Visa fullständig version : Snabbaste vägen för mig till en snygg kropp?
Jansson31
2015-03-09, 16:21
Hej!
Jag undrar vad ni tror är snabbaste vägen för mig till att få en snygg kropp? Med snygg kropp menar jag typ supermodellkropp så mycket muskler är inte så nödvändigt :)
Förutsättningarna är följande:
Tjej kring 30 år
Mat: Äter väldigt nyttigt men mycket. Ca: 1800-2200 kalorier per dag.
Motion: Stillasittande vid datorn på jobbet och tränar inte. Nån promenad ibland.
Vikt och utseende: Har putmage och lovehandles men ett BMI kring 18 och ser ut som ett svältande barn när det gäller armar, ben samt att revbenen syns.
Vad bör jag göra? Träna förstår jag men vad? Mest styrketräning eller fettförbrännande träning? Äta mer eller mindre?
Tacksam för svar!
Du är medveten om att de flesta supermodeller är begåvade med generna för det "specifika utseendet" va?
Det i kombination med anorexia, plastikoperationer, en hel hög personliga tränare och massa photoshop.
Så gissningsvis har du lika stor chans att se ut som en supermodell som jag har att se ut som Brad Pitt eller någon annan flickfavorit.
Så lycka till!
Alternativet är möjligen att satsa på en sund och stark kropp. I mitt tycke (vilket troligen spelar mindre roll för dig) bra mycket mer attraktivt dessutom.
Kolla i tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168802
Där finns många mycket bra (och fina/vackra/snygga) exempel på hur en sund vältränad kropp kan se ut.
Kommer troligen inte få dig att ändra dig men jag gjorde iallafall ett försök.
Captainwide
2015-03-09, 20:04
Tyvärr lider överhängande delen av supermodeller av ätstörningar.
Mitt tips och min vädjan är att du tänker om gällande dina önskemål om din kropps framtida utseende.
Annars är det helt enkelt en balanserad lågkalori diet du bör få i dig. I samband som du ökar motionen. Alltså ät mindre och spring mer.
vicarious
2015-03-09, 21:29
Börja styrketräna några gånger i veckan och ät proteinrikt. Motionera så mycket du känner för. Svält dig inte utan försök få i dig lite mindre energi varje dag bara.
Jansson31
2015-03-09, 22:26
Du är medveten om att de flesta supermodeller är begåvade med generna för det "specifika utseendet" va?
Det i kombination med anorexia, plastikoperationer, en hel hög personliga tränare och massa photoshop.
Så gissningsvis har du lika stor chans att se ut som en supermodell som jag har att se ut som Brad Pitt eller någon annan flickfavorit.
Så lycka till!
Alternativet är möjligen att satsa på en sund och stark kropp. I mitt tycke (vilket troligen spelar mindre roll för dig) bra mycket mer attraktivt dessutom.
Kolla i tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168802
Där finns många mycket bra (och fina/vackra/snygga) exempel på hur en sund vältränad kropp kan se ut.
Kommer troligen inte få dig att ändra dig men jag gjorde iallafall ett försök.
Tack för ditt svar. Då jag har ungefär samma vikt och längd tycker jag inte att det borde vara en omöjlighet att lyckas få till en liknande kropp i alla fall :)
Nä du har väl rätt i att jag inte vill se ut som ett muskelberg som många av de där tjejerna gör. Imponerande? Ja. Sexigt och kvinnligt? Nej..
Jansson31
2015-03-09, 22:33
Tyvärr lider överhängande delen av supermodeller av ätstörningar.
Mitt tips och min vädjan är att du tänker om gällande dina önskemål om din kropps framtida utseende.
Annars är det helt enkelt en balanserad lågkalori diet du bör få i dig. I samband som du ökar motionen. Alltså ät mindre och spring mer.
