Visa fullständig version : Varför tränar inte fler amatör-byggare mer högfrekvent?
Jag ser så ofta som varje dag amatör-byggare som kör typ 1000 reps på en specifik muskelgrupp och sedan vilar de en vecka innan de kör om samma sak igen. Varför är det så jäkla många som kör bro-splits och inte fler som kör mer högfrekvent?
(Jag menar, vanliga Svenssons etc knaprar knappast aas)
Era tankar tack.
MVH
Jag ser så ofta som varje dag amatör-byggare som kör typ 1000 reps på en specifik muskelgrupp och sedan vilar de en vecka innan de kör om samma sak igen. Varför är det så jäkla många som kör bro-splits och inte fler som kör mer högfrekvent?
Era tankar tack.
MVH
För att vända på steken
Varför kör så många högfrekvent istället för bro-splits?
Enligt min erfarenhet så är det minst lika många som kör ngn PPL/halvkropp variant som bro-splits
whuddafuks
2015-05-18, 17:42
För att de gillar det och vill, eller att de inte vet vad som är bäst för dem gainz?
Det är väl inte så svårt att lista ut? Slökollar man på träningsvideos och "motivational videos" på youtube är det ju alltid "xxx:s killer shoulder workout" eller "the best chest workout for massive pump" osv. Erfarna bodybuilders kör väl allt som oftast ganska splittat och när de lägger upp sina träningsfilmer speglar väl de hur de brukar köra och nybörjare som vill bli som dem tar såklart efter deras tips då.
Era tankar tack.
MVH
Tror det beror på en kombination av kulturen, bristande erfarenhet och kunskap av annat, samt avsaknad av vettiga högfrekventa program marknadsförda åt byggare.
snelhest
2015-05-18, 18:44
Därför att det är väldigt psykiskt och socialt påfrestande att ränna på gymmet mer än 3 gånger per vecka.
exevision
2015-05-18, 18:55
Därför att det är väldigt psykiskt och socialt påfrestande att ränna på gymmet mer än 3 gånger per vecka.
Man kan köra helkropps tre dagar i veckan = högre frekvens.
R Scarpa27
2015-05-18, 18:58
Man kan köra helkropps tre dagar i veckan = högre frekvens.
så kör jag vissa perioder.
Jamerson
2015-05-18, 19:33
Det är väl inte så svårt att lista ut? Slökollar man på träningsvideos och "motivational videos" på youtube är det ju alltid "xxx:s killer shoulder workout" eller "the best chest workout for massive pump" osv. Erfarna bodybuilders kör väl allt som oftast ganska splittat och när de lägger upp sina träningsfilmer speglar väl de hur de brukar köra och nybörjare som vill bli som dem tar såklart efter deras tips då.
+1
De behöver oftast sådan sjuk volym för att det ska hända något plus att deras medicinskåp går bra ihop med hög volym och ger dem ofta sådan lång proteinsyntes att det räcker med ett pass eller åtmindstånde inte ger någon vettig ROI att köra fler än ett pass per vecka. Det är detta som är så sorgligt med AAS stigmat. Nybörjare börjar träna som byggarproffs och tröttnar för att det tar evigheter att komma någonvart. Eller de börjar träna som en elitstyrkelyftare i att otestat förbund som bara kör tunga lyft i respektive gren varannan vecka. Funkar det för Eric Lilliebridge? Uppenbarligen. Funkar det för nybörjaren Olle 17 år och 68 kg? Förmodligen mycket dåligt.
Jag tycker det är tråkigt att köra musklerna ofta med kortare pass, jag vill köra mååånga set och bli riktigt slut. Så jag kör en typisk byggarsplit, varje muskel en dag i veckan och tycker att jag får bra ökningar fortfarande trots 5 års träning.
Helkropp varje dag är fint.
Många tycker brosplits är roligare.
Jag tror inte 5-split eller halvkropp spelar någon större roll för att bygga massa, jag tror det roligaste är det bästa upplägget.
