Visa fullständig version : Hjälp med val av SL-schema
Hej, efter att ha läst i tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=218549
att 5-3-1 kanske inte är så bra för just SL så har jag bestämt mig för att ev. byta program. Jag har kört 5-3-1 sen 1/1-15 och det har gått bra, har dock inte testat någon maxning ännu utan har bara mina teoretiska max.
För att ni ska kunna se vilken nivå jag ligger på för tillfället så är mina teoretiska max just nu följande:
Marklyft - 193,5 (13*135)
Benböj - 125,4 (5*107,5)
Bänkpress - 93,3 (10*70)
Militärpress - 64,7 (7*52,5)
Jag väger för tillfället 78, 183 lång och 23 år gammal om det nu har någon betydelse.
Mina mål med träningen är så klart att fortsätta öka i styrka och om jag lyckas nå en nivå som är tillräcklig för tävling vore det väldigt kul.
Tacksam för svar!
EDIT:
Kan vara bra att ställa frågan också...
Alltså, vilket schema skulle passa mig om jag vill börja träna på en mera seriös nivå än vad jag har gjort fram tills nu?
Skulle vilja träna minst 4 dagar per vecka.
/Isak
Rekommenderar Sheiko.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=101528
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Upplever du att 5-3-1 inte längre ger dig några ökningar? Om du tycker träningen är rolig och du fortfarande ökar av att träna just det programmet verkar det onödigt att byta..
Det finns inga krav på prestation för att tävla ;) Det som krävs är att du är medlem i en klubb och har en tävlingslicens, vilket klubben ordnar åt dig.
om jag lyckas nå en nivå som är tillräcklig för tävling vore det väldigt kul.
Det är du redan.
Rekommenderar Sheiko.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=101528
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Har tittat på Sheiko och det ser kul ut och Styrkelabbet har även en väldigt bra guide för det programmet så det är ett stort plus!
Upplever du att 5-3-1 inte längre ger dig några ökningar? Om du tycker träningen är rolig och du fortfarande ökar av att träna just det programmet verkar det onödigt att byta..
Det finns inga krav på prestation för att tävla ;) Det som krävs är att du är medlem i en klubb och har en tävlingslicens, vilket klubben ordnar åt dig.
Jo jag ökar fortfarande i och med att jag lyfter tyngre vikter efter varje cykel som går. Tänkte mest om jag kunde optimera min utveckling till att bli så bra som möjlig! :)
Det är du redan.
Jag ligger dock en bra bit ifrån SM-kval gränsen som ligger på 520 för 74 kilos klassen (rätta mig om jag har fel). Men det kanske man inte behöver tänka på ? :smash:
Jag ligger dock en bra bit ifrån SM-kval gränsen som ligger på 520 för 74 kilos klassen (rätta mig om jag har fel). Men det kanske man inte behöver tänka på ? :smash:
Det är onekligen en väldigt sned syn på det ja (och du är inte den första nybörjaren som tänker så).
Applicera det tänket på all annan sport. Dvs att du inte tänker tävla förrän du har nått SM-nivå. Låter rätt knäppt?
Majoriteten av oss når aldrig den nivån men tävlar och tycker det är kul ändå. Att få tävlingserfarenhet hjälper till att ta sin träning till högre nivåer.
Om bara folk som kvalade till SM fick tävla hade sporten varit ganska död. Att börja tävla är snabbaste sättet att öka i styrka. :)
Det är onekligen en väldigt sned syn på det ja (och du är inte den första nybörjaren som tänker så).
Applicera det tänket på all annan sport. Dvs att du inte tänker tävla förrän du har nått SM-nivå. Låter rätt knäppt?
Majoriteten av oss når aldrig den nivån men tävlar och tycker det är kul ändå. Att få tävlingserfarenhet hjälper till att ta sin träning till högre nivåer.
Låter ju helt klart vettigt det du säger!
Måste i så fall ta och söka upp en SL-klubb här i trakterna, bor i Västerås området. Har du någon koll på om det går någon SL tävling under sommaren/hösten som man inte behöver kvala till eller liknande? :)
Om bara folk som kvalade till SM fick tävla hade sporten varit ganska död. Att börja tävla är snabbaste sättet att öka i styrka. :)
Hehe jo det har du nog rätt i!
Ska se om man kan ta sig till en tävling under hösten kanske, vore skoj! :)
Låter ju helt klart vettigt det du säger!
Måste i så fall ta och söka upp en SL-klubb här i trakterna, bor i Västerås området. Har du någon koll på om det går någon SL tävling under sommaren/hösten som man inte behöver kvala till eller liknande? :)
Nu råkar det ju vara som så.. att jag startade och driver den enda SL-klubb som finns i västeråsområdet :]
Vi som tävlar bor i västerås, kolbäck, hallstahammar, surahammar och våran klubb heter Kolbäcks Atletklubb.
Vi tävlar nästa gång nu på lördag i serien. Två st gör sin tävlingsdebut.
Nästa tävlingstillfälle dröjer tyvärr ända till november. Inget kval (det är endast till stora mästerskap man kvalar).
Skicka PM om du vill veta mera.
Nu råkar det ju vara som så.. att jag startade och driver den enda SL-klubb som finns i västeråsområdet :]
Vi som tävlar bor i västerås, kolbäck, hallstahammar, surahammar och våran klubb heter Kolbäcks Atletklubb.
Vi tävlar nästa gång nu på lördag i serien. Två st gör sin tävlingsdebut.
Nästa tävlingstillfälle dröjer tyvärr ända till november. Inget kval (det är endast till stora mästerskap man kvalar).
Skicka PM om du vill veta mera.
Där ser man! :-)
Då kanske man kan komma och kolla på tävlingen ifall det är tillåtet?
Jag slänger iväg ett PM!
Letar också SL klubb i vås området. Bor i surahammar. Vilka krav har ni för att vara med och tävla Adama?
Letar också SL klubb i vås området. Bor i surahammar. Vilka krav har ni för att vara med och tävla Adama?
PM gäller för dig med ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.