Visa fullständig version : fett aktivist: "STOP feeding your children healthy foods - it's fatphobic"
JayWalker95
2015-05-11, 19:43
Detta kan vara det sjukaste jag läst. Tumblr läcker. Undrar när den galna body-positive rörelsen kommer till Sverige?
http://www.thestatelyharold.com/#!STOP-feeding-your-children-healthy-foods-its-fatphobic/cmbz/5550e4380cf23d016489d45d
Vad tycker ni om denne Cassidy Boons blogginlägg?
Måste ju vara uppenbart troll?
JayWalker95
2015-05-11, 19:48
Måste ju vara uppenbart troll?
Min första tanke, men grejen är den att jag sett liknande påståenden
R Scarpa27
2015-05-11, 20:10
Hmm kan förstå lite av tänkandet faktist...
Tror säkerligen att för mycket förbjuden kost, som liten är en nackdel faktist...
Mkt skit i artikeln, men också vissa sanningar, så artikeln blir helt enkelt kass i helhet :)
Tex föräldrar som drar in sina barn i sina egna dieter är inte bra, och inte speciellt schysst tex sk. Lchf barn.
Akerhage
2015-05-11, 20:15
Hennes andra länkade genomtänka artikel var "Why it is okay for women to cheat on their boyfriends"
Låter som en tjej med bra tankar!
R Scarpa27
2015-05-11, 20:18
Hennes andra länkade genomtänka artikel var "Why it is okay for women to cheat on their boyfriends"
cheater cheater candyeater.
Låter snarare som en tjej som är påhittad av en tonårskille för att få uppmärksamhet på internet. Det är ju bara troll, som vanligt.
About-sidan på "bloggen":
My nme is Clive Pebble. I have Dyslexia but my drem evre sens I was a litl boy has ben to strat a newspapr. Nwo I have!!
Chief Editor
Clive Pebble
panzerpig
2015-05-11, 20:46
+1. Puckad eller troll. Ignorera oavsett.
Oljeblixten
2015-05-11, 21:46
Läs lite om HAES på Tumblr, ni kommer skruva på er i vrede isf. :)
Själv stör jag mig varken på HAES, body positive eller liknande. Det kan ha att göra med att jag kommer från en generation där typ allas morsor bantade när vi var små, och där så många tjejer/kvinnor/tanter från tidiga år fick en så stört självbild och kroppsuppfattning att det inte är värt någon statistisk riskfaktorreduktion. Min erfarenhet är att skuld- och skambeläggande inte gör någon vare sig smal eller fysiskt aktiv, och jag tycker att kollektivt hate:ande på tjocka personer, vilket vi t.ex här ägnar oss åt inte så sällan, är mossigt, pinsamt och inte minst icke ändamålsenligt.
Ja, det finns säkert idioter inom bägge rörelser, liksom inom alla andra rörelser. Nej, jag har inte läst det länkade inlägget. Orka lägga tid på uppenbara trollkonster, orka lägga tid på folk som bara vill starta lite Kolo-riot (igen).
Så, du hittar ett uppenbart trollinlägg och känner att du omgående måste regga dig på kollo för att dela med dig av ditt fynd? Imponerande första post.
Det kan ha att göra med att jag kommer från en generation där typ allas morsor bantade när vi var små, och där så många tjejer/kvinnor/tanter från tidiga år fick en så stört självbild och kroppsuppfattning att det inte är värt någon statistisk riskfaktorreduktion.
Hur tycker du det har förändrats fram till nu? Vilken generation pratar vi om också om vi ska vara tydligare? Väldigt intressant hur denna hets är skapad och har ändrats genom åren.
Om vi ska vrida tråden till något konstruktivt. *facepalm*
Man får nog ligga i med mycket flytande kalorier många gånger om dagen om man ska lyckas göra ett friskt och aktivt barn överviktigt. Jag ger min dotter mestadels energität fast föda och hon följer sin kurva perfekt.
Hi!
My nme is Clive Pebble. I have Dyslexia but my drem evre sens I was a litl boy has ben to strat a newspapr. Nwo I have!!
Chief Editor/
Clive Pebble
The Stately Harold was created in November 2014
... ja.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.