Visa fullständig version : Jeremy Clarkson får lämna Top gear
Jansson_84
2015-03-25, 17:29
Helt rätt, man får inte beté sig sig hur som helst.
Tror jag talar för de flesta när jag frågar "Vem är Jeremy Clarkson och vad är Top Gear?"
Länge sedan jag såg på Top Gear med behållning. Chris Harris on cars däremot!
Det var på tiden. Inte särskilt överaskande att sagan slutar på det här viset.
Hur beter han sig illa? Inte tittat på ett tag nu.
C h r i s
2015-03-25, 17:37
Tror jag talar för de flesta när jag frågar "Vem är Jeremy Clarkson och vad är Top Gear?"
Om du med "de flesta" menar den lokala syjuntan så ja, kanske.
Tråkigt att han får gå, men å andra sidan verkar han vara ett totalt rövhål så de gjorde nog rätt. Återstår att se om Top Gear kan överleva utan Clarkson.. troligtvis inte.
Du inte känna igen?
http://i1.auto-service.de/288/52288,pd=1/jeremy-clarkson-top-gear.jpg
Han borde gå till en annan kanal, men det vore väl på sin plats med lite mer sunt förnuft stundtals..
Jansson_84
2015-03-25, 17:42
Hur beter han sig illa? Inte tittat på ett tag nu.
”En oskyldig anställd fick uppsöka akuten.”
”En oskyldig anställd fick uppsöka akuten.”
Har det kommit fram senaste dagarna att någon faktiskt blev skadad?
Trolls gonna troll
Jansson_84
2015-03-25, 17:46
Har det kommit fram senaste dagarna att någon faktiskt blev skadad?
Man får ju inte någon riktig klarhet i vad som faktiskt har hänt tyvärr.
"BBC inledde en internutredning av händelsen. Enligt Hall är de inblandade i stora drag överens om vad som skedde under bråket.
I uttalandet avslöjar BBC-chefen detaljer om incidenten:
”En helt oskyldig anställd fick uppsöka akuten efter ett fysiskt gräl som följdes av ihållande och långvariga verbala kränkningar.”
Hall fortsätter:
”Det kan inte finnas en regel för en person, och en annan regel för en annan person".
Huruvida det var rätt är svårt att uttala sig om eftersom det inte finns någon riktig information om vad som hänt.
Med tanke på hur han jagats av världens alla syltryggar, BBC i synnerhet, misstänker jag att det är en incident som blåsts upp och att gruffet inte var helt oförtjänt. Återstår dock att se, om det nu någonsin släpps riktig information.
Top Gear är iaf dött. Hoppas Clarkson hittar nåt nytt snart och att Hammond och May hakar på.
Vad är det han har gjort tidigare som är kontroversiellt?
Man vet ju inte vad som hänt, men oavsätt så utan han så kan BBC dra åt helvete
Jokester
2015-03-25, 17:48
Och varför klickar du då in dig här? Gör du samma sak i andra trådar? En snabb googling så finner du svaret.
Jansson_84
2015-03-25, 17:50
Huruvida det var rätt är svårt att uttala sig om eftersom det inte finns någon riktig information om vad som hänt.
Med tanke på hur han jagats av världens alla syltryggar, BBC i synnerhet, misstänker jag att det är en incident som blåsts upp och att gruffet inte var helt oförtjänt. Återstår dock att se, om det nu någonsin släpps riktig information.
Top Gear är iaf dött. Hoppas Clarkson hittar nåt nytt snart och att Hammond och May hakar på.
Det enda positiva i det hela är att Hammond och May står upp för honom. Och vill inte fortsätta att leda programmet utan Jeremy.
Jansson_84
2015-03-25, 17:53
Top gear ingår i allmänbildningen IMO
lol, 2/10
Tycker det är en svår fråga, om det stämmer som det sägs att han oprovocerat pucklat på en kollega förstår jag ju att de sparkar honom, men samtidigt är Top Gear inte det samma utan Clarkson.
Så moralisten i mig säger att de gör rätt ( förutsatt att det gått till som det påstås ), medans egoisten säger att han borde få vara kvar eftersom jag gillar Top Gear :)
Arf Pingvin
2015-03-25, 18:13
Skönt att nån står upp för vad som är rätt(bbc) och sparkar en som fått flertalet varningar tidigare för rövhålsbeteende. Clarkson är en särdeles stor skithög och jag undrar hur någon kan ta honom i försvar efter slagsmålsincidenten. Jag förstår samtidigt Hammond och May som inte vill leda programmet utan honom. Top gear är dödsdömt. Men förstå att skulden till det ligger 100% på Clarkson.
Tråkigt.
Jag gillar alla tre programledarna och såklart även programmet.
Skönt att nån står upp för vad som är rätt(bbc) och sparkar en som fått flertalet varningar tidigare för rövhålsbeteende. Clarkson är en särdeles stor skithög och jag undrar hur någon kan ta honom i försvar efter slagsmålsincidenten. Jag förstår samtidigt Hammond och May som inte vill leda programmet utan honom. Top gear är dödsdömt. Men förstå att skulden till det ligger 100% på Clarkson.
Vad sitter du på för inside-information?
King Grub
2015-03-25, 18:18
Trolls gonna troll
Jag hade ingen aning om vem det var, helt utan att trolla.
awesomooo
2015-03-25, 18:23
Vad är det han har gjort tidigare som är kontroversiellt?
"Rasistikska" uttalanden om asiater och Mexikaner, lyckades reta gallfeber på hela Argentina med en kontroversiell registreringsskylt, är väl det som hänt på senare tid vad jag kan minnas.
Jansson_84
2015-03-25, 18:28
Vad sitter du på för inside-information?
"Programledaren Jeremy Clarksons, 54, rasistiska uttalanden i programmet ”Top Gear” väckte starka reaktioner. Till en början blånekade han till alla anklagelser om rasistiska uttalanden. Han hävdade att han inte hade använt ordet ”neger” i sändningen. Men nu backar han och ber om ursäkt.
Efter att det konstaterats att programledaren faktiskt använder det rasistiska ordet tvingade cheferna på BBC honom att be om ursäkt i en video som Mirror tagit del av".
Clarkson säger "– Jag citerade ramsan, ”'eeny meeny miny moe” i ett avsnitt av Top Gear och jag var väl medveten om att i den mest välkända versionen förekommer det ett rasistiskt uttalande. Jag var därför extra noga med att undvika det.
Clarkson spelade in tre olika versioner av ramsan.
– I ett klipp, när man verkligen skruvar upp volymen så har lät det som att jag faktiskt säger ordet som jag försökte undvika. Jag blev skräckslagen och gjorde allt i min makt för att den scenen inte skulla användas, förklarar Jeremy Clarkson.
– Jag ber om ursäkt för att mina ansträngningar inte var tillräckliga, säger han sedan.
Efter ursäkten har Jeremy Clarkson fått mycket stöd och enligt en online-enkät som gjorts tycker 79 procent att Top Gear-programledaren ska få vara kvar på BBC trots sin rasistiska miss".
"Programledaren Jeremy Clarksons, 54, rasistiska uttalanden i programmet ”Top Gear” väckte starka reaktioner. Till en början blånekade han till alla anklagelser om rasistiska uttalanden. Han hävdade att han inte hade använt ordet ”neger” i sändningen. Men nu backar han och ber om ursäkt.
Efter att det konstaterats att programledaren faktiskt använder det rasistiska ordet tvingade cheferna på BBC honom att be om ursäkt i en video som Mirror tagit del av".
Clarkson säger "– Jag citerade ramsan, ”'eeny meeny miny moe” i ett avsnitt av Top Gear och jag var väl medveten om att i den mest välkända versionen förekommer det ett rasistiskt uttalande. Jag var därför extra noga med att undvika det.