ALDA BERGR
2015-05-18, 22:56
Många tycker brosplits är roligare.
Jag tror inte 5-split eller halvkropp spelar någon större roll för att bygga massa, jag tror det roligaste är det bästa upplägget.
Kan inte annat än hålla med.
Sen måste jag säga att jag personligen skulle träna varje muskelgrupp mer frekvent än ca 1 ggr per vecka om jag använde mig av aas.
PureWhey
2015-05-18, 23:46
Okunskap, broscience, BCAA osv. Medelsvenssons lär inte heller lägga ner tiden att ta reda på vad som är 'bäst' och varför.
Är ju egentligen inget konstigt om man enbart går på känn. Känslan av att ha köttat bröst till döden and beyond i en och en halv timma är ju anabol bara den, att få till en riktigt megafet herrejössespump i hela kroppen blir ju inte riktigt lika lätt.
Har själv kört brosplits tidigare pga okunskap (kör ett PPL-upplägg atm), och har själv tänkt på det här den senaste tiden. Tror många tänker att man måste köra slut på sig för att det "ska ge något" osv. Tror även att många är bekväma och inte reviderar sin träning tillräckligt mycket.
ARMSTARK
2015-05-19, 07:09
Många är rädda för att bli övertränade, det har jag själv haft väldigt stor respekt för tidigare. Det är faktiskt sen jag började hänga på Kolo som jag insåg att man kan träna bra mycket mer, om man bara tränar smart.
Just nu kör jag rullande 3-split utan vilodagar, har kört det i ett antal månader/ett halvår, nåt sånt. Än så länge funkar det finfint, och jag gillar att vara på gymet så det passar mig bra.
Men då kör jag bara kvalitetsset, inget lallande med 1000 set för att bli riktigt slut.
Shqypnia
2015-05-19, 07:59
Jag tror det beror mycket på de 'goda' råd man får på gymmet utav de stora killarna.
BobaFett
2015-05-19, 09:59
Varför kolo kör helkroppspass när alla andra kör splits?
För att vi på kolo kör efter det som är inne just nu enligt vetenskapen och det är lika illa det.
För ett par år sen var det lika löjligt fast åt andra hållet. Folk på kolo skröt om hur de körde varje muskel var 10:e -15:e dag för det var så bra :laugh:
Ge det ett par år och det kommer se helt annorlunda ut på kolo medan resten kommer fortsätta att köra som de gör idag.
Kan någon hitta tråden som jag tänker på?
King Grub
2015-05-19, 10:31
Jag har inga problem med att ändra från helkropp till split och tillbaka, när och om jag behöver och har lust med det.
exevision
2015-05-19, 11:16
Denna är iaf ett bra exempel på det du beskriver:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=19059
Som tio år efter trådstart bumpades och "otfare" tog igen i pollen.
Era tankar tack.
MVH
För att det är jobbigt, och många vill ha enkla/snabba lösningar. Det saknas pannben helt enkelt, men det är ju inte bara inom just den här idrotten. Hur många Gunde Svan finns det i skidåkningen nuförtiden? Ut och springa på en myr i gummistövlar tills hälarna börjar trilla av. Jag tycker det blir mindre och mindre förebilder/legender inom idrotten.
Är man 17 och slår på en video med Phil Heath som är världens bästa kroppsbyggare och ser hur han tränar så är de väl självklart att det blir lite vilda västern.
Denna är iaf ett bra exempel på det du beskriver:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=19059
Som tio år efter trådstart bumpades och "otfare" tog igen i pollen.
Haha! Så jävla absurt att läsa "Duude tränar du brösten var tredje dag??". Kul att se hur rönen förändras.
För om man kör högfrekvent blir man bara en tjock lyftare utan aestethics och man får inga brudar. Högfrekvent träning i sig är direkt fettinlagrande och brudavstötande.
BobaFett
2015-05-19, 12:51
Att vila 6-8 dagar mellan passen passar mig bäst.
