handdator

Visa fullständig version : Blir 4 helkropp för mycket under en deff?

Shcyhar
2015-03-21, 20:35
Tjenna, 17-årig grabb som nu ska genomföra sin andra deff. Kommer räkna med hjälp av myfitnesspal där jag skriver in måltiderna.
Stats;
84kg ca
178cm

Kör för tillfället 4 helkropp/vecka. Tror ni det går ok att fortsätta så eller ska jag trappa ned till 3 helkropp alternativt 2 överkroppspass och 2 underkroppspass per vecka?

Kör raka set, håller mig ifrån fail.
Ytterligare fråga, tänkte lägga mig kring 2800 kcal föra att successivt sänka beroende på hur vågen går. Låter det rimligt?

CapnMiler
2015-03-21, 20:40
Då det finns många som kör helkropp 5 dagar/vecka eller till och med mer så tycker jag absolut du ska kunna det. Viktigt att tänka på är att man inte bör pressa sig maximalt varje pass, det kan bli riktigt tufft om man har för hög volym eller intensitet. :)

Shcyhar
2015-03-21, 20:41
Då det finns många som kör helkropp 5 dagar/vecka eller till och med mer så tycker jag absolut du ska kunna det. Viktigt att tänka på är att man inte bör pressa sig maximalt varje pass, det kan bli riktigt tufft om man har för hög volym eller intensitet. :)

Kör ca 6 set per muskel per pass. Alla set är raka där endast det sista eller andra setet blir ''jobbigt''. Än så länge har det funkat bra med fin progression i alla basövningar :)

Beemel
2015-03-22, 08:50
Jag kör mina 4 helkroppspass och 3 cardiopass (som jag förvisso fuskar med under vintern...) varje vecka, oavsett viktminskning eller viktökning.
Om det fungerar för dig finns ingen annan än du själv som kan svara på genom att prova.