Clarkson spelade in tre olika versioner av ramsan.
– I ett klipp, när man verkligen skruvar upp volymen så har lät det som att jag faktiskt säger ordet som jag försökte undvika. Jag blev skräckslagen och gjorde allt i min makt för att den scenen inte skulla användas, förklarar Jeremy Clarkson.
– Jag ber om ursäkt för att mina ansträngningar inte var tillräckliga, säger han sedan.
Efter ursäkten har Jeremy Clarkson fått mycket stöd och enligt en online-enkät som gjorts tycker 79 procent att Top Gear-programledaren ska få vara kvar på BBC trots sin rasistiska miss".
Jaha?
Svårt att veta vad som verkligen har hänt, men det låter väl som att det är rimligt.
Med det sagt så tycker jag att det är skit att Top Gear som vi känner det tar slut, och jag hoppas att James May och Richard Hammond inte fortsätter heller.
"Rasistikska" uttalanden om asiater och Mexikaner, lyckades reta gallfeber på hela Argentina med en kontroversiell registreringsskylt, är väl det som hänt på senare tid vad jag kan minnas.
"Rasistiska uttalanden" som BBC valde att sända. Ansvarig utgivare någon? Regskylten fattar jag inte hur någon med högre IQ än en strumplåda kan skylla Clarkson för. Vem fan tänker på vad ett regnummer kan tolkas som? Och om han nu ville göra argentinare förbannade, varför åka dit med nämnda regskylt och utsätta sig själv och sina kollegor för livsfara? Tror jag ska gå och ställa mig i AIK-klacken i full Djurgården-mundering, that'll show 'em.
https://www.youtube.com/watch?v=N6cfFnBNELs
N6cfFnBNELs
ja han verkar ju inte så sugen på att fortsätta utan iaf
Jakobson
2015-03-25, 18:35
chef ramsay beter sig som ett as i alla sina program och får tack och bock för det
Jansson_84
2015-03-25, 18:36
Vara menat som ett förtydligande av vad han har gjort förr. Never mind.
Vara menat som ett förtydligande av vad han har gjort förr. Never mind.
Jag känner till alla Clarksons kontroverser. Det är delvis på grund av dessa som jag gillar honom.
Anton Fräs
2015-03-25, 18:39
Jag visst vem det var men inte mycket mer, skulle inte titta på top gear för allt smör i småland. Jag hittar typ inget pålitligt gällande vad som faktiskt hänt, någon annan som gjort det?
awesomooo
2015-03-25, 18:39
Top Gear är inte ett skit utan Jeremy och förmodligen inte utan Hammond och May heller. Jag förstår bara inte hur man har råd att sparka honom med tanke på att Top Gear sänds i större delen av världen och lär ge ett rätt fint tillskott i kassan.
Top Gear är inte ett skit utan Jeremy och förmodligen inte utan Hammond och May heller. Jag förstår bara inte hur man har råd att sparka honom med tanke på att Top Gear sänds i större delen av världen och lär ge ett rätt fint tillskott i kassan.
Läste i någon artikel att det är det TV-program med flest tittare över hela världen. 350 miljoner.
Jansson_84
2015-03-25, 18:42
My bad, trodde du inte visste vad han har gjort tidigare när du skrev "inside info"
Jansson_84
2015-03-25, 18:44
Haha, ja det kan ju inte ha varit ett lätt beslut att bli av med sin absolut största kassako :)
Det enda positiva i det hela är att Hammond och May står upp för honom. Och vill inte fortsätta att leda programmet utan Jeremy.
Det är goda nyheter. Jag hoppas de står fast och att alla tre går vidare till en annan producent.
Hur vet du vad som är rätt? Tycker du det låter rimligt att han spårar ur på en helt oskyldig stackare i 20 min och nitar honom så han måste till akuten, över att han inte fick sig en biff med pommes? Du får inte minsta misstanke om att det i varje fall, även om du tycker Clarkson är en dynghög, borde finnas något mer till den historien?
Angående flertalet varningar så är det ju rent trams. Han har lyckats förolämpa folkgrupper och personer till höger och vänster... vem bryr sig? Vad spelar det för roll? Okej, alla som tävlar om att vara fina PK-HBTQ-människor - vars mest konsekventa åsikt är att man måste tänka på barnen - bryr sig uppenbarligen. Sen när gick de från att betraktas som amöbor till människor?
Hackenschmidt
2015-03-25, 18:46
BBC gör kaos. Jag är totalt ointresserad av bilar, men de tre programledarna är så pass bra att jag ibland tittar på Top Gear ändå. GLHF att behålla tittare som jag med nya programledare. Han lär inte gå utan jobb länge hur som helst.
Jansson_84
2015-03-25, 18:49
BBC gör kaos. Jag är totalt ointresserad av bilar, men de tre programledarna är så pass bra att jag ibland tittar på Top Gear ändå. GLHF att behålla tittare som jag med nya programledare. Han lär inte gå utan jobb länge hur som helst.
Tv-bolagen står nog i kö för att kunna rekrytera trion :cool:
Hackenschmidt
2015-03-25, 18:52
Det är goda nyheter. Jag hoppas de står fast och att alla tre går vidare till en annan producent.
Hur vet du vad som är rätt? Tycker du det låter rimligt att han spårar ur på en helt oskyldig stackare i 20 min och nitar honom så han måste till akuten, över att han inte fick sig en biff med pommes? Du får inte minsta misstanke om att det i varje fall, även om du tycker Clarkson är en dynghög, borde finnas något mer till den historien?
Angående flertalet varningar så är det ju rent trams. Han har lyckats förolämpa folkgrupper och personer till höger och vänster... vem bryr sig? Vad spelar det för roll? Okej, alla som tävlar om att vara fina PK-HBTQ-människor - vars mest konsekventa åsikt är att man måste tänka på barnen - bryr sig uppenbarligen. Sen när gick de från att betraktas som amöbor till människor?
:D
http://cdn23.us2.fansshare.com/photos/jeremyclarkson/jeremy-clarkson-fat-americans-fat-777538214.jpg
Och på tal om att tänka på barnen, skedde det inte någon barnporrsskandal där delar av BBC-ledningen var inblandade? Clarkson trollade väl BBC en del med detta när de började hota honom. Jag är inte så insatt så kan ha fel, någon som vet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Savile_sexual_abuse_scandal
Har pratats om siffror mellan 500-600 miljoner svenska kronor per år i omsättning.
Här är den officiella sammanfattningen av vad som skett:
http://downloads.bbc.co.uk/mediacentre/investigation-summary.pdf
Det jag reagerar mest på är väl att man faktiskt uppsökte akuten för vad som låter som något trivialt.
Agitator
2015-03-25, 19:02
De kan skrota Top Gear (namnet med), för det är ett pengahål nu när dessa slutar.
Chris Harris däremot. Ta in den killen och kör hans concept där han själv bestämmer programinnehåller!
AGASaxen
2015-03-25, 19:02
Blir man så arg på sin arbetsplats så man tar till våld är man inte lämplig att fortsätta på det arbetet - hur populär man än är tycker jag.
Agitator
2015-03-25, 19:05
Blir man så arg på sin arbetsplats så man tar till våld är man inte lämplig att fortsätta på det arbetet - hur populär man än är tycker jag.
Nu vet du ju inte ens vad som hänt. Bråk händer överallt i världen för skitsaker hela tiden.
chef ramsay beter sig som ett as i alla sina program och får tack och bock för det
Chef Ramsay är en hjälte.