Kör du så fortfarande?
Själv har jag nog alltid kört någon tresplit utom senaste året då jag kört halvkropp och nu senaste 3 veckorna helkropp då jag provar på styrkelyft.
Dis.
King Grub
2015-05-19, 13:24
Kör du så fortfarande?
Själv har jag nog alltid kört någon tresplit utom senaste året då jag kört halvkropp och nu senaste 3 veckorna helkropp då jag provar på styrkelyft.
Just nu kör jag hel- eller halvkropp, men om några månader är jag säkert less på det och är tillbaka på ett mer splittat upplägg.
Hehe kul att se alla svar.
Word på pepplez. Såklart att man ska köra samma schema som alla sönderdopade Olympa-byggarproffs =)
Och ja BobaFett, klart att tiden har sin gång, och om några år kollar vi kanske tillbaka och vrider oss av skratt för det vi tror är mest "opti" idag.
ARMSTARK
2015-05-19, 14:05
Hehe kul att se alla svar.
Word på pepplez. Såklart att man ska köra samma schema som alla sönderdopade Olympa-byggarproffs =)
Och ja BobaFett, klart att tiden har sin gång, och om några år kollar vi kanske tillbaka och vrider oss av skratt för det vi tror är mest "opti" idag.
Därför ska man köra som man själv trivs med, i slutändan tror jag det jämnar ut sig, det är antal timmar på gymet i antal år som är hemligheten. (Om man inte sitter och SMS:ar halva träningspasset.) Fast då säger man sig vara non-gainer ist. ;)
För att vi på kolo kör efter det som är inne just nu enligt vetenskapen och det är lika illa det.
För ett par år sen var det lika löjligt fast åt andra hållet. Folk på kolo skröt om hur de körde varje muskel var 10:e -15:e dag för det var så bra :laugh:
Ge det ett par år och det kommer se helt annorlunda ut på kolo medan resten kommer fortsätta att köra som de gör idag.
Så sant, så sant.. Få set, många set, hög frekvens, låg frekvens kommer och går i perioder. Jag är övertygad om att det inte finns något magiskt att träna ofta eller sällan, höga reps, lägre reps utan anpassar man bara intensiteten och volymen så kommer resultaten bli väldigt snarlika efter xx antal år.
När jag var som störst och starkast så körde jag varje muskelgrupp med ca 6 set var 8 dag 2-5 reps per set och lång vila mellan seten, varje set till max och några negativa reps på det, sket totalt i kontakt utan vikten skulle upp bara. Totalt FEL enligt dagens uppfattning om vad som bygger volym - ändå blev jag väldigt stor av den träningen och självklart stark. Numer kör jag mer varierat repsinervall/vilointervall och högre frekvens samt unviker att köra till failur i allt för många set - dvs på papperet bättre för muskeltillväxt - ändå är jag ett skämt motför jag var förut (skador gör det omöjligt att träna med den intensiteten och schema jag gjorde då)
Alltidxx
2015-05-19, 19:53
bro-splits
Har själv kört brosplits tidigare pga okunskap
En hel del har på split-upplägg, varje muskel 1 ggn per vecka, genom tiderna byggt sig betydligt större och starkare fysiker än var ni har baserat på era profilbilder.
Så ni kanske ska lugna ner er lite med vad ni tror att ni vet, och den ungdomliga "knäcka" inställningen.
En hel del har på split-upplägg, varje muskel 1 ggn per vecka, genom tiderna byggt sig betydligt större och starkare fysiker än var ni har baserat på era profilbilder.
Så ni kanske ska lugna ner er lite med vad ni tror att ni vet, och den ungdomliga "knäcka" inställningen.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=220738
Alltidxx
2015-05-19, 20:53
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=220738
Prova länka till något på träningslära.se i stället nästa gång. Där kommer du hitta mer lättsmält och övertygande information om att högre frekvens än 1gng i veckan är opti jämfört med "The findings suggest a potentially superior hypertrophic benefit".
