Visa fullständig version : Epilator för grov kroppsbehåring?
martin89ek
2015-04-23, 20:59
Hej, har precis börjat träna igen efter 1 års uppehåll. Tror jag kan komma i hyfsad form till sommaren då mina gamla muskelfibrer börjar vakna till liv igen ganska fort.
Tyvärr störs jag av jobbig kroppsbehåring, pallar inte att raka allt varje dag, professionell vaxning rygg+bröst 2ggr i månaden har jag inte råd med.
Undrar ifall någon har erfarenhet av någon bra epilator för män med mitt problem?
Hur det ser ut just nu (ser värre ut irl än kass cam kvalite)
http://i.imgur.com/ZJo0AXh.jpg
Diomedea exulans
2015-04-23, 21:03
Off topic, men jag tycker du ska låta det vara.
R Scarpa27
2015-04-23, 21:17
med skägg blir det ganska snyggt med hår på bröstet/framdelen.
annars finns ju lite tips på din fråga här http://www.improveme.se/new/magazine/category/manligt/article/9021/raka-kroppen-rtt
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--gDIHbLi1--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/19eep4pnd95w0jpg.jpg
Det enklaste, billigaste och minst smärtsamma sättet är en kroppstrimmer. Epilator på manhår känns ungefär som att släpa pungen i krossat glas samtidigt som man gnuggar en skalad lök i ögonen.
Epilator känns som att dra en glödande ciggarett längst med kroppen. Om jag var du skulle jag hellre ta och vaxa bort det, smärtsamt men det är över snabbt.
Eller så skiter du i det hela och gå full monkey med skägg och allt. Back to the roots och allt det där.
Red Apple
2015-04-23, 21:50
Don't gör it, it's not värt it.
Matriarkatet får lära sig acceptera dig. Du är vacker som du är!!!
Diomedea exulans
2015-04-23, 22:04
Matriarkatet får lära sig acceptera dig. Du är vacker som du är!!!
De har redan accepterat det. Många brudar gillar lurviga män.
De har redan accepterat det. Många brudar gillar lurviga män.
Många? ALLA(H).
martin89ek
2015-04-24, 11:08
Tack för uppmuntrande kommentarer, skulle såklart helst låta det vara och bara hålla det på axlar/rygg i shack (mycket lättare då det inte är så mycket).
Måste bestämma mig till 100% åt ena eller andra hållet annars tar självsäkerheten stryk :P
Det enklaste, billigaste och minst smärtsamma sättet är en kroppstrimmer. Epilator på manhår känns ungefär som att släpa pungen i krossat glas samtidigt som man gnuggar en skalad lök i ögonen.
Blir inte det samma som att raka ungefär? i så fall måste jag ju göra det varje dag :/ annars stubb. Smärta på egna villkor har jag inga problem med.
Skickar med en bild hur det såg ut för ca 1 år sedan när jag var i någorlunda form innan jag gick in i väggen och la ner träningen helt.
Dåvarande flickvännen klagade på att det stacks om jag missade att raka en dag :/
http://i.imgur.com/4fzwClS.png
Det är ju precis efter rakning som det blir stubb. Väntar du ett par dagar eller trimmar istället blir hårstråna längre och mjukare. Mycket av busk-volymen kommer ju från att hårstråna är flera cm långa. Det håller nog minst 2 veckor innan det är skog igen.
Att vara len som en bebisrumpa ser bara dumt ut. Dessutom håller det bara i någon dag som du säger.
Varför inte lasra bort det så slipper du ägna mer tid och tanke på det :)
martin89ek
2015-04-24, 19:57
Det är ju precis efter rakning som det blir stubb. Väntar du ett par dagar eller trimmar istället blir hårstråna längre och mjukare. Mycket av busk-volymen kommer ju från att hårstråna är flera cm långa. Det håller nog minst 2 veckor innan det är skog igen.
Att vara len som en bebisrumpa ser bara dumt ut. Dessutom håller det bara i någon dag som du säger.
Hmm ett par dagar efter looken är ingen höjdare på mig dock :/ trimma vet jag inte riktigt, vilken längd ska man sikta in sig på i så fall? är väl ca 4cm nu.