Det är en del av magin med Top Gear. Du behöver inte vara intresserad av bilar för att uppskatta det, och många av tittarna bryr sig inte särskilt mycket om det heller. För mig som bilnörd kan jag läsa Racecar Engineering (en ypperlig tidsskrift, för er som inte vet) och kolla mer "seriösa" bilprogram om jag vill ha den biten.
Top Gear bjuder på underhållning, humor, bilar och passion. Just passionen är vad som tilltalar min bilnördiga sida, och som jag även tror andra lockas till. Clarkson drivs av en genuin passion och har en magisk förmåga att förmedla den. Samtidigt kliver han in där som en stor elefant i en porslinsbutik, trampar på allas tår och syr ihop hela gänget med sin humor.
Det är liksom vad som gör Top Gear. Jag kommer för egen del inte se ett enda avsnitt utan honom. Det tror jag inte många kommer göra heller.
Värt att tänka på är också att den där kemin som fanns tog bra många år att bygga upp. Förr var det inte så speciellt. Jämför med Fifth Gear, som jag förvisso gillar, där den största behållningen är när Vicki har säkerhetsbältet mellan tuttarna. Det är trots bra programledare som kan sin sak (inte minst ett par riktigt vassa förare).
AGASaxen
2015-03-25, 19:12
Nu vet du ju inte ens vad som hänt. Bråk händer överallt i världen för skitsaker hela tiden.
näh de vet ja inte men är det som tidningarna säger att han verkligen tagit till just våld så är de inte mer än rätt.
har dom som de brukar förstorat en skitsak med 100gånger så tycker jag givetvis det var fel beslut.
t.ex. en rejäl utskällning är inte anledning till uppsägning - men t.ex. en rejäl putt in i väggen så någon annan skadar sig tycker jag är anledning till uppsägning.
hahavaffan
2015-03-25, 19:19
BBC är ett gäng mesar.
Jansson_84
2015-03-25, 19:22
Det finns inget som rättfärdigar oprovocerat våld när orden tryter, om det är det som har hänt. Att han skäller och är otrevlig ser jag inte lika allvarligt på.
Om han verkligen har anger-problems så hoppas jag verkligen att han kan få lite hjälp med att coola ner sig lite. :cool:
Jag hoppas verkligen att det löser sig för honom och de andra. Den trion är oslagbar i mina ögon.
Hur vet du vad som är rätt? Tycker du det låter rimligt att han spårar ur på en helt oskyldig stackare i 20 min och nitar honom så han måste till akuten, över att han inte fick sig en biff med pommes?
Vad ser du framför dig för scenario där det är ok att slå någon så de hamnar på akuten?
Så du menar på fullaste allvar att du inte har förståelse för ifall person B fysiskt attackerar person A efter att person A verbalt har kränkt, förnedrat, ljugit och hotar person B upprepade gånger.
Nu är det inte ett exempel från Top Gear, utan från mig. Jag ser psykiskt och fysiskt våld som relativt jämnställt. Vissa klarar av fysiskt våld betydligt bättre ä psykiskt, och vice versa. Att vara så enkelspårig som att tycka att lite fysiskt våld med råge är så mycket värre än allvarliga kränkningar och verbala påhopp är rätt sjukt enligt mig.
Principfasthet av det här slaget gör mig nästan lite hård i byxan.
awesomooo
2015-03-25, 19:27
Går inte att ersätta dom i Top Gear oavsett om det är Chris Harris, jag gillar han och Matt Farah, tror dom två skulle kunna gjort ett bra program tillsammans. Dock hade det inte blivit lika extremt som dagens Top Gear.
Fasen vad trist att Top Gear går i graven så här. Mycket roliga minnen genom åren.
Hans tidigare kontroverser ger jag inte mycket för heller. Svammel. Det mesta har ju varit roligt. Om han nu slog nån stackars jävel så är det ju däremot rätt att han fick kicken. Om än det är trist.
Jag tror tvärtom att många arbetsplatser skulle behöva lite mer handgemäng. Inte för att jag egentligen tror på våld som en lösning, det är primitivt, men det är på tok för bajsnödigt ibland.
Förr i tiden jobbade jag på ett ställe där det var hundra procent män, typ en blandning av desperata studenter och gamla kåkfarare. Där var det i varje fall enkelt. Även om det var lite väl många knogar som släpades i backen så var det inget skitsnack. Tyckte man att någon var en idiot sade man det. Ett par gånger var det lite nävar inblandat, men sen var det lugnt.
Det är såklart lättare på jobb som kräver muskler och väldigt liten hjärna. Sitter du som exempelvis banktjänsteman blir det en annan sak. Men, för helvete... det betyder ju inte att alla måste gå omkring som bittra skvallerkärringar med PMS (tyvärr är det alldeles för vanligt).
R Scarpa27
2015-03-25, 19:37
surt....
dock tror jag säkerligen han kan göra karriär på någon annan kanal och program.
säkerligen har han redan blivit kontaktad om nya erbjudanden från andra håll.
har iofs ingen aning om vad som hänt ? och hur allvarligt det är.
Vad ser du framför dig för scenario där det är ok att slå någon så de hamnar på akuten?
Från utredningen:
During the physical attack Oisin Tymon was struck, resulting in swelling and bleeding to his lip.
.
.
.
following the attack, I understand that Oisin Tymon drove to a nearby A&E department for examination;
Dvs, hans läpp svullnade upp och blödde och han valde själv att köra till sjukhuset och få det kontrollerat. Låter som en smäll på käften som resulterat i sprucken läpp.
Givetvis fortfarande inte ok, men rätt långt ifrån att "slå någon så de hamnar på akuten".
Jag har svårt att komma på rimliga scenarion där det vore försvarligt. Det är inte så att jag tror Clarkson behövde tillgripa nödvärn. Däremot kan det finnas scenarion som gjorde det mer förståeligt.
Sen vet vi liksom inte vad som hände. Fick han en fläskläpp? Snubblade han i trappan? Varför åkte han till akuten? Vad gjorde Clarkson och vad var det egentligen som föranledde det hela?
R Scarpa27
2015-03-25, 19:48
varför gav han någon på käften?
blev han omkörd eller? :D
C h r i s
2015-03-25, 19:50
Jag har svårt att komma på rimliga scenarion där det vore försvarligt. Det är inte så att jag tror Clarkson behövde tillgripa nödvärn. Däremot kan det finnas scenarion som gjorde det mer förståeligt.
Sen vet vi liksom inte vad som hände. Fick han en fläskläpp? Snubblade han i trappan? Varför åkte han till akuten? Vad gjorde Clarkson och vad var det egentligen som föranledde det hela?
Läs: http://downloads.bbc.co.uk/mediacentre/investigation-summary.pdf
"on 4 March 2015 Oisin Tymon was subject to an unprovoked physical and verbal attack by Jeremy Clarkson.;
it is the case that Oisin Tymon offered no retaliation;
over the subsequent days, Jeremy Clarkson made a number of attempts to apologise to Oisin Tymon by way of text, email and in person; and
it is the case that Jeremy Clarkson reported the incident to BBC management"
Patetiskt, om allt stämmer.
Ja, åka till akuten för en fläskläpp är fan riktigt patetiskt.
Vi vet fortfarande inte vad som hände och föranledde det. Kan ha varit ett missförstånd där Oisin råkade få ta all skit...
James May har sagt flera gånger att det var en skitsak som aldrig borde ha blivit såhär uppförstorad. Om Clarkson har insett att han gjorde fel och bett om ursäkt så skjuter sig BBC verkligen i foten. Paragrafryttare extraordinarie.
svenbanan
2015-03-25, 20:12
Vi vet fortfarande inte vad som hände och föranledde det. Kan ha varit ett missförstånd där Oisin råkade få ta all skit...
Varför då?