Vi har alla redan läst alla de här rönen. Och det finns fortfarande många som byggt bra fysiker på 1 gång i veckan.
PureWhey
2015-05-19, 21:25
Ja, då måste det ju vara bättre & effektivare... :smash:
Wow...
Jag jämförde med min egen utveckling av att köra brosplits och mer högfrekvent. Om någon annan har byggt en större och starkare fysik än mig på klassisk byggarsplit är totalt ointressant, eftersom det inte precis är den enda faktorn som avgör. Hur tänkte du egentligen?
Alltidxx
2015-05-20, 09:05
Hur tänkte du egentligen?
Att lägga till "bro" framför något i byggarsammanhang är något som indikerar ovetenskap. Att man gjort något utan att riktigt veta hur effektivt eller rätt det är och sen proklamerat det som den bästa metoden ändå, ofta för att vinna auktoritet. Det anses korkat av de som vill förlöjliga idéerna och människorna som framför dom (och ofta är det korkat). Och att förlöjliga var halva Issemans utgångspunkt.
Det sticker då i ögonen när man vet att just det tillvägagångsättet som förlöjligas faktiskt fungerat utmärkt för många, även om det inte är det snabbaste sättet att bygga muskelmassa på. Isseman startar en tråd förhandsinformerad om att högre frekvens är bättre. Sen förlöjligar han de som inte kör hög frekvens och väntar på att någon ska säga något annat så att han kan kasta länkar på denne och känna sig guruaktig på någon annans bekostnad. PureWhey är ett bra exempel på detta också. Han pallar inte ens läsa tre sidor för att se vad min poäng är: att det visst går att träna med lägre frekvens för riktigt bra resultat, utan är så kolohjärntvättad i sitt tankesätt av att allt som kan överbevisas mindre opti förlorar, och ger ett gyllene tillfälle att söka lyfta sig själv, så han hugger på det. Automatiskt, utan att läsa eller tänka.
Det går att bygga sig grov på en gång i veckan. Bestrid detta eller håll med. Om det går så verkar det satan drygt att söka förlöjliga de som valt den vägen.
Om din tanke är att "men jag menade inte bro som i nedsättande" så har du fel. På samma sätt som folk som kallar homosexuella för fikusar. Det ÄR nedsättande i sammahanget, och förstår man inte det så måste man själv vara mera lyhörd, inte kräva att världen ska kretsa kring en själv och anpassa sig efter sina egna idéer om ords betydelser.
Jamerson
2015-05-20, 10:00
https://youtu.be/zhx5IbbOJRU?t=579
BobaFett
2015-05-20, 10:31
Huvudet på spiken!
ALDA BERGR
2015-05-20, 16:36
Det är inte splitten som avgör resultatet, det är den totala belastningen över tid.
robiiiinnnn
2015-06-18, 20:14
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272
Daniel Sjöberg Proxy, körde högfrekvent och hans fysik är nog betydligt större än de flesta på kolozzeum. Samma gäller The golden one som han kallar sig som också har en mycket bra fysik och förklarat PPL via youtube. Sedan vet jag att Matt ogus kör push pull legs. Så ja, det finns de som kör högfrekvent/lågvolym än lågfrekvent/högvolym som faktiskt är riktigt stora.
Anledningen till att folk blir så gigantiska via en vanlig 4-5 split är väl kanske för dom trycker lite olika preparat? Jag säger inte att man inte kan nå en stor fysik via en sådan split men borde det inte ta längre tid möjligtvis? Det skulle väl antagligen gynna dom som trycker att köra högvolym då deras proteinsyntes per muselgrupp är förhöjd under en längre tid jämfört med oss naturliga byggare? Eller vad tror ni?
Att ta sig till och från gymmet tar en hel massa tid i anspråk. Därför är det behändigt att köra så mycket det går när man är där. Det är anledningen till att jag tycker att det är behändigt att kötta på ordentligt när jag är där och ta fler vilodagar.
