Visa fullständig version : Arbetsgivarintyg och dess giltighet
kalle_banan
2015-04-14, 13:06
Jag tvistar lite med min arbetsgivare nu. Jag har redan kontakt med facket och det råder meningsskiljaktigheter som behöver redas ut. Min arbetsgivare påstår att jag inte är anställd, jag har inte sagt upp mig fastän dom påstår att jag har gjort det. Men till saken hör att jag har ett färskt arbetsgivarintyg som skulle skickas till försäkringskassan som säger att jag är anställd. Kan dom hävda att dom hade "glömt" att korrigera det när dom skickade det till mig?
kalle_banan
2015-04-14, 13:17
Dom har haft ett halvår på sig att korrigera arbetsgivarintyget om dom skulle hävda att det är felaktigt.
AeternusRex
2015-04-14, 13:17
Uhm... Har du ett arbetsgivarintyg så gäller det vare sig den där stollen du jobbar åt är dement eller dum i huvudet. Du har dokumentet och allt annat är ord mot ord således är det dokumentet som är king. Jag fattar inte vad det är med arbetsgivare i detta landet... Folk gnäller jämt på USA och deras väldigt uhm liberala regler vad gäller vad chefer kan göra men jag hade aldrig problem fast jag blev sparkad från flera jobb!
Får du lön? Hur betalas den ut? När gjordes det senast?
Vad är det för anställningsform?
Tar för givet att du inte har något skriftligt kontrakt?
kalle_banan
2015-04-14, 14:36
Jag har inte jobbat nyligen och har därmed inte fått lön dom senaste månaderna, men jag har ett skriftligt tillsvidare-avtal sedan flera år tillbaka.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.