Får man en smäll på käften som ger en fläskläpp så kan det mycket väl kännas rejält i nån tand också. Det kan ju vara lämpligt att söka läkarvård för så snabbt som möjligt så det kan åtgärdas.
Dessutom är det väl vettigt att få skador dokumenterade av läkare ifall det skulle gå till rättegång, eller nåt slags försäkringsärende.
C h r i s
2015-03-25, 20:23
Clarkson har vevat sina nävar mot andra personer tidigare, jag tror att han helt enkelt innehar den eminenta titeln fullgubbe, och behöver lära sig att hantera sin ilska. Det tycker jag är mer patetiskt än att en person, där vi inte känner till det psykiska tillståndet, besöker akuten för att ha blivit slagen.
Varför då?
Får man en smäll på käften som ger en fläskläpp så kan det mycket väl kännas rejält i nån tand också. Det kan ju vara lämpligt att söka läkarvård för så snabbt som möjligt så det kan åtgärdas.
Dessutom är det väl vettigt att få skador dokumenterade av läkare ifall det skulle gå till rättegång, eller nåt slags försäkringsärende.
Det är en fläskläpp. Kom igen. Lösa tänder rättar till sig och är den brittiska akuten som i Sverige har du inte direkt tandvård där... Red ut problemet istället för att grina.
Clarkson har vevat sina nävar mot andra personer tidigare, jag tror att han helt enkelt innehar den eminenta titeln fullgubbe, och behöver lära sig att hantera sin ilska. Det tycker jag är mer patetiskt än att en person, där vi inte känner till det psykiska tillståndet, besöker akuten för att ha blivit slagen.
Med "andra personer" menar du Piers Morgan? Det förtjänar ju nästan en medalj. Vem vill inte nita Piers Morgan?
Hyffsat långtgående spekulationer att kalla honom "fullgubbe". Vad grundar du det på? Du får allt backa upp det med nåt bättre än att han nitade Piers Morgan, vilket enligt hans egen utsago är första gången han nitat någon.
AGASaxen
2015-03-25, 20:40
Så du menar på fullaste allvar att du inte har förståelse för ifall person B fysiskt attackerar person A efter att person A verbalt har kränkt, förnedrat, ljugit och hotar person B upprepade gånger.
Nu är det inte ett exempel från Top Gear, utan från mig. Jag ser psykiskt och fysiskt våld som relativt jämnställt. Vissa klarar av fysiskt våld betydligt bättre ä psykiskt, och vice versa. Att vara så enkelspårig som att tycka att lite fysiskt våld med råge är så mycket värre än allvarliga kränkningar och verbala påhopp är rätt sjukt enligt mig.
tror själv stenhårt på att de mesta kan lösas med ord om man verkligen går in för det och verkligen menar allvar i det man säger - och då pratar vi på arbetsplatsen. nu tar du upp ett exempel från vardagen/skolan antagligen och då är det ju helt annat.
Det finns inget som rättfärdigar oprovocerat våld när orden tryter, om det är det som har hänt. Att han skäller och är otrevlig ser jag inte lika allvarligt på.
Om han verkligen har anger-problems så hoppas jag verkligen att han kan få lite hjälp med att coola ner sig lite. :cool:
Jag hoppas verkligen att det löser sig för honom och de andra. Den trion är oslagbar i mina ögon.
Det finns inget som rättfärdigar att missköta sina arbetsuppgifter så pass att det krävs en fysisk tillrättavisning, Att han inte lyssnar när dom skäller och är otrevliga gör det ju mer eller mindre självförvållat.
Jansson_84
2015-03-25, 21:01
Det finns inget som rättfärdigar att missköta sina arbetsuppgifter så pass att det krävs en fysisk tillrättavisning, Att han inte lyssnar när dom skäller och är otrevliga gör det ju mer eller mindre självförvållat.
Du vet naturligtvis på vilket sätt han inte skötte sina arbetsuppgifter?
Sköter han inte sina arbetsuppgifter så är det bara att säga upp personen, inte slå vederbörande på käften. *facepalm*
AGASaxen
2015-03-25, 21:03
Jag tror tvärtom att många arbetsplatser skulle behöva lite mer handgemäng. Inte för att jag egentligen tror på våld som en lösning, det är primitivt, men det är på tok för bajsnödigt ibland.
Förr i tiden jobbade jag på ett ställe där det var hundra procent män, typ en blandning av desperata studenter och gamla kåkfarare. Där var det i varje fall enkelt. Även om det var lite väl många knogar som släpades i backen så var det inget skitsnack. Tyckte man att någon var en idiot sade man det. Ett par gånger var det lite nävar inblandat, men sen var det lugnt.
Det är såklart lättare på jobb som kräver muskler och väldigt liten hjärna. Sitter du som exempelvis banktjänsteman blir det en annan sak. Men, för helvete... det betyder ju inte att alla måste gå omkring som bittra skvallerkärringar med PMS (tyvärr är det alldeles för vanligt).
jobbar själv inom industrin på golvet, de jag lärt mig är att de som är skvallerkärringar allt som oftast eller alltid har några slags grova problem i livet - slår aldrig någonsin fel.
ingen idé att lägga någon vikt på dessa människor, själv bryr ja mig inte ett dugg.
att sumpa ett 50+miljoner pund i intäkter-program över en sån här incident är rent av dumt, hur många jobbtillfällen försvinner?
svenbanan
2015-03-25, 21:07
Nej, det är inte självförvållad på något sätt. Om snubben nu misskött sina arbetsuppgifter så får de väl ge honom sparken. Definitivt inte en smäll på käften.
Det är en fläskläpp. Kom igen. Lösa tänder rättar till sig och är den brittiska akuten som i Sverige har du inte direkt tandvård där... Red ut problemet istället för att grina.
Reda ut? Som i ge tillbaka med samma mynt?
Bara för att Clarkson uppenbarligen gärna "löser" sina problem med nävarna så betyder ju inte det att alla måste dansa efter hans pipa och föra "diskussionen" på hans villkor.
Du inser att snubben är i nån slags beroendeställning va? Om seriens stora stjärna tycker du gjort fel och bestämmer sig för att ge dig en smäll på käften och hålla på och skrika okvädningsord åt dig lång tid därefter (om det nu är det som hänt) så är det inte alla som tycker att det bästa att göra är att slita stuphuvudet ur halsen på Clarkson.
shadowfire
2015-03-25, 21:09
Hitta en ersättare och så kan programmet rulla vidare. De är roliga och trevliga, men inte på något sätt oersättbara. Man får skilja lite på program, upplägg och person. Konceptet i sig kan fungera utmärkt med andra personer också.
Principfasthet av det här slaget gör mig nästan lite hård i byxan.
Kanske inte hård i byxan men kul är det minsann. Dom sätter sig verkligen emot väldigt många och förlorar väldigt mycket pengar. Men dom verkar stå för sitt beslut.
att sumpa ett 50+miljoner pund i intäkter-program över en sån här incident är rent av dumt, hur många jobbtillfällen försvinner?
På tal om jobbtillfällen så gjorde Oisin Tymon (producenten i fråga) ett uttalande via sin advokat som sa att han nu bara ville lägga detta bakom sig och återgå till sitt jobb. Goddag yxskaft.
Likväl som man inte skall slå folk på käften, så bör folk lära sig hålla käft så dom inte blir slagna på den...
Kumbaja jag kan säga och göra vad som helst och komma undan med det får du får inte slå mig.
Likväl som att vi inte vet hur den utsatta personen betet sig så vet vi inte heller hur JC har agerat vad som skett. Det ända vi vet är att han inte skall få vara kvar
Kanske inte hård i byxan men kul är det minsann. Dom sätter sig verkligen emot väldigt många och förlorar väldigt mycket pengar. Men dom verkar stå för sitt beslut.