Det finns många ganska så meriterade herrar som i långa och många perioder vilat minst en vecka mellan pass för varje muskelgrupp bl.a Dorian Yates, Tom Platz och Fred Hatfield för att nämna några.
Om man provat att vila minst 1 vecka mellan varje tung träning för samma musklegrupp och märker att man ökar enormt med detta tillvägagångssätt skall man då ändå vila mindre fast man minskar i styrka?
Man måste prova själv, utgå ifrån sin egen återhämtningsförmåga och erfarenhet.
I slutändan måste man ju känna efter vad som faktiskt ger en själv någonting. Jag har prövat väldigt mycket vid det här laget och redan innan alla nya rön började komma fram så insåg jag att högfrekvent var den väg jag skulle gå om jag ville ha bäst resultat. Om jag hade fått bäst resultat av att bomba en muskelgrupp i veckan, tro fan att jag gjort det istället.
Där är dock två saker det verkar som om folk inte riktigt kan ta till sig...
1) Att träna på AAS och att träna utan är två helt olika ballparks. När man ligger på Phil Heaths nivå så flyger våra "dödliga" regler mer eller mindre ut genom fönstret.
2) Det är en jävla skillnad på vad proffsen säger och vad de gör. Så är det inom alla branscher.
Jag tror det var Kai Green som var med i en video där han körde väldigt lätta vikter, och mer eller mindre sade (obs, jag citerar inte rakt av för jag minns inte de exakta orden, men kontentan) "I'm never going to be a heavy lifter. I'm a bodybuilder" medan han tog väldigt låga vikter och gjorde varje rep surrealistiskt strikt. Sen för en annan video i samma tidsperiod så slet han iväg vikterna så explosivt att golvet höll på att spricka.
Så i slutändan så ska man ju känna efter själv och inte fega för att testa andra tillvägagångssätt, men märker man att något inte funkar även om alla säger att det ska göra det, då ska man ju självklart inte köra på det sättet.
Goldman Sachs
2015-06-19, 10:00
Låter som man har väldigt mycket fritid om man hinner lägga märke till sådant och faktiskt bry sig om det.
Jag brukar variera mina upplägg och det är det som gör träningen rolig för mig. Samtidigt har man perioder där jobb och annat tar så mycket tid att man hellre går till gymmet färre gånger och kör slut på sig själv.
Finns oändligt med förklaringar.
Ja självklart är variation A och O, både för kroppens skull & för att behålla motivationen.
Detta är inte bra, det är ohyggligt, fruktansvärt megabra! :D Du har gjort min dag!
mangemani
2015-07-03, 05:46
menar TS "varför kör inte fler som mig för"?
vet att det är svårt att tro när man själv har hittat något som funkar för en, men det finns andra tränings sätt som funkar för andra.
menar TS "varför kör inte fler som mig för"?
vet att det är svårt att tro när man själv har hittat något som funkar för en, men det finns andra tränings sätt som funkar för andra.
Nej jag menar varför fler inte tar sig tiden att ta reda på vad som är "opti" utan varför folk i allmänhet bara kör det som man först tänker.
Och varför en del byggare som faktiskt har riktigt grym fysik rena, endast tränar varje muskelgrupp 1 gång per vecka, de hade väl tjänat en del på att faktiskt träna mer högfrekvent?