Varför inte lasra bort det så slipper du ägna mer tid och tanke på det :)
Det känns lite för permanent och så kostar det ju en del. På ryggen kan jag tänka mig eventuellt. Där lär det ju alltid vara hatat med hår och så slipper man vrida axlarna ur led för att få bort det när man är singel :P
Funderar mer o mer starkt på att bara äga det istället. När jag tänker efter kan jag inte komma på någon som klagat personligt så, är väl mest för att jag ännu är ungdom och allt ska vara hårlöst nuförtiden känns det som :P
Ta av munstycket på trimmern så det blir några mm långt bara. Sedan kan du trimma det igen efter ett par veckor.
martin89ek
2015-04-24, 20:12
Ta av munstycket på trimmern så det blir några mm långt bara.
Aha, har gjort det innan jag rakat ett antal ggr men det ser inte klokt ut på mig >< har för mig att det sticks även då (inte på mig)
Dafuq, vad är det som inte ser klokt ut? Klart det sticks lite men ge det ett par dagar så blir det mjukare.
R Scarpa27
2015-04-24, 20:15
helt enkelt behåll det.
det är väl en jaevla förcel på vintern, och i tjejernas ögon sser du säkerligen ut mer som ett vilddjur.
martin89ek
2015-04-24, 20:23
Dafuq, vad är det som inte ser klokt ut? Klart det sticks lite men ge det ett par dagar så blir det mjukare.
Alltså det är såpass tjocka och täta hår när dem är millimeterlånga att jag liknar en igelkott typ.
helt enkelt behåll det.
det är väl en jaevla förcel på vintern, och i tjejernas ögon sser du säkerligen ut mer som ett vilddjur.
Jo tror det är lika bra att jag slutar jiddra och accepterar det istället.
Lol, kapa inte av så mycket då. Kör med munstyck.
R Scarpa27
2015-04-24, 20:26
Alltså det är såpass tjocka och täta hår när dem är millimeterlånga att jag liknar en igelkott typ.
sorry men jag måste...
http://image.blingee.com/images18/content/output/000/000/000/733/692563669_780842.gif
martin89ek
2015-04-24, 20:53
sorry men jag måste...
http://image.blingee.com/images18/content/output/000/000/000/733/692563669_780842.gif
Haha xD
Nä fuck it alltså, det får vara. Gynnar mig inget praktiskt att hålla på såhär. Blir säkert inne igen nån gång framöver (kanske under min livstid) :P Grymt osexigt att hålla på fram och tillbaka som jag gör för tillfället också. Axlar/rygg skonas dock ej.
Så länge du inte har en matta på röven så är det helt chill.
martin89ek
2015-04-24, 21:19
Haha, nej där är det lugnt. Intimrakning/trimmning behövs väl en gång varannan vecka kanske. Men det är ju en annan kategori kanske ;)
Diomedea exulans
2015-04-24, 23:08
Jo?
Låt rövhåret vara, ffs.
Red Apple
2015-04-25, 04:43
På mig frodas håret kraftigt på de flesta ställen. Har väl hänt att ett ragg har bangat ur (två gånger tror jag) och någon har svurit till i ett omklädningsrum, men annars har det inte påverkat mitt liv nämnvärt sen jag gav upp på att försöka hålla skiten i schack.
R Scarpa27
2015-04-25, 05:50
Haha xD
Nä fuck it alltså, det får vara. Gynnar mig inget praktiskt att hålla på såhär. Blir säkert inne igen nån gång framöver (kanske under min livstid) :P Grymt osexigt att hålla på fram och tillbaka som jag gör för tillfället också. Axlar/rygg skonas dock ej.
jodå magnum åkte ferrari och visade upp bröstet stolt.
https://arrogantass.files.wordpress.com/2012/01/tom_selleck.jpg?w=610
http://www.quadis.es/image/image_gallery?uuid=c59c8ffa-1583-41e1-81db-f6ae5e92d2ab&groupId=132244&t=1416905781374
Eraserhead
2015-04-25, 07:41
Äh! En mans manlighet kan enkelt mätas med omfattning på bröstkorgens matta. Ju tätare och krulligare ju manligare. fjun pojkar gör sig icke besvär!