:)
Det kan ju halvt om halvt vara ett strategiskt beslut också. Nog för att serien är poppis, men typ de fem senaste åren har det varit samma sak om och om igen, säsong efter säsong.
Utvecklas du inte så dör du, frågan är när. Givetvis innebär det en stor (gigantisk) risk att börja om på ny kula, men sådana planer måste ha funnits på ritbordet ett bra tag nu. Det här kanske var den förlösande faktorn som behövdes.
Hitta en ersättare och så kan programmet rulla vidare. De är roliga och trevliga, men inte på något sätt oersättbara. Man får skilja lite på program, upplägg och person. Konceptet i sig kan fungera utmärkt med andra personer också.
nej
top gear is kill
Jansson_84
2015-03-25, 21:15
Det är som att säga att det går att ersätta Charlie Sheen i 2 and 1/2 men.
Slutade kolla när han försvann. Ashton Kutcher är ett dåligt skämt i jämförelse.
Med andra ord, det går ej att ersätta Clarkson, speciellt när Hammond och May inte heller vill vara med längre i så fall.
shadowfire
2015-03-25, 21:18
Det är som att säga att det går att ersätta Charlie Sheen i 2 and 1/2 men.
Slutade kolla när han försvann. Ashton Kutcher är ett dåligt skämt i jämförelse.
Med andra ord, det går ej att ersätta Clarkson, speciellt när Hammond och May inte heller vill vara med längre i så fall.
och jag sågade Arga Snickaren nu när de bytt ut Anders och tänkte inte kolla på fler avsnitt, men efter tre avsnitt med Pierre så inser jag att det är inte Anders, inte exakt samma stuk, men ändå så pass bra att jag vill fortsätta se det med en ny programledare.
Med andra ord, du/ni dissar en ny programledare innan ni ens vet vem det är, "bara för att". Vad hände med "ge nya personer en chans"?
Nej.
http://www.imdb.com/title/tt1628033/
http://www.imdb.com/title/tt1248967/
http://www.imdb.com/title/tt1657260/
http://www.imdb.com/title/tt1251819/
Jansson_84
2015-03-25, 21:22
Dissar snarare programmet eftersom det behövs tre "nya" programledare eftersom Hammond och May inte vill fortsätta vara programledare i Top gear utan Jeremy.
Finns ju redan Top Gear USA, Top Gear Australia osv om man vill se hur det skulle kunna se ut utan Clarkson, May & Hammond.
Har själv aldrig fastnat för något av de andra alternativen men t.ex USA har ju åtminstone blivit 5 säsonger, så det finns ju uppenbarligen de som tittar på Top Gear med andra programledare :)
Lol, det är ju hela poängen med programmet. Inte ens nästan samma sak.
Nordenator
2015-03-25, 21:25
och jag sågade Arga Snickaren nu när de bytt ut Anders och tänkte inte kolla på fler avsnitt, men efter tre avsnitt med Pierre så inser jag att det är inte Anders, inte exakt samma stuk, men ändå så pass bra att jag vill fortsätta se det med en ny programledare.
Med andra ord, du/ni dissar en ny programledare innan ni ens vet vem det är, "bara för att". Vad hände med "ge nya personer en chans"?
Fast med stor sannolikhet försvinner Richard Hammond och James May i samma veva - och den trion är just vad som är Top Gear. Testa slå på Top Gear USA. Det är samma grundidé men ungefär lika underhållande som Mariekex. Så ja - vare sig bara en eller alla tre försvinner är inte programmet detsamma. Första nya säsongen med Jason Dawe var inte heller speciellt intressant. Kemi är mycket i en liknande serie.
Sedan är det väl inte fel att kicka Jeremy i ett liknande läge, men det har dödat serien och det är ingenting BBC gjort utan djup eftertanke. Det är fruktansvärt många tittare som försvinner.
Jansson_84
2015-03-25, 21:26
Byter man ut tre programledare i Top gear och det är dömt att misslyckas.
Jansson_84
2015-03-25, 21:29
Finns ju redan Top Gear USA, Top Gear Australia osv om man vill se hur det skulle kunna se ut utan Clarkson, May & Hammond.
Har själv aldrig fastnat för något av de andra alternativen men t.ex USA har ju åtminstone blivit 5 säsonger, så det finns ju uppenbarligen de som tittar på Top Gear med andra programledare :)
Dock inte i närheten av Brittiska top gears tittarsiffror. Visst folk kommer att fortsätta titta, men programmets popularitet kommer troligen att sjunka likt Titanic gjorde.
shadowfire
2015-03-25, 21:34
Vad säger att inte Hammond och May stannar om det kommer in en ny frisk fläkt? och exakt vad är så unikt med dessa herrar mer än att de bjuder på sig själva och är roliga? En egenskap som kanske inte är så svår att hitta hos andra personer. Frågan är ju om det är personerna i sig som lockar tittarsiffror eller om det är programmet i sig? Jämförelsen mot andra länder krashar ju lite med tanke på att det är kopior och inte originalet, lite som att kolla på Paradise Hotel Norge och försöka se det som lika kasst som den svenska versionen.
shadowfire
2015-03-25, 21:37
Att de misslyckats i andra länder är ju inget facit på att man måste misslyckas, de får ju stå för sin rekryteringsbas och sitt upplägg. Att försöka vara copycat på något program i huvud taget är att köra in huvudet i lejonburen med en baconmacka som huvudbonad.
Att Hammond och May lämnar återstår att se, men självklart säger de så nu. Om det blir verklighet får vi se. Håller med om att hela tre nya individer kan bli lurigt o matcha, men att byta ut Clarkie? Vad är det för speciellt med honom? Humoristisk [ja].
Clarkson är en så sjukt stor personlighet.
May säger det bara 42 sekunder in här
N6cfFnBNELs
Likväl som man inte skall slå folk på käften, så bör folk lära sig hålla käft så dom inte blir slagna på den...
Kumbaja jag kan säga och göra vad som helst och komma undan med det får du får inte slå mig.
Likväl som att vi inte vet hur den utsatta personen betet sig så vet vi inte heller hur JC har agerat vad som skett. Det ända vi vet är att han inte skall få vara kvar
Precis. Jag är inte på något sätt för att lösa problem med våld, men det finns definitivt situationer där jag förstår om någon gör det. Med det inte sagt att jag vet om Clarkson agerat vettigt, vi har liksom bara BBC's tillkammade historia att gå på. Den säger inte mycket.
På jobbet är det självklart extra angeläget att vara proffsig, men åter igen... vi vet inte vad som egentligen hänt. Oisin kanske retades och försökte kissa Clarkson i munnen, vem fan vet? Inte för att jag tror så var fallet, men ingen vet vad som faktiskt hänt...
Jansson_84
2015-03-25, 21:46
Fan vad jag skulle vilja se en videoinspelning av den utspelade situationen.
Skulle vara riktigt intressant att se händelseförloppet. :naughty:
Att de misslyckats i andra länder är ju inget facit på att man måste misslyckas, de får ju stå för sin rekryteringsbas och sitt upplägg. Att försöka vara copycat på något program i huvud taget är att köra in huvudet i lejonburen med en baconmacka som huvudbonad.
Att Hammond och May lämnar återstår att se, men självklart säger de så nu. Om det blir verklighet får vi se. Håller med om att hela tre nya individer kan bli lurigt o matcha, men att byta ut Clarkie? Vad är det för speciellt med honom? Humoristisk [ja].
Du säger själv att det är lönlöst att vara copycat och i den andra tråden föreslår du just det? Det går inte ihop. Det blir liksom inte bättre för att man kopierar sig själv.
Nej, förändringens vindar blåser!
May säger att det är en liten struntsak. Men BBC framställer det som att det är något stort.
