes turneringarna åååh!
ÅÅÅÅH!
De skulle gjort en film från alla cut-scenes i Warcraft 2/3 samt Frozen Throne. Färdigt och klart med manus och allt då..
An Iron Soul
2015-11-03, 20:37
For The Horde!
Fyra timmar färdigt och klart
IIz4lgxlLHw
han hör till WoW, inte WARCRAFT, son. :D
Detta är pre-WoW å därmed HNNNNGH! På en skala från 1 till Is this real life är jag någonstans halvvägs till Jupiter. Har man spelat Blizzard spel, och främst Warcraft serierna, i 18 år så blir man gaaanska flippin' bonkers :'D
Blizzcon gon' be so guud! Inte bara för Trailern men även hs/sc2 å heroes turneringarna åååh!
ÅÅÅÅH!
sc2 turneringarna blir ju fett....... kollade precis in schemat och önskar man kunde vara där fre & lör fan =)
ÅÅÅÅH!
Och Linkin Park oxå väl? Right? :cool:
Jockefoten
2015-11-03, 21:08
Och Linkin Park oxå väl? Right? :cool:
I slutet så spelar det ändå ingen roll.
Nordenator
2015-11-03, 21:58
Blizzard har alltid gjort sjukt badass cinematics. Jag har spelat allting från Blizzard från och med Warcraft 2 (utom Heroes of Storm), men någonstans där kring WoW slutade jag bry mig om singleplayer-biten av Blizzards spel (och således även filmen man trånat efter i många år). Visst har jag spelat igenom kampanjer, tittat på trailers och liknande - men blizzard är för mig nu mer multiplayer och allt annat har jag slutat bry mig om. Hade filmen kommit för tio år sedan hade jag varit som en unge på julafton, men nu kan jag väl sträcka mig till att se den om den verkar vara bra. Growing up sucks :P
Blizzard har alltid gjort sjukt badass cinematics. Jag har spelat allting från Blizzard från och med Warcraft 2 (utom Heroes of Storm), men någonstans där kring WoW slutade jag bry mig om singleplayer-biten av Blizzards spel (och således även filmen man trånat efter i många år). Visst har jag spelat igenom kampanjer, tittat på trailers och liknande - men blizzard är för mig nu mer multiplayer och allt annat har jag slutat bry mig om. Hade filmen kommit för tio år sedan hade jag varit som en unge på julafton, men nu kan jag väl sträcka mig till att se den om den verkar vara bra. Growing up sucks :P
De skulle släppt filmen 2004, direkt efter LOTR och efter Frozen throne släppet.
Är Leeroy Jenkins med? Hype.
Kommer bojkotta filmen om inte Leeroy Jenkins har en roll :(
Jockefoten
2015-11-06, 20:28
Trailern var väl sådär.
C h r i s
2015-11-06, 20:35
Trailern var väl sådär.
Håller med, men kommer ändå att se filmen, bara för att!
2VT-Vpuoio8
Blizzard har alltid gjort sjukt badass cinematics.
Det är inte Blizzard som gör det i filmen, utan ILM. Vi är alla lurade. ;)
De skulle släppt filmen 2004, direkt efter LOTR och efter Frozen throne släppet.
Det hade inte varit en vacker syn med dagens standard.
god damn, ser ut som värsta kalkonrullen. Nåt som Uwe Boll hade slängt ihop. Det söta gröna trollbarnet? *spy*
Jag som då aldrig lirat spelet hade exakt noll emotionelt intresse i en enda av karaktärerna (som var vilka egentligen? Ingen huvudrollsinnehavare?)
Det såg riktigt cheesy ut. Ni som spelat spelet, känner ni något öht? Vad är storyn?
Jag förväntar mig tunn handling och porrig VFX. Kommer lätt se den för det sistnämnda. :D
Rikard Jansson
2015-11-06, 21:38
tycker den ser asgrym ut :D hade velat se varian wrynn, och om varian var med i klippet var han inte cool nog!