Lumber jacks är det senaste. Tänk wolverine fast hårigare. Matcha med polisonger, skägg och en avbiten cigarr i käften. Beast mode.
Om du inte rakar av det är du "lumbersexual" och det är ganska fjolligt imo.
"He is bar-hopping, but he looks like he could fell a Norway Pine," writer Tom Puzak explains. "His backpack carries a MacBook Air, but looks like it should carry a lumberjack's axe." Wow!
See, what aligns the Lumbersexual with the Metrosexual is not the clothes or the skincare regimen, but rather intent—both kinds of men are working very hard to fashion themselves into a certain look, and presumably, a way of thinking:
http://gawker.com/are-you-a-lumbersexual-1657844454
Och rakar du dig är du också fjollig för en riktig man bryr sig inte! :d
(You´re fucked either way!)
Eraserhead
2015-04-25, 07:52
http://gawker.com/are-you-a-lumbersexual-1657844454
LOL eller hur. Ett riktigt dilemma.
Diomedea exulans
2015-04-25, 07:57
På mig frodas håret kraftigt på de flesta ställen. Har väl hänt att ett ragg har bangat ur (två gånger tror jag) och någon har svurit till i ett omklädningsrum, men annars har det inte påverkat mitt liv nämnvärt sen jag gav upp på att försöka hålla skiten i schack.
Ungefär samma här, och raggen som bangar ur balanseras upp av raggen som älskar hår.
Eraserhead
2015-04-25, 07:58
http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/25/859cf46346411389b39c5950b3c621c9.jpg
Se hur honan imponeras av bröstkorgens kraftiga behåring och gör sig redo för parning
Eraserhead
2015-04-25, 08:02
http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/24/b6051970574cab2ce609e1c17439f279.jpg
Här ser vi hur honorna flockas kring alfa hanen, aka Sean Connery aka James Bond, och dyrkar den frodiga hårväxten genom tvättning.
:D
Det där funkade innan termen lumbersexual introducerades förstås. Det går inte längre att vara så manlig! :cool:
I stort sett alla kändisar som kommer undan med behåring är bilder som är minst 20 år gamla?
Red Apple
2015-04-25, 08:29
Ungefär samma här, och raggen som bangar ur balanseras upp av raggen som älskar hår.
Jupp. Här fått höra ett flertal gånger att jag är björnig, på ett sexigt sätt, från tjejer som menar det på ett straight vis såklart. Tror jag går hem hos tjejer med Elektrasyndromet helt enkelt. Men jag skulle säkert bli en bra björnbög också.
martin89ek
2015-04-25, 11:59
jodå magnum åkte ferrari och visade upp bröstet stolt.
Menade att jag behåller det ^^
haha det där med lumbersexual hade jag missat helt xD Jag har ju inte flanellskjorta och skägg iaf.
Kör ansiktsbehåring och huvud på 1mm med trimmer 1 gång i veckan, superpraktiskt och passar i det som tur är.
Skönt med lite positivitet gällande ämnet, tänkte när jag posta på ett byggarforum att det skulle vara skytt som pesten och att alla besatt hårborttagningsexpertis :P haha
Föredrar f.ö lite intimbehåring på tjejer med, inte överdrivet då menar jag utan lite lagom, tycker det är mysigt att ta på. Inget problem med lite utväxt på ben/armhålor heller.
Diomedea exulans
2015-04-25, 12:21
Jupp. Här fått höra ett flertal gånger att jag är björnig, på ett sexigt sätt, från tjejer som menar det på ett straight vis såklart. Tror jag går hem hos tjejer med Elektrasyndromet helt enkelt. Men jag skulle säkert bli en bra björnbög också.