Läser man kommentarerna på BBC så verkar BBC vara som SVT här. Vänstervriden media. Då förstår jag att de vill göra sig av med Clarkson.
Clarkson är ledaren och den som syr ihop säcken. Både Hammond och May bidrar stort till att göra det till vad det är, men utan Clarkson är det inte samma program.
Jansson_84
2015-03-25, 21:49
May säger att det är en liten struntsak. Men BBC framställer det som att det är något stort.
Läser man kommentarerna på BBC så verkar BBC vara som SVT här. Vänstervriden media. Då förstår jag att de vill göra sig av med Clarkson.
Jag har alltid tyckt att May är lugn och sansad, så det kan mycket väl vara en höna av en fjäder.
shadowfire
2015-03-25, 21:56
Du säger själv att det är lönlöst att vara copycat och i den andra tråden föreslår du just det? Det går inte ihop. Det blir liksom inte bättre för att man kopierar sig själv.
Nej, förändringens vindar blåser!
Att vara copycat är inte detsamma som att minimaljustera ett redan vinnande concept. Inte minst om de kan behålla 2/3 och få in en bra 3/3. In med en ny lirare som är [humoristisk] och [sarkastisk] för det är precis det enda karln var, så är saken biff.
Det vinnande konceptet är ju de 3. Det handlar mer om dem än bilar egentligen
shadowfire
2015-03-25, 22:02
Clarkson är ledaren och den som syr ihop säcken. Både Hammond och May bidrar stort till att göra det till vad det är, men utan Clarkson är det inte samma program.
Eller så är det de roller de har tagit för att få det att se ut så och verka så.
När jag kikar på bilrecensioner world wide från massor av olika bolag så finns det galet bra reportrar som gör roliga och bra program. Clarksson är ju unik för att han har engelsk/brittisk dialekt, har ett sätt att uttrycka sig på som är känslomässigt och är sarkatisk i sin humor. De tre i kombination blir en "WHAT THE HELL ON EARTH!" i en Fiat Punto eller en "MY HEMOROIDS ARE WAISTED!" i en Agera.
Få de andra o stanna kvar och in med en gubbsur/halvilsk känslomänniska så är vi i hamn.
jobbar själv inom industrin på golvet, de jag lärt mig är att de som är skvallerkärringar allt som oftast eller alltid har några slags grova problem i livet - slår aldrig någonsin fel.
ingen idé att lägga någon vikt på dessa människor, själv bryr ja mig inte ett dugg.
Det är inte riktigt så jag menar, och om du jobbar inom industrin har du förmodligen svårt att relatera. Jag har jobbat i många år med runt 80% kvinnor, många väldigt politiskt korrekta. Ibland kan jag tycka det vore skönt med lite mer cowboy-hatt, cigarr och banjo.
Nej, det är inte självförvållad på något sätt. Om snubben nu misskött sina arbetsuppgifter så får de väl ge honom sparken. Definitivt inte en smäll på käften.
Reda ut? Som i ge tillbaka med samma mynt?
Bara för att Clarkson uppenbarligen gärna "löser" sina problem med nävarna så betyder ju inte det att alla måste dansa efter hans pipa och föra "diskussionen" på hans villkor.
Du inser att snubben är i nån slags beroendeställning va? Om seriens stora stjärna tycker du gjort fel och bestämmer sig för att ge dig en smäll på käften och hålla på och skrika okvädningsord åt dig lång tid därefter (om det nu är det som hänt) så är det inte alla som tycker att det bästa att göra är att slita stuphuvudet ur halsen på Clarkson.
Nej, inte ge tillbaka med samma mynt. Har han nu väl fått stryk av en snart 60-årig gubbe med sparrisarmar och ölmage är det kanske inte läge för hämd... Är han dessutom oskyldig som ett lamm medan Clarkson jagar honom för att be om ursäkt kan det också vara läge att ta det på, ja... ett annat sätt.
Liksom... jag vet inte hur många fläskläppar jag fått genom livet. En del trasiga revben, köttsår, lösa tänder, käke ur led... Jag dräper mer än gärna någon som försöker lägga hand på mig. Men, om vi nu antar att det är sant att Clarkson är en fyllskalle med våldsamt temperament. Går jag undan från det med lite verbala förolämpningar och en flälskläpp, samtidigt som han efteråt är djupt ångerfull och ber om ursäkt. Då kan vi liksom snacka om det. Reda ut saker. Det behöver inte vare en stor jävla grej.
Kanske är det bara jag.. jag är polare med ett par där vi slagit varandra blodiga förr i tiden. Det är kanske primitivt och barnsligt, men det finns värre saker.
Nordenator
2015-03-25, 22:11
Verkar som om övriga försvinner också enligt deras egna tweets.
C h r i s
2015-03-25, 22:13
Med "andra personer" menar du Piers Morgan? Det förtjänar ju nästan en medalj. Vem vill inte nita Piers Morgan?
Hyffsat långtgående spekulationer att kalla honom "fullgubbe". Vad grundar du det på? Du får allt backa upp det med nåt bättre än att han nitade Piers Morgan, vilket enligt hans egen utsago är första gången han nitat någon.
Tycker du verkligen det? Jag tycker själv att det verkar vara ett ganska rimligt antagande, speciellt då gubben ser ut att närma sig 70 när han faktiskt är 54 år.
Det vinnande konceptet är ju de 3. Det handlar mer om dem än bilar egentligen
Ja, det handlar verkligen om att kemin mellan de tre är så bra. Precis som James May säger är det en komplex sak, men de behöver varandra för att funka.
Även om jag gillar Clarkson tror inte jag att ett program utan Hammond och May hade blivit samma sak heller.
Eller så är det de roller de har tagit för att få det att se ut så och verka så.
När jag kikar på bilrecensioner world wide från massor av olika bolag så finns det galet bra reportrar som gör roliga och bra program. Clarksson är ju unik för att han har engelsk/brittisk dialekt, har ett sätt att uttrycka sig på som är känslomässigt och är sarkatisk i sin humor. De tre i kombination blir en "WHAT THE HELL ON EARTH!" i en Fiat Punto eller en "MY HEMOROIDS ARE WAISTED!" i en Agera.
Få de andra o stanna kvar och in med en gubbsur/halvilsk känslomänniska så är vi i hamn.
Nej, så är det verkligen inte. Det är en unik personkemi och Clarkson är utan tvekan ledaren i gänget och den som kan knyta ihop allt. Precis som andra tyckare innan mig påpekat har han också stått ut från början och drivit programmet till vad det är idag.
Jag är uppriktigt förvånad att du inte ser det, för jag har intrycket av dig som en människokännare. Vad Top Gear haft är väldigt unikt och det är mycket, men inte enbart, tack vare Clarkson.
Det finns andra som är bra, men inte på det sättet. Vilka av dessa andra reportrar kan få helt bilointresserade brudar att garva läppen av sig och sitta klistrade vid TV;n?
AGASaxen
2015-03-25, 22:16
Det är inte riktigt så jag menar, och om du jobbar inom industrin har du förmodligen svårt att relatera. Jag har jobbat i många år med runt 80% kvinnor, många väldigt politiskt korrekta. Ibland kan jag tycka det vore skönt med lite mer cowboy-hatt, cigarr och banjo.
80% tjejer? haha - ja då förstår jag din situation! :ike de är ju ett jävla kakkel på dom tjejer emellan :d - får man fråga vad du jobbar med? börjar ibland undra vart alla tjejer jobbar nånstans.
Tycker du verkligen det? Jag tycker själv att det verkar vara ett ganska rimligt antagande, speciellt då gubben ser ut att närma sig 70 när han faktiskt är 54 år.
Och James May ser äldre ut, fast han är två år yngre. Du får allt backa upp det bättre än att han ser sliten ut för sin ålder.
Nordenator
2015-03-25, 22:22
Han såg 70 ut då de började med nya Top Gear också. Jag tror att han såg 25 ut då han föddes.
80% tjejer? haha - ja då förstår jag din situation! :ike de är ju ett jävla kakkel på dom tjejer emellan :d - får man fråga vad du jobbar med? börjar ibland undra vart alla tjejer jobbar nånstans.
Det har sina fördelar också. Jag älskar ändå kvinnor och jag kan inte klaga när jag har många unga, vackra och intelligenta kvinnor runt mig. Det kan jag inte klaga på.
Men, när att enkelt "amenvadfan, vad är det här för trams!" ger en åthutning från chefen kan man ju stilla tycka att ett par fler pungkulor hade gjort det hela mycket bättre.
C h r i s
2015-03-25, 22:35
Och James May ser äldre ut, fast han är två år yngre. Du får allt backa upp det bättre än att han ser sliten ut för sin ålder.
Jag försöker inte bevisa för dig att han är en fullgubbe, så varför ska jag "backa upp" någonting alls? Jag säger att det är vad jag tror, baserat på hans tidigare egendomliga uttalanden och att alkohol onekligen var inblandat i incidenten. Detta beteende är ju inte direkt ovanligt.
Om du nu tycker detta är så extremt orimligt, så tycker jag det är lustigt att du leker med antagandet: "Men, om vi nu antar att det är sant att Clarkson är en fyllskalle med våldsamt temperament."
Jansson_84
2015-03-25, 22:55
watch?v=Be1x_7j3a-o
Det är just sånt här som gör att Clarkson är så jävla bra.
Jag försöker inte bevisa för dig att han är en fullgubbe, så varför ska jag "backa upp" någonting alls? Jag säger att det är vad jag tror, baserat på hans tidigare egendomliga uttalanden och att alkohol onekligen var inblandat i incidenten. Detta beteende är ju inte direkt ovanligt.
Om du nu tycker detta är så extremt orimligt, så tycker jag det är lustigt att du leker med antagandet: "Men, om vi nu antar att det är sant att Clarkson är en fyllskalle med våldsamt temperament."
Det vore onekligen mer förståndigt att ha något på fötterna innan man kallar någon fullgubbe.
C h r i s
2015-03-25, 23:31
Det vore onekligen mer förståndigt att ha något på fötterna innan man kallar någon fullgubbe.
http://www.reactiongifs.com/r/2011/09/mind_blown.gif
Agitator
2015-03-25, 23:47
Det sjuka är hur mycket jobb som försvinner, dumt av JC visst. Men ffs. Känner BBC inget ansvar alls för alla anställda runt Top Gear, det kommer sjunka som ett sketet skepp just nu.
Dessutom, en incident som inte finns på film och ingen vet vad som hänt. Håll det innanför bolaget, betala blodvite, placera om killen som inte fungerar med JC eller ge han en annan högre position inom sfären som plåster på såren.
Blir nästan upprörd över vilken jvla bagatell skitsak detta verkar vara och på grund av det så ska massa människor förlora jobbet troligen.
Måste ju nästan vara så att BBC velat bli av med JC, varför annars genomföra detta beslut? Helt galet oansvarigt.
Eller så hoppas de att tittarna kommer tillbaka förr eller senare och de blev av med JC.
Du inte känna igen?
http://i1.auto-service.de/288/52288,pd=1/jeremy-clarkson-top-gear.jpg
Nej.
awesomooo
2015-03-26, 07:06
Jag kan förstå att BBC tycker han är jobbig och gör onödiga uttalanden och han har blivit varnad av BBC flertalet gånger att det där var minsann sista gången. Men den här gången är det ju en konflikt mellan han och en producent så enligt mig hade det varit mer logiskt att han helt enkelt får be om ursäkt och få en rejäl utskällning istället för att köra ett av världens mest framgångsrika tv-program i botten.
AeternusRex
2015-03-26, 08:24
Skandal... Hela hans charm är ju att han är burdus och säger lite vad som helst. Jag misstänker nog att detta gruff inte var särskilt allvarligt och att mottagande part i någon mån förtjänade det. Det finns gott om folk som behöver stryk. Förklemad pk värld vi lever i...
Well, man kan väl anta att de söp tillsammans på hotellet?
"Clarkson’s co-host James May says that he was too blind drunk on the night of the incident to remember what happened"
Själv behöver jag ganska många öl för att bli full nog för att få minnesluckor.
"Clarkson’s co-host James May says that he was too blind drunk on the night of the incident to remember what happened"
Att det kan ha varit alkohol inblandat är inte osannolikt men det May sade var inte att han supit ner sig, utan att han inte ville kommentera det som hänt.
spoonchest
2015-03-26, 09:36
Jag kan förstå att BBC tycker han är jobbig och gör onödiga uttalanden och han har blivit varnad av BBC flertalet gånger att det där var minsann sista gången. Men den här gången är det ju en konflikt mellan han och en producent så enligt mig hade det varit mer logiskt att han helt enkelt får be om ursäkt och få en rejäl utskällning istället för att köra ett av världens mest framgångsrika tv-program i botten.
De har ju haft överseende med hans plumpa uttalanden. Där kan man känna av från fall till fall. Be om ursäkt, osv osv.
Men när det kom till misshandel så var det väl en fråga om konsekvens. Man kan inte som chef agera hur som helst. De finner sig antagligen illa tvungna att avskeda honom. Felet ligger hos Clarkson, eftersom man inte kan bonka på folk hur som helst. Jag tycker om både Clarkson och programmet, men vad ska man göra när såna överträdelser begås.
Intervjun finns på nätet. Dom knackade på hans dörr och han orkade uppenbarligen inte med dom, utan drog av en halvdryg kommentar om att han inte kommer ihåg något och drog sedan igen dörren.
Dräller in folk som fått smällar på akuten, vissa för att de är oroliga om skador, många för att dokumentera skadorna för en ev utredning/rättegång och för att ha dokumentation av skadorna för eventuella försäkringsersättningar. Många av dessa blir dessutom inskickade på polisens inrådan om de varit på plats.
Tråkigt hur som helst men vafan det inte som det är första gången han håller på. Dessutom fick han en sista varning senast. Att då gå och slå någon kollega och sen kalla sina chefer Fucking bastards känns lite sådär.
Top gear gänget lär väl byta till Sky eller något.
lördagsgrogg
2015-03-26, 11:16
Helt rätt, man får inte beté sig sig hur som helst.
Och hur har han betett sig? Du verkar ju ha lite inside.
lördagsgrogg
2015-03-26, 11:17
Det är planetens mest sedda tv-program. Men visst det finns fler som inte ser än som ser.
TheOne1994
2015-03-26, 11:26
men inte fn är det Jeremy som är dragplåstret väl ? Det är väl upplägget av programmet i sig. Lokalen,publiken,laptimes med stjärnor osv. Sen att Jeremy är en person som säger saker rakt ut går att ersätta.
Topgear var väl först med att gasa med bilar ?
Är det inte konstigt att han inte blivit polisanmäld om det nu var en regelrätt misshandel?
lördagsgrogg
2015-03-26, 11:40
men inte fn är det Jeremy som är dragplåstret väl ? Det är väl upplägget av programmet i sig. Lokalen,publiken,laptimes med stjärnor osv. Sen att Jeremy är en person som säger saker rakt ut går att ersätta.
Topgear var väl först med att gasa med bilar ?
Topgear utan clarkson är väl som topgear US. Bra concept men helt ointressant.