Ja en del ser väl inte jättesunda ut, men i slutändan är det ju vad ni killar vill ha... :)
Ok.. ja får nog se till att äta nyttigare och röra på mig mer. Och träna bålen eller vad det heter? :)
Ja en del ser väl inte jättesunda ut, men i slutändan är det ju vad ni killar vill ha... :)
Ok.. ja får nog se till att äta nyttigare och röra på mig mer. Och träna bålen eller vad det heter? :)
nej.
Har nog helt ärligt ALDRIG hört en polare/bekant kille säga att de finner supermodeller attraktivast, snarare tvärtom blir de flesta jag hört äcklade av dem.
det här med att många tjejer som du TROR att killar gillar magra modeller mest är extremt likt hur många killar tror att tjejer gillar extremt biffiga bodybuilders, vilket i många fall inte stämmer alls.
Jansson31
2015-03-09, 22:55
nej.
Har nog helt ärligt ALDRIG hört en polare/bekant kille säga att de finner supermodeller attraktivast, snarare tvärtom blir de flesta jag hört äcklade av dem.
det här med att många tjejer som du TROR att killar gillar magra modeller mest är extremt likt hur många killar tror att tjejer gillar extremt biffiga bodybuilders, vilket i många fall inte stämmer alls.
Mm och så sitter ni och dreglar framför Victoria's Secret... Förlåt men jag har så svårt att ta såna där kommentarer på allvar. I slutändan tackar ingen kille nej till en supermodell.. :)
Nä det är väl sant. Lagom vältränade killar är bäst.
Diomedea exulans
2015-03-09, 22:59
Mm och så sitter ni och dreglar framför Victoria's Secret... Förlåt men jag har så svårt att ta såna där kommentarer på allvar. I slutändan tackar ingen kille nej till en supermodell.. :)
Men när ni tjejer inte är i rummet så sitter vi och dreglar ännu mer till hårdporrstjärnor. Kolla upp t ex Lisa Ann och säg om hon är mager.
Carlo Fatface
2015-03-09, 23:01
Har du blandat ihop dina forum nu och missat att det här är ett träningsforum!? :smash:
Jansson31
2015-03-09, 23:05
Har du blandat ihop dina forum nu och missat att det här är ett träningsforum!? :smash:
Hur menar du? Jag efterfrågade hur jag genom mat och träning snabbast får en snygg modellkropp. Alla här har inte målet att se ut som en biff. Tro det eller ej.
Carlo Fatface
2015-03-09, 23:10
Hur menar du? Jag efterfrågade hur jag genom mat och träning snabbast får en snygg modellkropp. Alla här har inte målet att se ut som en biff. Tro det eller ej.
Det är nog få eller inga här som förknippar din supermodellkropp "som alla killar suktar efter" med träning...
Jansson31
2015-03-09, 23:14
Men när ni tjejer inte är i rummet så sitter vi och dreglar ännu mer till hårdporrstjärnor. Kolla upp t ex Lisa Ann och säg om hon är mager.
Har kollat upp henne nu. Ja ni killar gillar ju allt möjligt märkligt när det kommer till porr.. vilket jag inte direkt bryr mig om. Men när det kommer till flickvän är det en smal, vacker och tjejig tjej de flesta vill ha, ingen gymbiff eller bisarr porrstjärna. Vill inte gå från ämnet men måste ju försvara mig när ni ifrågasätter mina mål ;)
Jansson31
2015-03-09, 23:18
Det är nog få eller inga här som förknippar din supermodellkropp "som alla killar suktar efter" med träning...
Som någon ovan nämnde så ligger kost och mycket träning bakom hur de kan se ut som de gör så jag tycker absolut att det här är rätt forum :)
Jansson31
2015-03-09, 23:28
Kan inte så mycket om träning som ni kanske förstod av mitt första inlägg men jag tänker att det måste ge bättre resultat att satsa på styrketräning än på till exempel löpning? Är ju väldigt mager förutom magen och vill ju inte se ut som ett skelett även om löpning nog skulle få bort magen. Men det kanske är så man måste gå till väga för att få bort plufset?