Tror jag är lite för smal för att kallas björnig. Jag hade nog gjort klokt i att gå upp 5-10 kg i fett+muskler. Är inte tillräckligt snygg i ansiktet samt börjar bli för tunnhårig för att tilltala målgruppen som gillar strandpojkar. Det fina med tjejer som gillar björnar är att de ofta gillar mjuka personligheter också, till skillnad från strandraggarälskarna som vill ha en kille med personlighet blåkopierad från boken "The Game". Kör man på stuket "magrutor, solbränna och spretigt hår" måste man också vara sjukt utåtriktad och älska krogen, annars har man inte hela paketet. Vi lurvenpajsare kommer undan med att gilla hemmakvällar och välgörenhet. Vilket passar mig bättre.
martin89ek
2015-04-25, 12:47
I stort sett alla kändisar som kommer undan med behåring är bilder som är minst 20 år gamla?
Kom att tänka på Jason Statham faktist, tror aldrig jag sett honom raka av nåt varken privat eller i fillm
http://i42.tinypic.com/2janihv.jpg
Sen är han ju tillsammans med den där victorias secret modellen (hjälper såklart att vara känd :P men ändå)
... Är inte tillräckligt snygg i ansiktet samt börjar bli för tunnhårig för att tilltala målgruppen som gillar strandpojkar....
Det är tur att det är skillnad på att vara ansedd snygg och att vara attraktiv ^^ annars hade inte jag eller troligen Statham kommit någonvart heller.
Diomedea exulans
2015-04-25, 13:06
Det är tur att det är skillnad på att vara ansedd snygg och att vara attraktiv ^^ annars hade inte jag eller troligen Statham kommit någonvart heller.
Jag attraherar iofs mest brudar genom att vara klantig. Det väcker deras moderskänslor.
Lagom är nog bäst även om jag föredrar lite mindre än lagom t.o.m
Red Apple
2015-04-25, 15:25
Jag attraherar iofs mest brudar genom att vara klantig. Det väcker deras moderskänslor.
Det finns ingenting som garanterar ett ligg så mycket som när man inte får ut den sista ketchupen ur flaskan och bestämmer sig för att äta korven utan, och en tjej då tar tag i korvbrödet, ger ketchupflaskan ett par bestämda ryck och lägger ut en stadig lina över bratwursten. Då är det ON!
Diomedea exulans
2015-04-25, 15:38
Det finns ingenting som garanterar ett ligg så mycket som när man inte får ut den sista ketchupen ur flaskan och bestämmer sig för att äta korven utan, och en tjej då tar tag i korvbrödet, ger ketchupflaskan ett par bestämda ryck och lägger ut en stadig lina över bratwursten. Då är det ON!
Låter ju onekligen som ett jävligt bra läge, men för mig är det vanligare att jag glömmer någonting, säger "ja, just det" och vänder mig om och går tillbaka där jag kommer ifrån. Det får ofta tjejerna att fnissa. Jag tror "ja, just det" är min mest effektiva raggningsreplik någonsin.
martin89ek
2015-04-25, 15:51
Låter ju onekligen som ett jävligt bra läge, men för mig är det vanligare att jag glömmer någonting, säger "ja, just det" och vänder mig om och går tillbaka där jag kommer ifrån. Det får ofta tjejerna att fnissa. Jag tror "ja, just det" är min mest effektiva raggningsreplik någonsin.
Jag kanske tappade en del av min charm efter att jag fick medicin för ADD då xD
Kunde bla aldrig memorisera mitt mobilnummer så när jag skulle ge ut det fick jag alltid gå in på mobilen för att kolla, och råkade ibland ringa upp mig själv eller någon random, skapade iofs fniss och god stämning.
Diomedea exulans
2015-04-25, 15:53
Jag kanske tappade en del av min charm efter att jag fick medicin för ADD då xD
Kunde bla aldrig memorisera mitt mobilnummer så när jag skulle ge ut det fick jag alltid gå in på mobilen för att kolla, och råkade ibland ringa upp mig själv eller någon random, skapade iofs fniss och god stämning.
Jag har själv precis fått medicin som ska öka min koncentrationsförmåga.
Bye bye, sex. :(
unsuspected
2015-04-25, 16:36
Och hej hej depression.
Ang hår på kroppen så vaxar jag ryggen var 6-8:e vecka. Gör varken ont i kroppen och plånboken. 400kr för 20-30 lite smärta :)
martin89ek
2015-04-25, 16:59
Haha den har hjälpt mig otroligt på många plan så är absolut värt att tappa klumpcharmen för mig iaf :) Hoppas den kommer fungera bra för dig med förresten, får mer uppmärksamhet nu än innan också.