Jag förväntar mig tunn handling och porrig VFX. Kommer lätt se den för det sistnämnda. :D
Det var ju porrig vfx i alla nya hobbitfilmer, och fy satan vad jag var uttråkad där i femhöradslaget. Wacraft verkar vara som ett enda långt femhöradslag.kan inte komma på gåvor jul med att se massor med cg varelser som slåss med varandra. Men som sagt det kan ju bero på att jag inte lirat spelet.
Handlingen utspelar sig alltså runt första Warcraft. WoW har ingenting med det där att göra. Karaktärer vi ser är Anduin Lothar, Durotan, Orgrim Doomhammer, och flera andra roller som inte setts sen 90-talet.
Jag förväntar mig krystat skådespel som fan, och samma fantastiska teknik som Avatar kom med 2009, fast anpassat för 2015-- kolla ögonen vid 0:43. Det finns dock ett halvårs poleringstid kvar.
tycker den ser asgrym ut :D hade velat se varian wrynn, och om varian var med i klippet var han inte cool nog!
Vet inte om man borde spoiler tagga gammal warcraft historik men
Den Wrynn du ser i Warcraft filmen är Varian Wrynns far King Llane Wrynn. Det är alltså långt innan när wow utspelar sig.
Toni Radanov
2015-11-06, 22:54
Som Rahf säger. Är man WoW-generation å förväntar sig "sånt" är man ute å cyklar å därför är filmen fantastisk. Den visar det som de flesta under 25 missat!
Å tycker man att CGI'n är svag så kanske det beror på att de ändå verkat efterlikna WoW-utseende på animerade karaktärer mer än att göra dem uber...."realistiska", hur nu en Orc blir realistisk då det är fiktion löl. Speciellt Thrall-bäbisen liknade ju WoW-varianten av småtting väldigt mycket. Igenkänningsfaktor där men annars ser den helt galet uber ut om man är totalt Lore-freak som mig ^^
Would wife Garona 10/10. Haha! Orc Rogue <3
Diomedea exulans
2015-11-06, 22:57
Jag fattar inte, varför finns det människofärgade orcer och varför joinar de människorna mot de gröna orcerna?
Brun är originalfärgen. Gröna orcer bär förbannelsen från Mannoroths demonblod, som lurades i rasen av orcen Gul'dan. Jag antar att man valt visa Durotan och hans klan som de hedervärda utbrytarna.
http://playdosgamesonline.com/warcraft-orcs-humans.html
Man kanske skulle spela igenom WarCraft: Orcs and Humans innan premiären då.
Det såg lite cheesy ut tycker jag. Hur har de tänkt med målgruppen? Det hade behövt vara mörkare. Se spelet ovan.
Målgruppen är väl alla som har en relation till Warcraft och har dräglat över deras cinematics?
Själv är jag väldigt tveksam då loren aldrig engagerat mig det minsta. Kikade dock på typ halva trailern och det ser ju inte dåligt ut.
Har följt Blizzard sedan Orcs & Humans, men måste säga att trailern inte gav mig den gåshud som jag förväntat mig. Givetvis kommer jag att stötta filmen och se den, men jag kommer inte att gå och längta.
Jag hoppas att det är andra figurer än bara människor och orcher så att man får den där Warcraft-känslan; typ murlocs, ogres, nagas, burning legion, pantheon med mera, det hade varit något att bita i!
Det var ju porrig vfx i alla nya hobbitfilmer, och fy satan vad jag var uttråkad där i femhöradslaget. Wacraft verkar vara som ett enda långt femhöradslag.kan inte komma på gåvor jul med att se massor med cg varelser som slåss med varandra. Men som sagt det kan ju bero på att jag inte lirat spelet.
Jag hoppas det blir mer åt Avatar-hållet, som bjöd på lite underhållning iaf. Hobbit-filmerna var ju så trötta och oinspirerade att de borde glömmas bort och göras om.
Det jag ser mest fram emot är dock behind the scenes. :D
Handlingen utspelar sig alltså runt första Warcraft. WoW har ingenting med det där att göra. Karaktärer vi ser är Anduin Lothar, Durotan, Orgrim Doomhammer, och flera andra roller som inte setts sen 90-talet.
Jag förväntar mig krystat skådespel som fan, och samma fantastiska teknik som Avatar kom med 2009, fast anpassat för 2015-- kolla ögonen vid 0:43. Det finns dock ett halvårs poleringstid kvar.
Det har hänt en del sen Avatar, men vissa sekvenser ser ändå sämre ut. Sen har vi 0:46 som är riktigt jäkla badass. Men som du säger, det finns ett halvårs poleringstid kvar.
Har följt Blizzard sedan Orcs & Humans, men måste säga att trailern inte gav mig den gåshud som jag förväntat mig. Givetvis kommer jag att stötta filmen och se den, men jag kommer inte att gå och längta.
Jag hoppas att det är andra figurer än bara människor och orcher så att man får den där Warcraft-känslan; typ murlocs, ogres, nagas, burning legion, pantheon med mera, det hade varit något att bita i!
Tiden filmen utspelar är det ju just orcs and humans som är aktuella. Börjar bli dags att läsa om böckerna tror jag, var faktiskt riktigt nöjd med dom :)
Tiden filmen utspelar är det ju just orcs and humans som är aktuella. Börjar bli dags att läsa om böckerna tror jag, var faktiskt riktigt nöjd med dom :)
Jo, antog att det är kärnan i filmen. Orcher och människor är själva grunden i Warcraft. Däremot hade jag, om jag fick välja, velat se annat än det för att göra hypen och filmen ännu mer epic. Men vem vet, det kanske kommer fler filmer med upptrappad story och fler figurer.
Andy.da.wohoo
2015-11-07, 01:18
Satan, kommer inte kunna sova. Jag tyckte det såg riktigt asballt ut! Lite besviken över de ändringar man verkar ha gjort i loren men det var väl ganska väntat från min sida. Kommer hyra i ett halvår nu då :D
Problemet med CGI i Hobbit-filmerna var ju att det inte var i närheten av lika mycket när de gjorde LOTR och då var det ju även samma regissör.
Man får ju tänka på att det är ett datorspelsföretag som ligger bakom filmen så givetvis kommer datorn att vara inblandad.
Kan inte loren innan wow. Men är ändå riktigt taggad. Hoppas på många filmer.
replacement
2015-11-07, 04:27
Trots att jag spelade WoW under några år så har jag verkligen ingen koll på loren. Det var annat som lockade. Men nu i efterhand verkar den rätt intressant ändå, och jag skulle gärna vilja se hela historien filmatiserad.
Men då får de nog allt hasta sig lite. 10 år per film är knappast hållbart.
spela igenom warcraft spelen!
Öh va?
Spelat WC sedan 1:an, det är människor vs orcher som ÄR warcraft känslan. :smash:
Har tyvärr inte så mycket hype, kommer förstås se filmen men jag förväntar mig inget, planeringen har hållit på i 10 år sedan WoW släpptes så all hype har liksom långsamt sipprat bort. :D
Trots att jag spelade WoW under några år så har jag verkligen ingen koll på loren. Det var annat som lockade. Men nu i efterhand verkar den rätt intressant ändå, och jag skulle gärna vilja se hela historien filmatiserad.
Men då får de nog allt hasta sig lite. 10 år per film är knappast hållbart.
Öh va?
Spelat WC sedan 1:an, det är människor vs orcher som ÄR warcraft känslan. :smash:
Har tyvärr inte så mycket hype, kommer förstås se filmen men jag förväntar mig inget, planeringen har hållit på i 10 år sedan WoW släpptes så all hype har liksom långsamt sipprat bort. :D
Varav 7 år har spenderats i filmfinkan. Det var inte förrän runt 2013 som saker började hända. Och själva filmandet var inte förrän 2014. Så rent praktiskt har produktionen bara varit igång i 1 1/2 år.
Såg riktigt B ut men är ändå lite taggad.
Öh va?
