Visa fullständig version : Lutar ni er tillbaka när ni skiter?
Hemma gör jag det ibland. Du borde skapa en tråd om det, vi gillar bajsrelaterade trådar här.
Originalfrågan:
Minns inte exakt hur jag och flickvännen kom in på ämnet men det visar sig tydligen att hon inte lutar sig mot toalocket när hon är på toa och jag fick ett "Vadå? GÖR DU DET?" Ööh, ja?
Har jag gjort fel från dag 1 eller är det hon som är knas? Eller det kanske är lite 50-50, fler som lutar/INTE lutar sig tillbaka när de skiter?
Själv så gör jag alltid det, förutsatt att det är torrt och ser rent ut. Å andra sidan tar jag också av mig tröjan när jag gör #2 hemma så det finns en liten risk att jag är ensam om detta också
Lipservice
2015-03-02, 18:28
Lutar mig framåt när jag torkar mig ivarjefall.
Evankhell
2015-03-02, 18:45
Lutar mig framåt med underarmarna på benen och surfar/spelar på mobilen.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/36/16/c1/3616c1b49304a30f7001a841f43a4ca6.jpg
Armbåge på knä.
1+
Då är vi två, det är fint det!
Jag måste bara testa detta så fort jag blir skitnödig :D
Maverick
2015-03-02, 19:37
Framåtlutad, sen är det ett måste att kliva ur kläderna helt med ena benet... FRIHET!
Armbågar/underarmar på knäna hela tiden med tidning/mobil i handen.
1+
Då är vi två, det är fint det!
+1
Tre!
pizzabud
2015-03-02, 20:35
Att luta sig mot tanken förstör armaturen. Det blir sättningar i porslinet och rätt var det är spricker hela.
Sluta upp med det!!!
Slartibartfast
2015-03-02, 20:42
lutar mig framåt och mobilsurfar tills benen domnar bort.
Att luta sig mot tanken förstör armaturen. Det blir sättningar i porslinet och rätt var det är spricker hela.
Sluta upp med det!!!
Man behöver ju inte häva sig och lägga på hela tyngden.
PureWhey
2015-03-02, 21:03
lutar mig framåt och mobilsurfar tills benen domnar bort.
detta
Diomedea exulans
2015-03-02, 21:11
Står på huvudet.
mangemani
2015-03-02, 21:13
lutar mig åt sidan, bättre "flow" så..;)
haha, vilka trådar det startas ibland, får känslan att det startas bara för startandes skull, eller vill folk verkligen veta hur folk skiter, hur de gör inne på toan osv:P? isf varför? låter varje gång så seriöst när folk frågar med:D.
inge illa menat, men blir lite lite nyfiken vad som ligger bakom frågan.
Står på huvudet.
Pics or it didn't happen
GaindalfTheWhey
2015-03-02, 21:22
Pics or it didn't happen
http://i.imgur.com/wMcrIXM.gif
Ozziking
2015-03-02, 21:28
Lutar mig framåt, trycker på som satan och lutar mig lite åt sidorna om det är trögt. Surfar på mobilen samtidigt. :thumbup:
VoDaresVins
2015-03-02, 21:30
Skulle inte falla mig in. Inte ens om jag nyss städat toan själv skulle jag tycka det var rent nog.
Sluta bajsa under toalocket VoDaresVins.
Framåtlutad, sen är det ett måste att kliva ur kläderna helt med ena benet... FRIHET!
+1!
lutar mig åt sidan, bättre "flow" så..;)
haha, vilka trådar det startas ibland, får känslan att det startas bara för startandes skull, eller vill folk verkligen veta hur folk skiter, hur de gör inne på toan osv:P? isf varför? låter varje gång så seriöst när folk frågar med:D.
inge illa menat, men blir lite lite nyfiken vad som ligger bakom frågan.
Hahaha, var mer nyfiken på om det bara var jag som är lite udda och lutar mig bakåt (brukar skifta mellan fram och bak då jag, precis som alla andra gärna pillar på min smartphone). :D
David_wigren
2015-03-02, 22:18
Att luta sig bakåt... hur kommer man ens på iden? Det är ju instinkt att luta sig framåt! Det är ju till och mer mer anatomiskt gynnsamt och underlättar bajsandet. Hur kan man inte ha kommit på det under alla år som man suttit på toan och bajsat? Nej nu blev jag upprörd på riktigt!