Och hej hej depression.
Ang hår på kroppen så vaxar jag ryggen var 6-8:e vecka. Gör varken ont i kroppen och plånboken. 400kr för 20-30 lite smärta :)
Jo ryggen är ju fortfarande av intresse för mig, har blivit vaxad hemma vid ett antal tillfällen.
Dock har resultatet varje gång varit en massa röda prickar samt att håret tittat fram igen efter 1 vecka :/ om jag tänker att en proffsvaxning är dubbelt så bra så borde det ju bara räcka 2 veckor och utan prickar för mig? om det ens går att tänka så.
martin89ek
2015-04-29, 16:45
Bestämde mig i ett tillfälle av svaghet att jag skulle trimma ner det lite med munstycket.
Det gick inte så bra, blev ojämnt överallt så fick köra utan.
10-minute transformation, Hej hej igelkottsvecka.
http://i.imgur.com/00wDfCD.jpg
Diomedea exulans
2015-04-29, 19:39
Vi faller alla av vagnen ibland, broder.
thompaboy
2015-04-30, 03:05
Jo ryggen är ju fortfarande av intresse för mig, har blivit vaxad hemma vid ett antal tillfällen.
Dock har resultatet varje gång varit en massa röda prickar samt att håret tittat fram igen efter 1 vecka :/ om jag tänker att en proffsvaxning är dubbelt så bra så borde det ju bara räcka 2 veckor och utan prickar för mig? om det ens går att tänka så.
Jag har vaxat rygg+bröst en gång per månad i snart ett års tid på en "vaxklinik". Har fått förklarat att finnar och inåtväxta hårstrån är svåra att undvika helt. Det man kan göra är att försöka undvika att svettas i ett par dagar efter vaxningen för att minska infektionsrisken. Att ha kläder som inte sitter alltför tight är också ett tips. Dom sålde också på mig en antibakteriell lotion att smörja med i några dagar efteråt. För mig börjar håret växa ut efter ca 2 veckor och mellan 3-4 veckor efter går det att vaxa igen. Även om det är lite stökigt så överväger fördelarna med vaxning nackdelarna för mig.
dluddeckens
2015-04-30, 07:13
Jag tänkte raka benen i veckan (typ lika håriga som ditt bröst). Tjejen säger att hon skall prova hårborttagningsmedel på dem..
Gäller att vara fin när cykelsäsongen går över i shorts-mode!
martin89ek
2015-04-30, 09:55
Jag tänkte raka benen i veckan (typ lika håriga som ditt bröst). Tjejen säger att hon skall prova hårborttagningsmedel på dem..
Gäller att vara fin när cykelsäsongen går över i shorts-mode!
Hårborttagningsmedel you say :D det hade jag inte ens tänkt på.
Återkom gärna med resultat!
martin89ek
2015-04-30, 10:19
Någon som har provat den här? http://www.grooming.se/nads-for-men-hair-removal-cream.html
Sjukt sugen på att beställa ^^
På mig frodas håret kraftigt på de flesta ställen. Har väl hänt att ett ragg har bangat ur (två gånger tror jag)
I sängkammaren? :D
Red Apple
2015-06-05, 00:20
I sängkammaren? :D
En av dem :D Vi hade rätt trevligt ändå, hon kunde bara inte... Ja.
Var inte du bannad? Har saknat din vackra mule.
Du får sluta ragga på småtjejer, äpplet. En riktig kvinna tackar aldrig nej till en björn.
Tjejen säger att hon skall prova hårborttagningsmedel på dem..
Akta pungen bara. Du har blivit varnad.
Bästa alternativet är som sagt att trimma. Har själv jävligt kraftig arabväxt på benen och det blir hur bra som helst, inte alls taggigt. Man känner sig väldigt beta, men känslan försvinner när shorten åker på och kvinnorna svimmar.
Macroman
2015-06-07, 11:47
Någon som har provat den här? http://www.grooming.se/nads-for-men-hair-removal-cream.html
Sjukt sugen på att beställa ^^
Värdelöst dvs som att raka eller sämre tyckte jag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.