Visa fullständig version : Tv tips
Pris ca 6000 gärna 55 tums. Kan man få något vettigt ?, är inte så haj på sånt här. Tipsa gärna :)
7000 är oki oxå, sen 50 tum iallafall. 55 tum som är bra för 6k kanske inte är lätt att hitta
Xtreme-G
2015-05-11, 15:09
Ett allmänt tips är att kika på prisjakt och filtrera på de egenskaperna du vill ha och helt enkelt se vad som är populärast. Det är alltid en bra början.
Notchy har inte du haft låne/pengaproblem? Är allt redan avbetalt?
Nytt jobb, ny lön allt löst. Men nu frågade jag om tv tips och eftersom jag numer är ekonomisk behöver jag inte ha det bästa. Tack för omtanken
Arf Pingvin
2015-05-11, 15:48
Lyxfällan nästa för dig. Se till att ha en buffert på ca två månadslöner. Köp inte nåt på kredit.
Nytt jobb, ny lön allt löst. Men nu frågade jag om tv tips och eftersom jag numer är ekonomisk behöver jag inte ha det bästa. Tack för omtanken
Bara omtanke eftersom du hade en tråd med ekonomiska problem för något år sedan och en ny lånetråd för några dagar sedan :)
Lyxfällan nästa för dig. Se till att ha en buffert på ca två månadslöner. Köp inte nåt på kredit.
Jag har 2 lån kvar på 15k vardera som jag bakat ihop till 1 nu. Om det nu är fara för Lyxfällan :). Jag frågade om TV inte om ekonomisk rådgivning
kanske ändå bäst att betala av det där lånet innan du ger dig på en ny TV...
kanske ändå bäst att betala av det där lånet innan du ger dig på en ny TV...
Så alla människor som har lån bör inte köpa något kontant utan betala på sin lån ?. Jag löser det här själv. Folk verkar vara tröga.
Ska aldrig skaffa hus. Då kan jag ju inte köpa någonting
Om jag skulle köpa en tv för 5-6k skulle jag sikta på en plasma då det är lättare att hitta en med bra svärta än vad det är för en led. Nackdel är att den kräver att du kan dra för så att rummet inte badar i ljus.
R Scarpa27
2015-05-11, 18:48
Har själv ingen tv utan stor skärm och htpc.
men mina föräldrar köpte denna http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-46---50-tum/lg-49ub820v/210609.3114/
riktigt mkt tv för pengarna faktist, lättanvänd, mkt bra bild, även hyffsat ljud (dock ska man ju koppla in hemmabio :D ]
men ett tips iaf för en schysst 4k tv, dock ingen 55" men en 49" men det duger för fan =)
Arf Pingvin
2015-05-11, 19:09
Ska aldrig skaffa hus. Då kan jag ju inte köpa någonting
Hus är en investering som oftast ökar i värde så det är ok att låna till. Men då blir det verkligen viktigt med buffert innan man köper något onödigt.
Hus är en investering som oftast ökar i värde så det är ok att låna till. Men då blir det verkligen viktigt med buffert innan man köper något onödigt.
Det är inte därför det är ok. Det är ett ekonomiskt åtagande förknippat med liten risk eftersom husets marknadsvärde i regel (kan) bibehåll(a)s på en nivå som motsvarar lånebeloppet.
eternallord
2015-05-29, 21:17
Behöver också tips på tv :) 5000kr, 42" eller uppåt, kommer i princip uteslutande användas för TV/film-tittande, ingen gaming.
Hur ligger den här till?
https://www.dustinhome.se/product/5010824111/47pft6309?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146652
Finns en tråd för detta: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115152
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.