handdator

Visa fullständig version : Hur avslutar man deffen?

VikingenViktor
2015-04-14, 09:31
Hola! *flex*

Jag har kört min deff under 9 veckor nu och målet var att köra 10 veckor.

Detta är första gången jag deffar "korrekt" och gör det hundraprocentigt.

Min fråga är: Efter vecka 10.. börjar jag äta efter kaloribalans eller mindre? Har för mig att jag läst att en sk balansvecka är optimal. Tanken är att jag ska behålla min vikt (ev gå ner lite lite till) och öka upp träningsintensiteten igen.

Känner för övrigt att det är dags att öka kaloriintaget snart, haha. Vad en deff kan förändra en rent psykiskt.. phew.

Tack!

AeternusRex
2015-04-14, 09:56
Det enda jag kan tillägga är att ligga på balans ett tag är synnerligen smart. Själv kör jag en lång långsam deff ochbkommer köra hela sommaren på balans. Men jo balans först oklart hur länge men jag personligen skulle körs mer än nån vecka.

Snubben
2015-04-14, 09:56
Pizza, milkshake och Hägeen-Daasz.

VikingenViktor
2015-04-14, 11:13
Det enda jag kan tillägga är att ligga på balans ett tag är synnerligen smart. Själv kör jag en lång långsam deff ochbkommer köra hela sommaren på balans. Men jo balans först oklart hur länge men jag personligen skulle körs mer än nån vecka.

Allright! Under hur lång tid pågår din deff och vilket underskott har du valt att lägga dig på? Känt förändring i psyket av att deffa en längre tid? Jag känner inte igen mig själv, haha. Irriterad och sjukt känslig över lag.. *gah!*

Men att lägga sig på balans i lite mer än en vecka låter bra! Ska man hålla träningen i samma intensitet som under deffen medans man balanserar?

Pizza, milkshake och Hägeen-Daasz.

Frestas inte.. hahah *drool*

AeternusRex
2015-04-14, 12:33
Allright! Under hur lång tid pågår din deff och vilket underskott har du valt att lägga dig på? Känt förändring i psyket av att deffa en längre tid? Jag känner inte igen mig själv, haha. Irriterad och sjukt känslig över lag.. *gah!*

Men att lägga sig på balans i lite mer än en vecka låter bra! Ska man hålla träningen i samma intensitet som under deffen medans man balanserar?

Frestas inte.. hahah *drool*

Min deff är väl snarare en längre sundare diet dom rivstartades som deff och med deff veckor inbakat. Detta ett steg tillbaka mot den fantastiska fysik jag hade för ett tiotal år sedan. Jag kör från första januari till 1 juni. Låg i januari och februari på 500-700 kcal underskott om.dagen mars april har varit 200-500 kcal om Dagen. Det där är snitt då jag Under perioden har inte hålt igen när det varit fest och flera helger har varit orgier i idioti. Januari var en helt clean månad.

Jag har gått ned 11.4kg i nuläget ämnar jaga bort 3,6kg till om det går borde i det läget hamna på strax under 10% bf. Eftersom jag misshandlat mig i många år och kanske för att dom gånget jag släppt loss har det varit aningen ansträngande ibland. Perioder av trötthet och ilska jag har inte förlorat nån nämnvärd styrka i nuläget. Jag blir trött fortare och kanske tappat ett par reps här och var. Svårt att säga just nu då jag trixat runt lite med träningen i ett försök att öka i styrka (dumt kanske)

Januari och februari var jävligt tungt bitvis! Skall köra på hårdare i maj och se hur det går med lite mer cardio också. Vad gäller träningen under balans kan jag inte ge ett exakt svar på. Jag försöker jämnt öka om.det går (igen dumt kanske) Men en sak är säker nästa år kör jag en kortare intensivare deff ev två deff perioder med ett par veckors balans emellan. En stor anledning till valet att göra som jag gjort var att jag aldrig trodde det skulle gå så "bra" och att jag behörde utrymme att manövrera.
Av olika anledningar kommer det nån vecka från nu bli balans eller mer för min del så jag får se hur det ser ut i spegeln och på vågen den 25:e

Det är upplopp dags nu och jag är inte helt nöjd än!

forslund
2015-04-14, 13:28
Det här är en bra artikel i ämnet: http://www.bodyscience.se/2015/01/panelen-svarar-reverse-diet/