Deadandlivin
2015-03-10, 01:02
Satsa på en bikinmodell kropp framför en anorektiskt kropp skulle vara mitt förslag.
Om jag ska vara helt ärlig är det sådana kroppar män i stor allmänhet suktar efter, inte modellkroppen.
Victorias secret kroppen är inte långt där ifrån. Jobbiga med deras tränings och dietupplägg är ju att du kommer ligga på en 1000 kcal diet i all framtid.
Ironiskt är det ju också hur VS modellerna tenderar att ha helt tvärtom i vikten jämfört med traditionella bodybuilders under sin offseason.
På offseason är modellerna skelett, inför catwalken lägger många på sig litegrann för att komma över ~47kg eller vad det ligger på.
Varierar självfallet från modell till modell.
Mitt tips är att eftersträva en kropp som snarare liknar Jenna Renee, Michelle prestin eller Victoria Moore eller något liknande istället.
Mycket lättare livsstil att bibehålla och tror majoriteten föredrar det utseendet framför size zero modellerna, tro det eller ej.
Ifall du är seriöst med dina ambitioner på att komma in på det anorektiska spåret kan jag hjälpa dig väldigt fort teoretiskt.
Målet är att ha så smala mått som möjligt, d.v.s inte mycket plats för varken muskler eller fett. Kör mycket långkondition's träning, jogga timmar i lågt tempo varje dag.
Lev på ~500-900 kalorier per dag ungefär beroende på hur mycket kalorierna måste gå ner för att du ska tappa fett. I början kommer du kunna bibehålla ett högre underskott men det kommer snabbt att förändras.
Dina kalorier bör komma från grönsaker, frukt och magra proteinkällor.
Följer du den dieten och den träningen i ~1år borde du ha samma mängd fett på din kropp som supermodellerna med minimal nivå muskelmassa.
Förmodligen kommer du dock inte se ut som du tror att du kommer göra eftersom dina proportioner med största sannolikhet inte är desamma.
Avdelning vad störda kvinnor tror män vill ha... Blir lika less varje gång någon ätstörd ikvinna ska rättfärdiga sitt sjuka beteende och ideal med att det är vad vi män vill ha. Det är FEL!
Få saker är så avtändande som en anorektisk kropp.
Nej killar dreglar inte i smyg över fotomodeller. Killar generellt gillar inte undernärda kvinnor utan former.
Man kan tycka vad man vill om den, men det finns en branch som faktiskt livnär sig på vad män faktiskt tycker är sexigt och upphetsande, och det är porrbranchen. Porrskådisar ser INTE ut som fotomodeller.
Modebranchen styrs av franska homosexulla män som vill att kvinnor ska se ut som små pojkar.... Just sayin'
Hur kan du inte ta en sådan kommentar på allvar?
Jag säger ju bara som det är, eller iallafall vad min erfarenhet säger. Tror du har en snedvriden uppfattning omom vas majoritet av män finner attraktivt.
Har kollat upp henne nu. Ja ni killar gillar ju allt möjligt märkligt när det kommer till porr.. vilket jag inte direkt bryr mig om. Men när det kommer till flickvän är det en smal, vacker och tjejig tjej de flesta vill ha, ingen gymbiff eller bisarr porrstjärna. Vill inte gå från ämnet men måste ju försvara mig när ni ifrågasätter mina mål ;)
Så du bryr dig inte om vad män faktiskt tycker är attraktivt?
Det är stor skillnad på smal och undernärd?/anorektisk
Du får försvara dig bäst du vill, det de flesta vill få dig att förstå är att dina mål är sjuka.
Och slutligen, det här är ett träningsforun, är du förvånad att folk här har en annorlunda bild av kroppsideal än supermodeller?