Diomedea exulans
2015-03-02, 22:19
Seriöst så: Nej, men det händer att jag lutar mig bakåt när jag sitter på toa och ger mig lite egenhändig kärlek.
http://www.pyroenergen.com/articles10/images/toilet-posture.gif
Brukar gå ut när armbågen/bågarna gör alldeles för ont mot låren :D
Lutar framåt men när skiten kommer går sätter jag mig upprätt. Det är lätt hänt att all skit kommer på sidorna istället för i vattnet - skrubba toan efteråt.
http://i.imgur.com/9Ik4w.jpg
David_wigren
2015-03-02, 23:04
Bild
Haha. Hög igenkänningsfaktor!
AeternusRex
2015-03-03, 08:13
Oftast är det armbåge på knän som gäller om det inte är en eldstorm av habanero inducerad smärta som skall ut då är det gutt att bara luta sig tillbaka och gråtskita tills det är över.
TheOne1994
2015-03-03, 08:39
hinner inte tänka vad som händer där inne, ta max 1 minut sen är skitet ute. Bokstavligt talat. Surfa på mobilen när man skiter ? Ni måste skoja ? Hört talas om ensamtid ? Det måste vara det optiimalaste stället för ensamtid, ingen kommer åt dej...du får sitta i din egen oas :)
Ok, måste fråga.
Ni som lutar er bakåt, fäller ni ner locket innan ni spolar och i så fall torkar ni av locket efter varje spolning ?
Det finns liksom en anledning till att det sitter ett lock där och det är inte för att man skall kunna ställa saker på det.
att luta sig bakåt... Hur kommer man ens på iden? Det är ju instinkt att luta sig framåt! Det är ju till och mer mer anatomiskt gynnsamt och underlättar bajsandet. Hur kan man inte ha kommit på det under alla år som man suttit på toan och bajsat? Nej nu blev jag upprörd på riktigt!
+1.
Lutad framåt såklart. Är det betong i magen ligger man framåt parallellt med golvet så man ser ut ungefär som en fågel som har tappat sina vingar, men ändå tar i allt den kan för att fortsätta flyga.
AeternusRex
2015-03-03, 09:16
Ok, måste fråga.
Ni som lutar er bakåt, fäller ni ner locket innan ni spolar och i så fall torkar ni av locket efter varje spolning ?
Det finns liksom en anledning till att det sitter ett lock där och det är inte för att man skall kunna ställa saker på det.
Jag vet inte hur din toalett ser ut men det där begriper jag inte. Locket är aldrig ivägen om jag lutar mig bakåt och varför skall jag torka av Det? Mitt rövhål är riktat nedåt.
Squat toilet = Supreme
http://en.academic.ru/pictures/enwiki/80/Pedestal-squat-toilet.jpg
Jag vet inte hur din toalett ser ut men det där begriper jag inte. Locket är aldrig ivägen om jag lutar mig bakåt och varför skall jag torka av Det? Mitt rövhål är riktat nedåt.
Fäll ner toalettlocket, spola, lyft upp locket, inte helt sällan kommer du nu se att det droppar/rinner lite vatten från locket. Exakt vad som finns i det som skvätt upp beror på vad du gjort innan du spolat.
Så såvida du inte gör rent locket varje gång efter att du spolat (eller innan du sätter dig ner, om du inte är på din egen toalett och inte vet hur städad den är) är sannolikheten hög att om du lutar dig mot locket lutar du dig även mot lite gammal avföring.
Antar åtminstone att det är så han menar.
AeternusRex
2015-03-03, 09:46
Fäll ner toalettlocket, spola, lyft upp locket, inte helt sällan kommer du nu se att det droppar/rinner lite vatten från locket. Exakt vad som finns i det som skvätt upp beror på vad du gjort innan du spolat.
Så såvida du inte gör rent locket varje gång efter att du spolat (eller innan du sätter dig ner, om du inte är på din egen toalett och inte vet hur städad den är) är sannolikheten hög att om du lutar dig mot locket lutar du dig även mot lite gammal avföring.
Antar åtminstone att det är så han menar.
Jag brukar göra en okulär besiktning av varje toalett innan den brukas. Om jag hypokondrade mig över varje möjlig avföringspartikel i vardagen hade jag inte gått ut. Personligen kör jag papper i toan innan jag skiter och spolar med öppet lock.
KalleBalik
2015-03-03, 09:55
Jag har provat nu och till min förvåning tycker jag att jag får lite mer tryck i bitarna när jag lutar mig bakåt, perfekt för att få ut det där sista.
