ACarlund
2015-04-27, 16:42
Hallå. En kille på 21 år och har alltid varit överviktig men för ett tag sedan så tog jag tag i det. Jag var uppe på 101 kg och ligger nu på 93,2 kg och jag känner nu att det är väldigt svårt att gå ner så tänkte om man ska börja med styrketräning? Har plockat ihop ett träningsschema men "noob" som jag är så kan inte detta vara lämpligt eller inte tillräckligt bra så får höra med er vad ni tycker och ge gärna tips på vad man kan äta till frukost!
Måndag : Bröst / Biceps / Mage
1. Bänkpress / Hantelpress
2. Flyes
3. Lutande hantelpress
4. Pullovers - 3x10
5. Lutande Bänkpress
6. Skivstångs Curl
7. Koncentrations Curl / Hantel Curl
8. Sit ups
Onsdag : Ben / Axlar
1. Knäböj Maskin / Fritt
2. Utfall med Kettleballs / Hantlar
3. Raka marklyft
4. Stående vadpress
5. Axelpress
6. Hantellyft åt sidan
7. Militärpress
8. Skivstångspress
Fredag : Rygg / Triceps
1. Marklyft
2. Hantelshrugs
3. Hantellrodd
4. Skivstångsrodd
5. Shrugs
6. Smal bänkpress
7. French press med hantel
8. Liggande/Sittande Tricepspress
9. Kickbacks
(Kör löpband dom andra dagar jag orkar, har ett tufft jobb samtidigt)
Testade att köra Bröst / Biceps / Mage idag och var väldigt tufft men känns som att jag missar något, känns väldigt mycket i armarna men knappt något i magen och bröst.
Som sagt, lite tips på vad som kan ändras på mitt träningsschema (tränar hemma så har inte tillgång till maskiner) och gärna lite tips vad man kan äta till frukost, brukar vara lat och bara göra mackor men är trött på det, vill satsa på riktigt nu! Och en sista fråga, proteinpulver efter stryketräning, är det något att inskaffa och isåfall vilken?
Kanske blev lite mycket text men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite :)
Tack på förhand och ha en bra dag! :bpump:
Måndag : Bröst / Biceps / Mage
1. Bänkpress / Hantelpress
2. Flyes
3. Lutande hantelpress
4. Pullovers - 3x10
5. Lutande Bänkpress
6. Skivstångs Curl
7. Koncentrations Curl / Hantel Curl
8. Sit ups
Onsdag : Ben / Axlar
1. Knäböj Maskin / Fritt
2. Utfall med Kettleballs / Hantlar
3. Raka marklyft
4. Stående vadpress
5. Axelpress
6. Hantellyft åt sidan
7. Militärpress
8. Skivstångspress
Fredag : Rygg / Triceps
1. Marklyft
2. Hantelshrugs
3. Hantellrodd
4. Skivstångsrodd
5. Shrugs
6. Smal bänkpress
7. French press med hantel
8. Liggande/Sittande Tricepspress
9. Kickbacks
(Kör löpband dom andra dagar jag orkar, har ett tufft jobb samtidigt)
Testade att köra Bröst / Biceps / Mage idag och var väldigt tufft men känns som att jag missar något, känns väldigt mycket i armarna men knappt något i magen och bröst.
Som sagt, lite tips på vad som kan ändras på mitt träningsschema (tränar hemma så har inte tillgång till maskiner) och gärna lite tips vad man kan äta till frukost, brukar vara lat och bara göra mackor men är trött på det, vill satsa på riktigt nu! Och en sista fråga, proteinpulver efter stryketräning, är det något att inskaffa och isåfall vilken?
Kanske blev lite mycket text men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite :)
Tack på förhand och ha en bra dag! :bpump: