handdator

Visa fullständig version : Kostråd

krull01
2015-05-19, 18:17
Hej allihop!
Jag har undrar om det är normalt att man äter ganska mycket efter ett styrke pass (om man kört 2-3 dagar i rad, olika delar alltså). Varför jag kallar för "mycket" beror på att jag äter upp till 6 portioner (nästan). Men känner ett större hunger och sötsug ca 3-4 efter gym passet.
Försöker hålla mig och inte äta rejäla mängder och bortse från sötsaker och äter därför mycket frukt och grönt, proteiner och lagom kolhydrater osv. Men jag undrar om det tar mer tid tills man når sitt resultat/mål? Vill ju minska i fett och öka i muskelmassa.
(Notera att jag konditionstränar också under veckan ca 1-2 gånger och styrka 3 gånger).
Tacksam för svar! [emoji4] [emoji4]

Beemel
2015-05-19, 18:46
Svårt att förstå vad du skriver.
Den enda fråga jag hittar är om det är normalt att vara hungrig efter ett träningspass. Och det är nog långt från ovanligt.

nisse1976
2015-05-19, 19:11
Hej allihop!
Men jag undrar om det tar mer tid tills man når sitt resultat/mål? Vill ju minska i fett och öka i muskelmassa.
[emoji4] [emoji4]

För att öka i muskelmassa är ett litet överskott att föredra.
För att minska i fett är ett litet underskott att föredra.
Vill du göra båda samtidigt bör du hålla ett litet underskott men acceptera att du ökar mindre i muskelmassa än om du legat på ett överskott.

Huruvida du ligger på överskott eller underskott (äter mer eller mindre ån vad du gör av med) är svårt att säga av informationen.

Går du upp eller ner i vikt om du tittar på ett lite längre perspektiv (> 1 månad)?

krull01
2015-05-19, 23:15
För att öka i muskelmassa är ett litet överskott att föredra.
För att minska i fett är ett litet underskott att föredra.
Vill du göra båda samtidigt bör du hålla ett litet underskott men acceptera att du ökar mindre i muskelmassa än om du legat på ett överskott.

Huruvida du ligger på överskott eller underskott (äter mer eller mindre ån vad du gör av med) är svårt att säga av informationen.

Går du upp eller ner i vikt om du tittar på ett lite längre perspektiv (> 1 månad)?
Jag har ganska lätt att gå upp i vikt och att gå ner i vikt. Men när jag just styrke tränar känns det som att kroppen bränner allt jag äter. Därför vill kroppen ha mer föda.
Om jag skulle fortsätta så i en månad skulle jag nog få mycket muskler men midjemåttet skulle nog inte minska alls.