Visa fullständig version : Tappar vikt!
Hej, nu är det så att jag bara gymmat i 2månader när jag började gymma var min morgonvikt på 66kg efter drygt en månad låg den på 68kg, men nu efter ännu en månad ligger jag på 66kg igen? Kan tillägga att jag inte blivit svagare, ökat 10kg i månaden på bänken så jag maxar 90kg nu, tränar på 32,5kgs hantlar i bröstpress, och mina biceps låg på 34,5cm i omkrets när jag började, och nu på 36,5cm. Tillägger också att jag är 173cm lång och ligger på ett fint caloriöverskott, dricker dock inte gainer! Äter bara mat.
Räknar du dina kalorier? Du ligger antagligen inte på ett överskott. Sedan är det normalt som nybörje att gå ned i vikt men ändå öka på gymmet.
King Grub
2015-04-18, 10:24
Du ligger inte på ett kaloriöverskott. Du bara tror det. Hade du gjort det, hade du gått upp i vikt.
Ok, det är nog som ni säger att jag inbillar mig! Finns det någon stans att läsa om vad man ska käka under en heldag och variera imellan?
King Grub
2015-04-18, 10:32
Det handlar inte om vad, utan om hur mycket. Går du inte upp i vikt, trots att du vill, öka matintaget en aning i taget, tills du börjar öka i den takt du vill.
BobaFett
2015-04-18, 10:41
Lyckas du inte med det som King Grub säger så är det enda sättet att räkna kalorier. Ät 3000, om inte det funkar, ät 3500 etc. tills du kommer till ett läge då kroppsvikten börjar röra sig uppåt. Egentligen är det ju samma sak som Grub sa men det kan vara svårt för smala människor att äta mer på samma sätt som det är svårt för tjocka att äta mindre. Därför kan det bli nödvändigt att räkna så att du försäkrar dig om att du verkligen äter mer.
Det här sättet funkar 100%.
Får du inte i dig maten så får du fokusera på kalorität mat helt enkelt.
Ok, det är nog som ni säger att jag inbillar mig! Finns det någon stans att läsa om vad man ska käka under en heldag och variera imellan?
Allas situation är olika. Att hitta ett upplägg och följa det är "gambling". Det är itne säkert att det funkar på dig och din situation.
Det allra bästa är att testa sig fram. Och det har du redan gjort i 2 månader. Du har haft någon form av upplägg och det visade sig du äter för lite. Justera upplägget så att du äter mer, varje dag.
R Scarpa27
2015-04-18, 19:18
även viktigt att väga dig vid samma tid färdigskiten osv.
du kanske vägde dig på första ggn efter en stor middag och 2 liter dryck.
och andra ggn färdigskiten & torr i käften.
annars... öka kalorierna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.