Jansson31
2015-03-10, 09:43
Avdelning vad störda kvinnor tror män vill ha... Blir lika less varje gång någon ätstörd ikvinna ska rättfärdiga sitt sjuka beteende och ideal med att det är vad vi män vill ha. Det är FEL!
Nej killar dreglar inte i smyg över fotomodeller. Killar generellt gillar inte undernärda kvinnor utan former.
Man kan tycka vad man vill om den, men det finns en branch som faktiskt livnär sig på vad män faktiskt tycker är sexigt och upphetsande, och det är porrbranchen. Porrskådisar ser INTE ut som fotomodeller.
Modebranchen styrs av franska homosexulla män som vill att kvinnor ska se ut som små pojkar.... Just sayin'
Jag säger ju bara som det är, eller iallafall vad min erfarenhet säger. Tror du har en snedvriden uppfattning omom vas majoritet av män finner attraktivt.
Så du bryr dig inte om vad män faktiskt tycker är attraktivt?
Det är stor skillnad på smal och undernärd?/anorektisk
Du får försvara dig bäst du vill, det de flesta vill få dig att förstå är att dina mål är sjuka.
Och slutligen, det här är ett träningsforun, är du förvånad att folk här har en annorlunda bild av kroppsideal än supermodeller?
Jag pratar inte om "heroin-chic"-modeller utan om Victorias Secret-modeller vilket är en jäkla skillnad :) Victorias Secret-modeller är kurviga och vältränade men har inte så bulliga och synliga muskler så att säga.
Jo jag bryr mig absolut om vad killar tycker men av erfarenhet vet jag att många killar kollar på mer extrema grejer när det gäller porr än vad de vill ha i verkliga livet. Sen jag blev vad ni förmodligen skulle kalla anorektisk smal försöker i princip varenda kille ragga upp mig.. och jag antar att de också vill ligga med mig 😉
Men som sagt är det här ett träningsform och jag hoppas vi som inte lyfter skrot utan mer vill ha en vältränad "modell-kropp" också får hänga här ☺️
Jansson31
2015-03-10, 09:58
Satsa på en bikinmodell kropp framför en anorektiskt kropp skulle vara mitt förslag.
Om jag ska vara helt ärlig är det sådana kroppar män i stor allmänhet suktar efter, inte modellkroppen.
Victorias secret kroppen är inte långt där ifrån. Jobbiga med deras tränings och dietupplägg är ju att du kommer ligga på en 1000 kcal diet i all framtid.
Ironiskt är det ju också hur VS modellerna tenderar att ha helt tvärtom i vikten jämfört med traditionella bodybuilders under sin offseason.
På offseason är modellerna skelett, inför catwalken lägger många på sig litegrann för att komma över ~47kg eller vad det ligger på.
Varierar självfallet från modell till modell.
Mitt tips är att eftersträva en kropp som snarare liknar Jenna Renee, Michelle prestin eller Victoria Moore eller något liknande istället.
Mycket lättare livsstil att bibehålla och tror majoriteten föredrar det utseendet framför size zero modellerna, tro det eller ej.
Ifall du är seriöst med dina ambitioner på att komma in på det anorektiska spåret kan jag hjälpa dig väldigt fort teoretiskt.
Målet är att ha så smala mått som möjligt, d.v.s inte mycket plats för varken muskler eller fett. Kör mycket långkondition's träning, jogga timmar i lågt tempo varje dag.
Lev på ~500-900 kalorier per dag ungefär beroende på hur mycket kalorierna måste gå ner för att du ska tappa fett. I början kommer du kunna bibehålla ett högre underskott men det kommer snabbt att förändras.
Dina kalorier bör komma från grönsaker, frukt och magra proteinkällor.
Följer du den dieten och den träningen i ~1år borde du ha samma mängd fett på din kropp som supermodellerna med minimal nivå muskelmassa.
Förmodligen kommer du dock inte se ut som du tror att du kommer göra eftersom dina proportioner med största sannolikhet inte är desamma.