Skillnaden mellan 30 och 300M tittare.
lördagsgrogg
2015-03-26, 11:59
Är det inte konstigt att han inte blivit polisanmäld om det nu var en regelrätt misshandel?
Hade varit. Men nu finns det väl ingen som säger det heller. En blaska in england drog "nyheten" och sen har den blivit citerad av mindre nogräknade andra.
Såvitt jag sett finns inga källor på print någonstans, produktionsassistanten i fråga ville tydligen inte göra någon sak av det hela.
Hur det verkligen ligger till har jag dock ingen aning om men såvitt jag kan se det kunde de lika gärna hittat på¨storyn från början. Som jag förstår det är det blaskans fortum.
AeternusRex
2015-03-26, 12:29
Det är väl anmäkningstvång i England? Alla förmodade brott måste utredas osv. Det spelar ju ingen roll om olle inte vill anmäla personligen isf. Lagen tar ju tag i det.
Han som blev slagen gjorde ingen anmälan, Clarkson försökte be om ursäkt och gick själv till BBC's ledning och förklarade vad som hade hänt.
Han som blev slagen gjorde ingen anmälan, Clarkson försökte be om ursäkt och gick själv till BBC's ledning och förklarade vad som hade hänt.
Så han gör ingen anmälan men ringer sin advokat?
BBC är väl lite striktare i allmänhet kan jag tänka mig eftersom de är public service. Inte riktigt samma utrymme att släta över sånt här då.
Unless, of course, the corporation waits six months for the fires to die down before signing Clarkson et al back on a new contract, which is absolutely its right and privilege as, of course, he wasn’t sacked, or put on the naughty step, nor was there a disciplinary process put into action. Witness Jonathan Ross, happily deputising for Steve Wright this week on Radio 2, following his “Andrew Sachs” scandal and "sacking" in October 2008.
The BBC has nothing if not a short memory, serendipitous amnesia and unending capacity for forgiveness – if you bring the ratings. That’s showbiz.
http://www.gizmodo.co.uk/2015/03/clarkson-to-netflix-or-sky-would-leave-the-bbc-with-a-150-million-top-gear-problem/
De är inte ensamma om att fundera i de banorna, jag har sett samma typ av spekulationer på flera håll. En representant för BBC sa något i stil med att "jag utesluter inte att det är möjligt" i en intervju (http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-32062579), så det är väl inte helt omöjligt att BBC förlåter Clarkson om ett halvår när saken är nästan glömd, Oisin är säkert storsint nog att förlåta också så länge ingen gör polissak av det hela och om Clarkson håller sin stora käft den här gången.
Konstigare saker har ju hänt.
Ignatius72
2015-03-26, 15:57
De ville antagligen ha en anledning och han serverade den.
svenbanan
2015-03-26, 16:26
Så han gör ingen anmälan men ringer sin advokat?
Det stod ju nåt i det där dokumentet som ligger på bbc-hemsidan att snubben trodde han fått sparken (av Clarkson). Han kanske ville beefa mot bbc eftersom uppsägningsförfarandet isåfall var lite märkligt...
kaffekopp
2015-03-26, 16:27
BBC är väl lite striktare i allmänhet kan jag tänka mig eftersom de är public service. Inte riktigt samma utrymme att släta över sånt här då.
lollers, du kanske har missat hur de har döljt 100tals barnövergrepp av deras anställda?
lollers, du kanske har missat hur de har döljt 100tals barnövergrepp av deras anställda?
Lät de folk vara kvar efter att någon sådant blev offentligt? Jag tänkte mer att de har lite andra riktlinjer än ett strikt privat företag som kan sätta pengarna först.
kaffekopp
2015-03-26, 16:42
Lät de folk vara kvar efter att någon sådant blev offentligt? Jag tänkte mer att de har lite andra riktlinjer än ett strikt privat företag som kan sätta pengarna först.
det kom inte fram i ljuset förrens killen ifråga dog
http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Savile_sexual_abuse_scandal
utredningar pågår fortfarande då många politiker, price andrew m.m har blivit indragna. Verkar som det vart rätt utbrett men som vanligt är det svårt att få fram något vettigt när det just är de i makten som undersöks.
edit: lite mer om just bbc http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_sexual_abuse_cases
http://i.imgur.com/RANheKA.gif
Jakobson
2015-03-27, 00:10
Det handlar om hybris,
Det handlar om hybris,
300 miljoner tittare är inte hybris.
d5_SB1FxAWg
hans kanalnamn :D
svenbanan
2015-03-27, 23:57
300 miljoner tittare är inte hybris.
Tror man att man kan bete sig hur man vill bara för att man är med i ett program med 300 miljoner tittare så kan det nog handla om hybris.
Kastar man bort hundratals jobbtillfällen pga en fläskläpp borde man tänka om.
Helt logiskt tänk från min sida, inte moraliskt tänk.
PureWhey
2015-03-28, 02:20
Speciellt när kanalen skymt värre saker för andra programledare...
Hackenschmidt
2015-03-28, 10:06
https://i.imgur.com/lrrkMcD.jpg
vet inte varför den blir liten: https://i.imgur.com/lrrkMcD.jpg
PureWhey
2015-03-28, 11:07
https://i.imgur.com/lrrkMcD.jpg
vet inte varför den blir liten: https://i.imgur.com/lrrkMcD.jpg
Haha, vad jag syftade på...
Mr Tymon never lodged a formal complaint with the BBC following the altercation with Clarkson, which took place on 4 March.
The internal investigation was prompted after the presenter reported himself to Danny Cohen, the corporation's director of television.
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-32083181
Det var i alla fall rakryggat av honom, att stå för att han gjorde något djävligt korkat.
Å andra sidan, hade han inte anmäls sig själv hade BBC kanske kunnat sopa under mattan, som de alltid har gjort. Nu blev det ganska publikt på en gång.
PureWhey
2015-03-28, 12:02
http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_sexual_abuse_cases
Agitator
2015-03-28, 20:17
Kan ju vara så att de tar tillfället i akt att få semester. En pause i det hela. De har ju hållt på vääääldigt länge.
Så lite andra projekt som avbrott. För att sedan återgå till det normala och alla är tillbaka som vanligt, och hela världens bilälskare står på kö och hyllar serien ännu mer.
Inte helt omöjligt.
As of midnight, James May and Richard Hammond are free agents.
Via The Telegraph.
shadowfire
2015-03-31, 19:11
tror man att man kan bete sig hur man vill bara för att man är med i ett program med 300 miljoner tittare så kan det nog handla om hybris.
+1
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that's what gets you. — Jeremy Clarkson
Jansson_84
2015-04-02, 17:35
I miss him *gah!*
watch?v=7eWIrBOc3zE
Magnus N
2015-08-07, 17:49
"Amazon wasn’t joking when it said it was giving the former Top Gear team the freedom to make the show they want, reportedly promising them a £160 million budget for the upcoming series."
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/jeremy-clarkson-richard-hammond-and-james-mays-new-amazon-prime-show-has-an-absolutely-insane-budget-10444856.html
Lagom budget trion får hos Amazon :D
Ser framemot detta så sjukt mycket
En budget på £160m. Då ska det tammefan vara ett gäng avsnitt med GRYM produktionskvalitet.
36 avsnitt så ~£4,5M/avsnitt.
Edit: Googla om Top Gears budget, huruvida det stämmer eller ej vet jag inte.
They seem to have a budget of around £500k per episode, or £7 million per season, as said by Stuart Smith in What is the budget available annually for 'Top Gear'?. I could imagine this is without costs for the three gentlemen.
Agitator
2015-08-07, 20:04
De ska ju ha löner också. Så de får ju skära ner lite på produktionskostnaden. Det förstår ju alla!
Och så måste det räcka till varm mat under inspelningsdagarna också.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.