handdator

Visa fullständig version : Sjukt hungrig i snabb behov av nyttig mat

Milad
2015-05-17, 22:26
Vad gör ni när ni känner er sjukt jäkla hungriga och snabbt behöver få i er näringstät samt en proteintät måltid? Ni är så pass hungriga så att ni inte orkar laga något?

missL
2015-05-17, 22:28
Proteinshake? Kvarg? Keso?

StarkaUlf
2015-05-17, 23:10
Fil och flingor. En shake med vassle till om jag vill ha upp proteinet. Eller två hårdmackor med varsitt ägg och lite kaviar.

Mackor med ost/skinkost/ägg/skinka.

Risgrynsgröt, mackor och mjölk.

R Scarpa27
2015-05-18, 07:27
Så hungrig är jag aldrig. =/
Snarare smidig mat när jag inte har tid.

Du har ju butiker? Salladsbar, grillavdelninge &, färdigrätter m.m

Annars restaurang och snabbmatskedjor.

dmoller
2015-05-18, 07:54
ägg+falu rågrut+kaviar med ett stort glas mjölk = WIN

BobaFett
2015-05-18, 10:14
Lindahls kvarg utan socker med lite proteinpulver. Kanske lite riskakor om jag vill ha mer kolhydrater.

Detta funkar men jag ser det som en nödlösning.

Det bästa/smidigaste/snabbaste/nyttigaste är att alltid ha flera matlådor i kylen/frysen att välja mellan. Bara stoppa in i mikron.

Padde
2015-05-18, 10:22
En grillad kyckling och snabbmakaroner med ketchup... *flex*

EnergiÖverskott
2015-05-18, 10:46
Finns ju hur mycket som helst i affärerna now days som i princip bara är att värma på. I värsta fall kanske du får fråga om en plastsked liksom.

Om jag inte har något vidare förberett hemma så föredrar jag ändå att vänta tills jag är hemma men, kanske köper med mig något simpelt. Ett bra exempel på detta kan vara en grillad kyckling och någon slas färdig mix att stoppa i ugnen. Findus har en sjukt go mix på 900 gram med potatis, broccoli, morot, rödlök och andra diverse grönsaker som är kryddad med något gott vilket är extremt enkelt. Hem, slänga in mixen i ugnen på 10 minuter, "skala" skinnet på kycklingen, fram med lite steviaketchup eller annan sås och sedan kanske komplettera med lite råa grönsaker. Enkelt, snabbt och gott.

Är det "riktig" panik är det väl bara att dra i sig en burk kvarg, kanske lägga till någon frukt eller som beroende på om du vill ha det. Dock ser jag inte att man skulle ha så sjukt bråttom som de flesta tror det är bara för att man är lite hungrig. Det är inget farligt att vara hungrig och definitivt ingen brådska med att äta så länge du inte nyss sprungit ett Marathon och snart ska springa ett till.

vicarious
2015-05-18, 14:33
Havregrynsgröt med proteinpulver och frukt/bär. Gott, snabbt, billigt.

StarkaUlf
2015-05-18, 14:35
Havregrynsgröt med proteinpulver och frukt/bär. Gott, snabbt, billigt.

Det bär frukt.

R Scarpa27
2015-05-18, 20:34
en brödlev, ett paket bredbart och en smidig liten ostkaka. mmmm...

http://d20tdhwx2i89n1.cloudfront.net/image/upload/t_next_gen_article_large_767/wygo4twa23i2ntwskt2z.jpg

Mada92
2015-05-21, 09:59
ägg+falu rågrut+kaviar med ett stort glas mjölk = WIN

Som att det var jag som skrivit det :D
annars finns det alltid kvarg i kylen och havregryn i skafferiet..Lite gröt med proteinpulver brukar bli det givna alternativet :)

J.V
2015-05-21, 10:33
"skala" skinnet på kycklingenHÄDELSE!

Du kan ju inte ta bort godaste delen på kycklingen.

Ajasoro
2015-05-26, 18:31
Kokar gröna ärtor och gröna sojabönor (tar typ tre min) och äter med salt och mjölkfritt margarin, sen lagar jag riktig mat. Orkar jag inte ens det käkar jag havregrynsgröt med sojamjöl i.

Vill verkligen ha varm mat när jag är hungrig så det blir till att laga nåt.

missL
2015-05-26, 19:21
HÄDELSE!

Du kan ju inte ta bort godaste delen på kycklingen.

Känns blä o äta skinn .. Urk..

R Scarpa27
2015-05-26, 19:59
Känns blä o äta skinn .. Urk..

även det under med =P

EnergiÖverskott
2015-05-27, 06:10
även det under med =P

För att du är "vegetarian"?. Rätt komiskt med tanke på att ditt senaste inlägg i denna tråden var en bild på en ostkaka. Ostkaka innehåller löpe. Löpe är kalvmage.

På vilket sätt är inte det lika vidrigt?

R Scarpa27
2015-05-27, 06:52
För att du är "vegetarian"?. Rätt komiskt med tanke på att ditt senaste inlägg i denna tråden var en bild på en ostkaka. Ostkaka innehåller löpe. Löpe är kalvmage.

På vilket sätt är inte det lika vidrigt?

Dålig jämförelse, im not vegan.
Sen handlar tråden om tips till ts inte vad jag ska trycka i mig heller för den delen.
Dock är ostkaka fint =D

Sen var inlägget lite komiskt relaterat till missls inlägg och alla väljer sin kost &dryck utifrån sina egna värderingar.

EnergiÖverskott
2015-05-27, 15:56
Dålig jämförelse, im not vegan.
Sen handlar tråden om tips till ts inte vad jag ska trycka i mig heller för den delen.
Dock är ostkaka fint =D

Sen var inlägget lite komiskt relaterat till missls inlägg och alla väljer sin kost &dryck utifrån sina egna värderingar.

Dålig jämförelse? Ja, okej. Kalvmage är vegetariskt. Vi säger så :)

R Scarpa27
2015-05-27, 18:42
Dålig jämförelse? Ja, okej. Kalvmage är vegetariskt. Vi säger så :)

Kanske gör mina egna utan löpe?
Jag gav ett tips på förra sidan om köpeostkaka, inte att jag satt och vräkte i mig en i samma stund.

Men orkar inte tjafsa om att jag inte tkr det är jämförbart :D peace.

NautilusMetoden
2015-06-04, 21:14
Inte det billigaste tyvärr men kan ju ändå nämna beef jerky