Ja lite åt bikinimodellhållet kan jag tänka mig. Måste dock operera dit ett par bröst då 😉
Tack för infon. Kanske man vågar äta mer frukt igen. Tycker alla varnar för det när man ska komma i form. 5-900 kalorier lät lite men 1500 och mycket motion vore kanske en bra början 😊
börja styrketräna några gånger i veckan och ät proteinrikt. Motionera så mycket du känner för. Svält dig inte utan försök få i dig lite mindre energi varje dag bara.
+1
Sen jag blev vad ni förmodligen skulle kalla anorektisk smal försöker i princip varenda kille ragga upp mig.. och jag antar att de också vill ligga med mig 😉
Men som sagt är det här ett träningsform och jag hoppas vi som inte lyfter skrot utan mer vill ha en vältränad "modell-kropp" också får hänga här ☺️
... Då är det bar aatt börja lyfta vikter så du får definition. Du är uppenbarligen redan smal.
Jansson31
2015-03-10, 10:22
... Då är det bar aatt börja lyfta vikter så du får definition. Du är uppenbarligen redan smal.
Ja väldigt smal förutom att jag har putmage och kärlekshandtag och det är det jag vill få bort på snabbast möjliga sätt så att jag vågar ha tighta linnen och visa mig i bikini 😊
Förlåt att jag säger det här men om ditt första inlägg på Colosseum är "Jag vill inte ha muskler, har någon tips på hur jag blir mager som ett superskelett" Så har jag svårt att tro att du inte bara trollar oss.
Men om du menar allvar så har jag hört att bomullsdieten är det som gäller bland modellerna nu, Tydligen väldigt effektivt, man äter bomull dels för att döva hungerkänslorna och dels för att magen inte ska se allt för insjunken ut medan man svälter ner armar och ben till pinnar.
Ett annat tips är att aldrig erkänna att du mår dåligt av det för i så fall kommer det anses sjukligt, du ska hela tiden insistera på att du mår bra och att det är dina "gener" som gjort dig så smal.
Lågintensiv konditionsträning är också rekommenderat, den låga intensiteten är egentligen inte effektivare än en högre ur energiförbrukningsperspektiv men med ditt mål kommer du antagligen gå sönder om du försöker hög intensitet.
Jag är ironisk, muskler är grymt snyggt, jag har inte sett en enda tjej på gymmet med för mycket muskler.
Jag pratar inte om "heroin-chic"-modeller utan om Victorias Secret-modeller vilket är en jäkla skillnad :) Victorias Secret-modeller är kurviga och vältränade men har inte så bulliga och synliga muskler så att säga.
Jo jag bryr mig absolut om vad killar tycker men av erfarenhet vet jag att många killar kollar på mer extrema grejer när det gäller porr än vad de vill ha i verkliga livet. Sen jag blev vad ni förmodligen skulle kalla anorektisk smal försöker i princip varenda kille ragga upp mig.. och jag antar att de också vill ligga med mig ��
Vad fan är heroin-chick?!? Låter jävligt stört vad det än är.....
Victoria Secrets är allt som oftast kraftigt plastikkorrugerade och dessutom photoshopade. Hur kroppen reagerar på träning och hur musklerna ser ut har mer med gener än med huran tränar att göra.
De flesta tjejer får kämpa hårt som fan för att lägga på sig muskler överhuvudtaget. Men ändå så är den förbannade myten att man blir manlig av styrketräning omöjlig att ta död på...
Du får hänga här hur mycket du vill, det jag frågade var om du tyckte det var märkligt att folk på ett träningsforum ansåg att din syn på kroppen är sjuklig och ohälsosam. Det finns mycket duktiga människor här som har fantastisk koll på träning hälsa och kost, men du väljer att inte lyssna på dem då deras svar inte passar in i din sjuka självbild och fuckade ideal. Om man inte vill lyssna på svaren och ta dem till sig, och bara är ute efter att försvara sin egen ide, varför ställa frågan. Du kommer troligen aldrig få några svar här som "hjälper" dig mot att förstöra ditt liv ännu mer.