Självklart får alla träna precis hur de vill, och det upplägget som passar mig kanske rent utav suger för någon annan.
mangemani
2015-07-03, 06:35
en hel del nöjer sig nog bara med det skulle jag tro.
brorsan var likadan, enligt honom så tränade han högfrekvent men tyckte inte det gav så mycket, men sen började han med 1 veckas vila mellan varje muskelgrupp och åt som en häst där i mellan och då växte han som bara den.
växer man och blir starkare och uppnår sina mål och trivs med upplägget, så spelar det väl egentligen ingen roll om man är opti eller inte.
växer man och blir starkare och uppnår sina mål och trivs med upplägget, så spelar det väl egentligen ingen roll om man är opti eller inte.
true dat =)
RobbanColeman
2015-07-03, 12:20
Jag har aldrig rört AAS och det är solklart via vanlig hederlig byggarträning jag kommit så långt som jag gjort. Jag skulle nog våga påstå att jag kommit längre än de allra flesta som precis som jag tränar rent. Jag kan ju dessutom säga att när jag kör helkropp t ex ser jag ut som vem som helst på gymmet. När jag bygger på det "kassa" sättet är jag aningen grövre.
Inser hur löjligt detta inlägg kommer bli iom att alla är rena! :laugh:
Rolfarsson
2015-07-03, 12:37
Jag har aldrig rört AAS och det är solklart via vanlig hederlig byggarträning jag kommit så långt som jag gjort. Jag skulle nog våga påstå att jag kommit längre än de allra flesta som precis som jag tränar rent. Jag kan ju dessutom säga att när jag kör helkropp t ex ser jag ut som vem som helst på gymmet. När jag bygger på det "kassa" sättet är jag aningen grövre.
Fast skulle du istället ha tränat varje muskel 2 gånger i veckan istället för 1 (om det är vad du har gjort) så skulle du med största sannolikhet ha nått dit du är nu snabbare med tanke på att proteinsyntesen skulle ha varit förhöjd dubbelt så ofta.
Och att du krymper via helkropp har jag väldigt svårt att tro på då det krävs väldigt lite för att behålla den muskelmassa som man har byggt, även på ett kaloriunderskott.
Men för en person som har tränat så länge som dig och som har en så stor mängd muskelmassa så är helkropp förmodligen inte det bästa alternativet, AWR har en bra artikel om varför nedan.
http://www.aworkoutroutine.com/is-a-full-body-workout-routine-best-for-you/
[...] AWR har en bra artikel om varför nedan.
http://www.aworkoutroutine.com/is-a-full-body-workout-routine-best-for-you/
Fast argumenten i den där artikeln var väl ingen höjdare. Dels så bygger den på felaktiga premisser som att man måste träna hårt varje pass, samt att man endast ska köra helkropp 3 ggr per vecka. Om man kör det t.ex. 4 eller 5 gånger per vecka så behöver inte varje pass vara lika tungt vad gäller volym eller intensitet. Det finns även väger runt det där med att högfrekvent skulle slita mer på leder, exempelvis strypträning.
För det andra så har den felaktiga eller iaf dåligt underbyggda uttalanden som att "i princip alla styrkelyftare på högre nivå kör över/under-split". Har han hört talas om Sheiko-programmen? Påståenden kanske stämmer för amerikanska styrkelyftare som verkar gilla att dela upp träningen i split, maxa i träning, göra maxreps, och lägga en stor del av träningen på rena byyggarövningar, men det är i min uppfattning inte likt hur många styrkelyftare från väst- och östeuropa samt asien verkar träna.
Slutligen så verkar skribenten inte vara medveten om att återhämtningsförmågan är anpassningsbar. Att träna tungt oftare är jobbigt i början ja, men om man hänger kvar ett tag så anpassar kroppen sig. Detta har varit väldigt tydligt för mig själv. Tidigare var jag sliten i hela underkroppen av 1 böjpass per vecka och hade träningsvärk i bröstet varje dag efter bänkpress. Nu böjer och bänkar jag 5 ggr i veckan och markar vissa veckor 4 ggr. Har sällan samma typ av fruktansvärda träningsvärk och då är jag ändå på en högre nivå än förut.
Trixet är väl ändå att få till tillräckligt hög belastning och volym för att muskeln ska växa och samtidigt se till så att återhämtningen är klar innan man kör på igen.
Ligger man på en viss nivå så ändras parametrarna eftersom.
