handdator

Visa fullständig version : Tips på tränings schema?

krull01
2015-05-08, 06:05
Hej! Jag har börjat sätta igång farten på min träning igen och tränar ca 4-5 gånger i veckan där jag varierar kondition och styrka. Jag kör mage i princip varannan dag. Såhär ser mitt upplägg ut:
Dag 1: Styrka överkropp
Dag 2: Kondition 1 timme
Dag 3: Styrka underkropp +mage
Dag 4: Kondition 1 timme
Dag 5: Styrka överkropp

Syftet är ju att bränna fett i första hand och sedan bygga muskler vid sidan om. Har ni något extra man ska ha extra koll på eller göra schemat effektivare?

Beemel
2015-05-08, 17:02
Hej! Jag har börjat sätta igång farten på min träning igen och tränar ca 4-5 gånger i veckan där jag varierar kondition och styrka. Jag kör mage i princip varannan dag. Såhär ser mitt upplägg ut:
Dag 1: Styrka överkropp
Dag 2: Kondition 1 timme
Dag 3: Styrka underkropp +mage
Dag 4: Kondition 1 timme
Dag 5: Styrka överkropp

Syftet är ju att bränna fett i första hand och sedan bygga muskler vid sidan om. Har ni något extra man ska ha extra koll på eller göra schemat effektivare?

Jag kör liknande fast jag kör helkropp och kör 7 pass i veckan. 4 styrka och 3 kondition. Har kört så i drygt ett år och måste säga att jag gillar det.
Har gått både upp och ner i vikt under tiden. Men en sak jag kan säga är att det inte är särskilt svårt att gå ner i vikt med den träningsdosen. Tycker mig lagt på mig en del
Muskler också. Har blivit starkare iallafall.

Beemel
2015-05-08, 17:03
Har dock tappat lite i styrka senaste tiden då jag börjat nöta långdistanspass på uppåt två mil vilket självklart inte är optimalt för styrketräningen....

krull01
2015-05-08, 17:07
Låter ju hur bra som helst. Men jag vill vila kroppen också så ja kör 5 gånger i veckan. Började med det i måndags har hunnit gå ner i vikt lite (men antar att det är massa vätska i kroppen). Ska fortsätta så i 2 månader så får vi se hur mycket det ger. Kanske ökar styrka passen och minskar kondition senare när ja känner att ja tappat en del fettmassa i kroppen. Måste nog börja variera då.