Om varenda kille försöker ragga upp dig, då borde det väl räcka så eller? Eller vill du att mer än alla ska göra det.
Du måste omges av verkligt sjuka människor om det enda som krävs för att de ska ragga på dig är en sjuklgt låg vikt.
Men det är uppenbart att du inte tar till dig något av det folk skriver här. Så jag lämnar här med denna tråd. Blir bara nedstämd av folk som du. Det visar bara hur sjuka kroppsideal kvinnor sätter på sig själva. Blir bara illamående av att lyssna på dig.
Så låt inte mig störa dina sjuka ideal. Svält du ner dig, du kommer ändå aldrig bli nöjd.
Tack och hej
Armed Dingo
2015-03-10, 14:17
Väl talat.
Armed Dingo
2015-03-10, 14:20
Vad fan är heroin-chick?!? Låter jävligt stört vad det än är.....
Victoria Secrets är allt som oftast kraftigt plastikkorrugerade och dessutom photoshopade. Hur kroppen reagerar på träning och hur musklerna ser ut har mer med gener än med huran tränar att göra.
De flesta tjejer får kämpa hårt som fan för att lägga på sig muskler överhuvudtaget. Men ändå så är den förbannade myten att man blir manlig av styrketräning omöjlig att ta död på...
Du får hänga här hur mycket du vill, det jag frågade var om du tyckte det var märkligt att folk på ett träningsforum ansåg att din syn på kroppen är sjuklig och ohälsosam. Det finns mycket duktiga människor här som har fantastisk koll på träning hälsa och kost, men du väljer att inte lyssna på dem då deras svar inte passar in i din sjuka självbild och fuckade ideal. Om man inte vill lyssna på svaren och ta dem till sig, och bara är ute efter att försvara sin egen ide, varför ställa frågan. Du kommer troligen aldrig få några svar här som "hjälper" dig mot att förstöra ditt liv ännu mer.
Om varenda kille försöker ragga upp dig, då borde det väl räcka så eller? Eller vill du att mer än alla ska göra det.
Du måste omges av verkligt sjuka människor om det enda som krävs för att de ska ragga på dig är en sjuklgt låg vikt.
Men det är uppenbart att du inte tar till dig något av det folk skriver här. Så jag lämnar här med denna tråd. Blir bara nedstämd av folk som du. Det visar bara hur sjuka kroppsideal kvinnor sätter på sig själva. Blir bara illamående av att lyssna på dig.
Så låt inte mig störa dina sjuka ideal. Svält du ner dig, du kommer ändå aldrig bli nöjd.
Tack och hej
Och väl talat igen.
Löjligt att vi män får skulden för dessa "ideal" av en del kvinnor. Det är inte vi som går och köper underkläderna.
Och om en kille kommenterar på en supermodell att hen är snygg, så är det ansiktet den syftar på. Kroppar överlag är ganska lika varandra, det är ansikten som gör skillnad.
Jansson31
2015-03-10, 15:18
Tack. Det var nog bästa reaktionen jag kunde få. Som tidigare ätstörd faller man lätt in i gammalt tänk och har en skev uppfattning som är väldigt svår att förändra. Har följt många trådar här och märkt att ni ofta ryter ifrån när ni märker att nån tappat det. Det är bra. När jag fått reflektera lite inser jag att det nog finns lite sanning i det ni säger och att man inte är lika frisk som man tror..
Det bästa för att få kurvor kommer vara styrketräning. Jag var själv lite chubby som yngre och har inte jätte mycket kurvor. Har man inte kurvorna gratis man får bygga lite med muskler vilket inte är dåligt oavsett.
