handdator

Visa fullständig version : Någon som vet hur dom gör salladskycklingen som finns i salladsbaren på Ica?

_tuva_
2015-05-05, 15:27
Någon som vet hur dom gör salladskycklingen som finns i salladsbaren på Ica?

Kryddor står på ingredienser men vill veta exakt metod och receptet för ingredienserna.

Recept på liknande salladskyckling välkomnas också.

Grotesk
2015-05-05, 15:35
Jag vet inte, men om jag ville veta så skulle jag frågat personalen. De torde veta bäst.

Stjarnan
2015-05-05, 18:27
Gör? De köper den från grossist. Har köpt sådan några gånger för att det är smidigt att slänga i stekpannan efter träningen. Föredrar färsk kyckling!

J.V
2015-05-06, 04:13
Picadeli är det generellt sett som levererar till matbutikernas salladsbarer, så enda chansen du har är nog att maila dit. Men med tanke på hur kycklingen ser ut, smakar osv etc skulle jag tro att det är någon form av långkok i ugn.

Jag hade testat med stekpåse. Tina kycklingen, daska ner kött och kryddor i påsen och sleva runt så att det fördelar sig fint och kasta in påsen i ugnen. Saftigt och fiiint. :thumbup:

_tuva_
2015-05-07, 10:18
Picadeli är det generellt sett som levererar till matbutikernas salladsbarer, så enda chansen du har är nog att maila dit. Men med tanke på hur kycklingen ser ut, smakar osv etc skulle jag tro att det är någon form av långkok i ugn.

Jag hade testat med stekpåse. Tina kycklingen, daska ner kött och kryddor i påsen och sleva runt så att det fördelar sig fint och kasta in påsen i ugnen. Saftigt och fiiint. :thumbup:

Har mailat får vi se! Tack för infon

R Scarpa27
2015-05-07, 18:47
Här har du iaf ursprungländer på kycklingen...
Viss kyckling är frånn Thailand och viss från Sverige.

Titta vilken du väljer nästa gång :)

info @ picadeli barer = https://www.picadeli.se/sortiment_cat/kyckling/

Mada92
2015-05-08, 11:17
Som tidigare har sagt så köps den in i storpack från grossist.. Oftast så står inte Näringsvärdet på den heller utan bara innehållsförteckning på vad den innehåller..