walkmail
2015-03-16, 13:59
Bodde för ett tag sen en sväng i Norge och pga en del krångel med adressändringar när jag flyttade till Sverige igen så har jag missat betala en faktura som kom till en adress jag inte längre bodde.
Hur som helst har jag nu fått påminnelse hem till Sverige med krav om betalning inom några få dagar annars går ärendet vidare till inkasso.
Tur som är så är betalningen inte stor alls, men det är brådis. Jag är osäker på hur jag från en svensk bank för över till norsk så det blir "rätt".
Här är i alla fall infon jag fått:
Swift-kode: NDEANOKK
Bank konto: 6401 06 50060
IBAN-nummer: NO7364010650060
Saksnr: 4147593
Blankettnr: 6435026353
----
Min bank är handelsbanken och jag tänkte betala med min internetdosa.
Har jag all info som jag behöver, är det nåt jag bör tänka på och ska jag "byta ut" några siffror så att det blir rätt när jag betalar från svensk till norsk?
All tacksamhet till hjälp!
Hur som helst har jag nu fått påminnelse hem till Sverige med krav om betalning inom några få dagar annars går ärendet vidare till inkasso.
Tur som är så är betalningen inte stor alls, men det är brådis. Jag är osäker på hur jag från en svensk bank för över till norsk så det blir "rätt".
Här är i alla fall infon jag fått:
Swift-kode: NDEANOKK
Bank konto: 6401 06 50060
IBAN-nummer: NO7364010650060
Saksnr: 4147593
Blankettnr: 6435026353
----
Min bank är handelsbanken och jag tänkte betala med min internetdosa.
Har jag all info som jag behöver, är det nåt jag bör tänka på och ska jag "byta ut" några siffror så att det blir rätt när jag betalar från svensk till norsk?
All tacksamhet till hjälp!