Visa fullständig version : Ersätta 100g whey med 50g EAA?
Är det bättre att ersätta 100g protein (whey 100) med 50 gram EAA?
Är det lika bra vid deff, eller måste jag kompensera och få i mig 50 gram protein från annan källa?
Alltså jag brukar få i mig 100 gram protein från mat och 100 gram från whey 100.
Men om jag ersätter 100g protein från whey med 50 gram EAA så är jag bara uppe i 150 gram protein per dag. Eller?
R Scarpa27
2015-05-01, 20:18
vad innehåller protein då? :)
aminosyror :)
yes count it.
hmm sen fattar jag inte hur du tänker.
dricker du ca 4 port whey per dag då.?
Mitt mål är att få i mig 200 gram protein per dag.
Men om jag byter ut 100 gram protein från whey mot 50 gram EAA, så är jag uppe i 150 gram.
Behöver jag få i mig resterande 50 gram vanligt protein?
Tänker att 50 gram EAA motsvarar typ 100 gram muskeln uppbyggande protein från whey.
Är kanske konstigt formulerat hehe
R Scarpa27
2015-05-01, 20:34
när du får i dig 100 g från vassle hur många dl tar du då?
och nej 50g protein från eaa och 100g protein från vassle det skiljer 50g???
du förväxlar inte vikt med protein nu????
här har du även eaa tråden... http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561
PureWhey
2015-05-01, 21:14
när du får i dig 100 g från vassle hur många dl tar du då?
och nej 50g protein från eaa och 100g protein från vassle det skiljer 50g???
du förväxlar inte vikt med protein nu????
här har du även eaa tråden... http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7335415&postcount=18
R Scarpa27
2015-05-01, 21:17
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7335415&postcount=18
hmm.
Det är sjukt lätt att få i sig 200 g protein av bara mat...
Sheogorath
2015-05-01, 23:43
hmm.
100 gram vassleprotein innehåller ungefär 50 gram EAA och det är bara EAA som måste tillföras med kosten. Resterande aminosyror kan kroppen tillverka själv. Alla siffror på proteinbehov bör vara satta efter intakt protein (där merparten dessutom är vegetabiliskt) och därför blir siffran MYCKET lägre om man börjar blanda in EAA, särskilt om det har en sammansättning ungefär som i animalier.
Det är sjukt lätt att få i sig 200 g protein av bara mat...
Kalorier, tid och pengar i den ordningen.
Kalorier, tid och pengar i den ordningen.
Utan att det är dyrt och att kcal svämmar över... Förutsatt att du ej äter som en liten flicka (om man ska tänka på fettintag o kolhydrater också)
En sak jag aldrig förstått varför folk ej vill lägga ner pengar på bra mat... Cigg, alkohol, fika här o där, mäassa smågrejer osv osv osv det kan folk lägga lägga pengar på men maten nej det kan man fetglömma!! Blir knappat så mycket pengar mer..
King Grub
2015-05-02, 06:16
"Kcal" svämmar över... hittar du någon annan proteinkälla som inte ger 4 kcal per gram protein?
Har lite svårt att förstå varför alla "deffar":confused:
Till sak. 50 gram protein är 200 kcal vilket är felmarginalen i kalorier för vilken kille som helt som är aktiv och tränar.
Tjejer som inte rör sig och ligger kring 1500 kcal i grundbehov kanske tänker på fler plan. Hur man än ser det mättar 200 kcal proteinrik mat bättre än en tunn slurry med fruktsmak.
PureWhey
2015-05-02, 06:36
Det är ju sommar snart Sverker...
Gifte mig för snart 1.5 år sedan så jag har varit i bulkmode trodde jag men hamnade i fatmode så hade typ 18 kilo att tappa.
Idag är det 8 kvar.
Älskar mat lite för mycket och vissa perioder så äter jag "dåligt"
Och då vill jag ha "kalorifattig" protein källa för det hjälper lite för att balansera ut det.
Oj shit tjena det låter bra dyrt det! Men du får inte växla ihop vikt och mängd. Dock skulle jag rekommendera BCAA om du vill gå ner i kcal, då det är MYCKET billigare än ecaa
exevision
2015-05-03, 09:29
Oj shit tjena det låter bra dyrt det! Men du får inte växla ihop vikt och mängd. Dock skulle jag rekommendera BCAA om du vill gå ner i kcal, då det är MYCKET billigare än ecaa
Och att BCAA är MYCKET sämre!
En sak att tänka på om man byter vassle mot eaa är att eaa oftast saknar tryptofan.
PureWhey
2015-05-03, 12:30
Varför skulle du rekommendera bcaa? Ecaa? 1gr protein = 4 kcal
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.