Squats, lunges, cleans, romanian deadlifts för ben och rumpa. Chins och pullups för bättre rygg och sen kanske lite bänkpress om man vill ha mer axlar och bröst. Kombinerar du sedan detta med att springa för hälsans och konditionens skulle så bygger du en kropp som är functional och vacker. Jag har varit smal och smal med muskler (inte bodybuilder, athletic) och smal med muskler är mycket snyggare, bättre kurvor och också mycket mer uppskattat hos killar.
Lycka till!
Det oslagbara och snabbaste sättet att få bort valkar på magen:
http://www.chilloutpoint.com/images/2010/08/celebrities-before-and-after-photoshop/celebrities-before-and-after-photoshop-20.jpg
PHOTOSHOP IS THE BEST WORKOUT AND NUTRITION HELPER EVER!!
Ursa Minor
2015-03-16, 15:53
Tjejer som avskyr sig själva (kropp eller personlighet) kommer fortsätta göra det oavsett vad killarna säger, tyvärr. Gäller förstås även killar med samma problem.
Har själv haft anorexia, och ätstörningar - vilket jag antar personen har om hon vill gå ner i vikt trots att hon redan gränsar till undervikt - handlar i grund och botten inte om utseende även om det är vad en ätstörd person intalar sig själv. Det handlar främst om självskadebeteende och delvis om kontrollbehov (jag räknade kalorier med två decimalers noggrannhet..), och skulle hon gå ner x kilo skulle hon hitta någonting annat att kritisera.
Många modeller har BMI kring 16-17 och när jag hade det svimmade jag dagligen, saknade blodcirkulation, mag- och tarmsystemet fungerade inte alls (organen förtvinade efter två månader på bara vatten och flytande "föda"), jag orkade knappt sitta upp, jag tappade hälften av mitt hår (stora kala fläckar på skallen) och fick karies och kass hy på grund av näringsbrist. Det finns inget som helst glamoröst i det, varken utseendemässigt, hälsomässigt eller psykiskt.
Bättre att satsa på att a) ta reda på varför man har behov av att misshandla sig själv på det här sättet, och b) åtgärda den bakomliggande anledningen och börja äta och träna på ett hälsosamt sätt.
Jag ligger på BMI 22 nu, vilket jag för några år sedan skulle beteckna "grav fetma", men jag mår i alla fall bra fysiskt och har både lite muskler och ett hälsosamt lager med fett. Visst kanske jag borde tappa lite underhudsfett, men sätter i så fall en gräns vid BMI 20 eftersom jag aldrig vill tillbaka till anorexian.
Om TS är seriös vad gäller "putmagen", är det väl bara magövningar som gäller eftersom undervikten mycket väl kan ha försvagat musklerna så de inte orkar hålla inne organen fullständigt. Är ingen expert i ämnet, men crunches och plankan kanske? Plus kaloribalans eller ett litet överskott (mycket proteiner), annars byggs det ju inga muskler.
Och homosexuella män är per definition pedofiler som vill leva ut sin läggning överallt? Lägg av. Min spontanta gissning är att modebranschen är en miljardindustri som livnär sig på att kvinnor hatar sina kroppar, och därför skapar ständigt skiftande ouppnåeliga ideal. För att det är lönsamt. (sen kan vi givetvis prata om den långa radda ideal som skapats för att kontrollera och föra krig mot kvinnokroppen, men jaja, det samspelar till viss grad med kapitalismens inträde och borgerlighetens ökade makt)
Att så stor del av tråden handlar om vad män egentligen finner attraktivt provocerar mig. Tror en handfull män på ett träningsforum att deras personliga åsikt på något sätt kan rubba den flod av bilder som massmedia dränker oss i? Och är det verkligen vettigt att kasta fram ett nytt ideal? Ett ideal är ett ideal, och det kommer alltid finnas människor som inte når upp till det. Oavsett om det är dödligt eller inte. Fan, jag kunde inte bry mig mindre om vad random män tycker är upphetsande. Fucking jävla riddare-på-vit-häst-komplex.