Du har rätt, om vi ska använda termen "Warcraft" endast. Men för mig är Warcraft mer än orcher och människor efter all den utveckling som har skett med WC2, WC3 och WoW. Men om det specifikt är menat att vara "Warcraft" som i WC1, då köper jag det. Men återigen, jag hade gärna velat se mer figurer som finns i exempelvis WoW för att ge den där episka känslan. Bara orcher och människor blir inte lika coolt, om man säger så.
C h r i s
2015-11-07, 15:24
Du har rätt, om vi ska använda termen "Warcraft" endast. Men för mig är Warcraft mer än orcher och människor efter all den utveckling som har skett med WC2, WC3 och WoW. Men om det specifikt är menat att vara "Warcraft" som i WC1, då köper jag det. Men återigen, jag hade gärna velat se mer figurer som finns i exempelvis WoW för att ge den där episka känslan. Bara orcher och människor blir inte lika coolt, om man säger så.
Duncan Jones har själv sagt att han är redo att göra en trilogi om första filmen går tillräckligt bra, och då kommer de ju att gå vidare i historien. Så om första filmen lyckas får vi nog se Night elves + andra raser i andra/tredje filmen. :)
Diomedea exulans
2015-11-07, 17:39
Trodde jag såg en night-elf-kvinna i trailern? Måste varit en orc-kvinna då... Lite för snygg isåfall, IMHO. :D
Trodde jag såg en night-elf-kvinna i trailern? Måste varit en orc-kvinna då... Lite för snygg isåfall, IMHO. :D
Garona. Hälften mänska, hälften orc. Garanterat romantiskt intresse för Lothar, och minimalt med CGI ;).
Blue.plz
2015-11-07, 18:12
Garona. Hälften mänska, hälften orc. Garanterat romantiskt intresse för Lothar, och minimalt med CGI ;).
Nä, hälften orc, hälften dranei. Ser ut som människa.
Nä, hälften orc, hälften dranei. Ser ut som människa.
Nära nog. Minimalt med CGI och attraktiv för åskådarna är poängen.
Sparven från Minsk
2015-11-07, 18:34
Kommer att se den då jag spelat wow sedan start samt något av de första warcraft spelen: Inte så höga förväntningar, vill inte bli besviken.
C h r i s
2015-11-07, 20:11
Såg om trailen, blev mycket mer impad andra gången! :D Sedan litar jag på Duncan Jones, han gör riktigt bra filmer helt i min smak.
VENGEANCE FOR ZULGI!!!!!
Ingen aning om vem Zulgi är man det är fan den bästa repliken i hela W3 :D. Och Work Work från human arbetarna :D.
Kom aldrig in i Warcraft universumet då jag bara har spelar W3 å sen är jag mer ett Starcraft fan men hoppas det går bra för filmen, å gör det d så vill jag sen en Starcraft film efteråt.
VENGEANCE FOR ZULGI!!!!!
Ingen aning om vem Zulgi är man det är fan den bästa repliken i hela W3 :D. Och Work Work från human arbetarna :D.
Kom aldrig in i Warcraft universumet då jag bara har spelar W3 å sen är jag mer ett Starcraft fan men hoppas det går bra för filmen, å gör det d så vill jag sen en Starcraft film efteråt.
Det kan vara Zul'Jin, en "hjälte" i Warcraft 2 som blev raidboss i Warcraft 3 :D.
Tror orcherna kommer sno showen i den här filmen :)
Starvation
2015-11-08, 15:20
Tror orcherna kommer sno showen i den här filmen :)
Jo dom är ju lite mer spännande att se än vanliga människor i rustning. Dock kan ju Medivh eller Khagdar sno en del beroende på hur mkt dom är med! Vi som kan storyn vet ju vad Medivh kommer göra ;)
Arf Pingvin
2015-11-08, 16:32
Den här tråden behöver en insult comic dog.
Känns tyvärr som en flopp. Typ som hobbit filmerna, lär inte se den på bio (har spelat warcraft sen w:2).
Tapatalk
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.