Så är man väldigt vältränad så krävs så hög belastning och volym så återhämtningen tar ett par dar extra, då passar sig inte helkropp och är man nybörjare krävs det i princip att man gör nått med stången och kan vara påt igen dagen efter då är helkropp betydligt bättre.
Vid SL och OL blir det ju skillnad då man även får ta in tekniken i beräkningarna och då blir fler tillfällen även där betydligt bättre.
Sen verkar ju de flestaSL program inte basera sig på alla övningar till max även om det är helkropp utan har ett fokus för dagen på tex bänkpress och böjen med nöd och neppe når upp till en B/V som ger nått resultat alls styrke/volym-mässigt, men den tekniska förbättringen finns ju där.
RobbanColeman
2015-07-04, 07:43
Trixet är väl ändå att få till tillräckligt hög belastning och volym för att muskeln ska växa och samtidigt se till så att återhämtningen är klar innan man kör på igen.
Ligger man på en viss nivå så ändras parametrarna eftersom.
Så är man väldigt vältränad så krävs så hög belastning och volym så återhämtningen tar ett par dar extra, då passar sig inte helkropp och är man nybörjare krävs det i princip att man gör nått med stången och kan vara påt igen dagen efter då är helkropp betydligt bättre.
Vid SL och OL blir det ju skillnad då man även får ta in tekniken i beräkningarna och då blir fler tillfällen även där betydligt bättre.
Sen verkar ju de flestaSL program inte basera sig på alla övningar till max även om det är helkropp utan har ett fokus för dagen på tex bänkpress och böjen med nöd och neppe når upp till en B/V som ger nått resultat alls styrke/volym-mässigt, men den tekniska förbättringen finns ju där.
Bra inlägg detta! Mycket vettigt på liten plats! :)
Inser hur löjligt detta inlägg kommer bli iom att alla är rena! :laugh:
Icke löjligt då vi vet att du har en grym fysik ren!
Ytterligare ett bevis på att alla kroppar reagerar olika, men du tror inte själv om du hade kört muskelgrupperna 2 ggr i veckan med samma totala veckovolym att du hade nått dit du är idag snabbare? :)
RobbanColeman
2015-07-04, 11:22
Icke löjligt då vi vet att du har en grym fysik ren!
Ytterligare ett bevis på att alla kroppar reagerar olika, men du tror inte själv om du hade kört muskelgrupperna 2 ggr i veckan med samma totala veckovolym att du hade nått dit du är idag snabbare? :)
Tackar ödmjukast! Detta värmer som fan mitt i min comeback! TACK!
Jag har kört splittat med 2 varv i veckan... Kört på olika sätt. Kan dock bomba sönder mig mer om jag vilar längre mellan.
Nu t ex tränar jag efter 6-split men jag tränar ibland dubbla pass eller hoppar oftast över vilodagen, dvs kör lite oftare än en gång i veckan.
Jag har kört splittat med 2 varv i veckan... Kört på olika sätt. Kan dock bomba sönder mig mer om jag vilar längre mellan.
Nu t ex tränar jag efter 6-split men jag tränar ibland dubbla pass eller hoppar oftast över vilodagen, dvs kör lite oftare än en gång i veckan.
När blir det comeback? scenframträdande på gång?
RobbanColeman
2015-07-04, 11:40
När blir det comeback? scenframträdande på gång?
Alltså jag ska komma tillbaka och förbi mitt bästa jag haft men vad jag gör med det vetefan, kanske inte räcker så långt iaf. Dock har jag plats för mig själv i mitt liv igen och jag gillar byggning! :)
Hehe lugnt, vi vill se dig på scenen sen! ;)
Du växer alltså bäst av att bomba sönder musklerna, tycker det är intressant att alla svarar så olika på samma typ av träning! Jag har inte tränat tillräckligt länge för att kunna säga vad som passar mig bäst men sedan jag började köra musklerna 2 ggr/veckan känns det iallafall som jag har ökat mer i muskelmassa på kortare tid :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.