Till TS: det är helt okej att ha som mål att förändra sin kropp med träning, men fråga dig till vilket pris. VS-modellers kroppsmått och vikt ligger förvisso en smula över heroin chic-idealet, men det är verkligen inte realistiskt för gemene kvinna: http://thevsangelz.tumblr.com/measurements-and-description
Alla modeller är inte undernärda, men en stor del, absolut. Sen krävs rätt genetiska förutsättningar. Ta en titt på ovan bifogade siffror. Blev du inte castad av en modellscout som 16-åring kommer du antagligen inte få en modellfysik vid 30. Du är smal och vill bli av med putmagen utan att bli ett skelett? Styrketräna. Lyft tungt, ät proteinrikt. 1800-2200 per dag är knappast mycket. Vet inget om din längd och vikt så kan inte ge en vägledande siffra, men för mig blev min aptit bättre iom att jag började styrketräna.
Lättsmält klipp om hur kroppsidealen förändrats under historien:
Xrp0zJZu0a4
Och: välkommen till kolozzeum! :)
Och homosexuella män är per definition pedofiler som vill leva ut sin läggning överallt? Lägg av. Min spontanta gissning är att modebranschen är en miljardindustri som livnär sig på att kvinnor hatar sina kroppar, och därför skapar ständigt skiftande ouppnåeliga ideal. För att det är lönsamt. (sen kan vi givetvis prata om den långa radda ideal som skapats för att kontrollera och föra krig mot kvinnokroppen, men jaja, det samspelar till viss grad med kapitalismens inträde och borgerlighetens ökade makt)
Att så stor del av tråden handlar om vad män egentligen finner attraktivt provocerar mig. Tror en handfull män på ett träningsforum att deras personliga åsikt på något sätt kan rubba den flod av bilder som massmedia dränker oss i? Och är det verkligen vettigt att kasta fram ett nytt ideal? Ett ideal är ett ideal, och det kommer alltid finnas människor som inte når upp till det. Oavsett om det är dödligt eller inte. Fan, jag kunde inte bry mig mindre om vad random män tycker är upphetsande. Fucking jävla riddare-på-vit-häst-komplex.
Till TS: det är helt okej att ha som mål att förändra sin kropp med träning, men fråga dig till vilket pris. VS-modellers kroppsmått och vikt ligger förvisso en smula över heroin chic-idealet, men det är verkligen inte realistiskt för gemene kvinna: http://thevsangelz.tumblr.com/measurements-and-description
Alla modeller är inte undernärda, men en stor del, absolut. Sen krävs rätt genetiska förutsättningar. Ta en titt på ovan bifogade siffror. Blev du inte castad av en modellscout som 16-åring kommer du antagligen inte få en modellfysik vid 30. Du är smal och vill bli av med putmagen utan att bli ett skelett? Styrketräna. Lyft tungt, ät proteinrikt. 1800-2200 per dag är knappast mycket. Vet inget om din längd och vikt så kan inte ge en vägledande siffra, men för mig blev min aptit bättre iom att jag började styrketräna.
Lättsmält klipp om hur kroppsidealen förändrats under historien:
Xrp0zJZu0a4
Och: välkommen till kolozzeum! :)
suck.... Jag skrev vad jag tycker. och detta som svar på vad TS skrev. Det var hon som drog igång det hela genom att berätta vad "alla vi män gillar".
Huruvida du delar min uppfattning eller inte lägger jag väldigt liten vikt vid.
Jag anser att Ett hälsosamt ideal är alla gånger vettigare än ett ohälsosamt.
Jag kan hålla med om att klyschan om homsexuella modeskapare var lite barnslig och felaktig. Men min poäng var att modeller inte direkt uppmuntras till de kvinnliga drag som de flesta män jag känner faktiskt uppskattar. Vilket TS verkade tro.
Gällande fjanterierna om riddare på vit häst förstår jag överhuvudtaget inte vad du yrar om så det kan jag inte bemöta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.