VoDaresVins
2015-03-03, 11:12
Jag brukar göra en okulär besiktning av varje toalett innan den brukas. Om jag hypokondrade mig över varje möjlig avföringspartikel i vardagen hade jag inte gått ut. Personligen kör jag papper i toan innan jag skiter och spolar med öppet lock.
Överlag har jag ingen vidare smuts eller bacillskräck, men vad gäller toabesök är jag verkligen nojig. Brukar använda papper eller skon för att fälla upp toalocket/ringen.
Överlag har jag ingen vidare smuts eller bacillskräck, men vad gäller toabesök är jag verkligen nojig. Brukar använda papper eller skon för att fälla upp toalocket/ringen.
"A taxi, two doors, and three handshakes since you last washed your hands, but go ahead and rinse off that apple."
https://twitter.com/gselevator/status/514670183168737280
exevision
2015-03-03, 11:47
Alltså, fatta så äckliga alla mobiltelefoner är från toabesök och allt annat de utsätts för! Och sen trycks de mot huvudet!
TheOne1994
2015-03-03, 12:08
Alltså, fatta så äckliga alla mobiltelefoner är från toabesök och allt annat de utsätts för! Och sen trycks de mot huvudet!
jag vet en idiot som låter den ligga i kalsongerna under akten :)
dagens generation alltså...
AeternusRex
2015-03-03, 12:18
jag vet en idiot som låter den ligga i kalsongerna under akten :)
dagens generation alltså...
Vad är det för fel med det! Byt kalsonger oftare så slipper ni skit i örat och kli i röven. Det är ju bästa stället att lägga luren på. Katten brukar klättra ner där med och gosa ned sig hur mysigt som helst.
mangemani
2015-03-03, 12:24
mobiltfn på toa*spy*
och de som sitter och skiter medans de pratar i tfn, nog för att det redan är rätt så nasty och gross bara det, speciellt för den de pratar med, men när de sen inte lägger undan tfn när de ska torka sig och efter torkningen byter hand när de ska ta tvål och tvätta sig*spy*.
när det sedan ringer i deras tfn och personen som ringer vill prata en snabbis med en och de ger en sin tfn, "här, det är till dig", så blir det lite "oook, i think not...".
Ibland äter jag på toaletten
TheOne1994
2015-03-03, 12:29
Vad är det för fel med det! Byt kalsonger oftare så slipper ni skit i örat och kli i röven. Det är ju bästa stället att lägga luren på. Katten brukar klättra ner där med och gosa ned sig hur mysigt som helst.
det har med lite av vad man blir för person i det långa loppet...allt har en mening, kör på bara.
min kompis var ifs en riktig "fuckup".
TheOne1994
2015-03-03, 12:30
Ibland äter jag på toaletten
det tro jag inte på !
det tro jag inte på !
Varför inte det? Om jag sitter hemma och käkar en donkenburgare och blir akut bajsnödig så tar jag med den in.
TheOne1994
2015-03-03, 12:36
Varför inte det? Om jag sitter hemma och käkar en donkenburgare och blir akut bajsnödig så tar jag med den in.
okej, för mig låter det helt crazy. Vem har lärt dej det ?
Hade mina "barn" ätit på toa hade dom fått höre att det var fel med båda öronen. Tänk att du kanske ska lära dina barn något i framtiden. Med värderingar som att äta på toa blir det inte bra....tror jag.
okej, för mig låter det helt crazy. Vem har lärt dej det ?
Hade mina "barn" ätit på toa hade dom fått höre att det var fel med båda öronen. Tänk att du kanske ska lära dina barn något i framtiden. Med värderingar som att äta på toa blir det inte bra....tror jag.
Vad spelar det för roll?
TheOne1994
2015-03-03, 12:40
Vad spelar det för roll?
ja det får du se sen, jag gav dej bara ett tips helt enkelt. Jag har gjort resan innan dej...men men skit samma.
ja det får du se sen, jag gav dej bara ett tips helt enkelt. Jag har gjort resan innan dej...men men skit samma.
Vad pratar du om?
mattilainen
2015-03-03, 13:33
min tråd som handlade om ifall personer ställde sig och torkade sig eller satt och torkade sig togs bort. Visade dock sig vara ca 80 % som satt och torkade sig och resten ställde sig framåtlutad och torkade sig. Helt sjukt i min värld, trodde helt ärligt ALLA satt och torkade sig.
Sen blev en admin arg när han var en av 20 % som ställde sig och tog bort tråden.
KalleBalik
2015-03-03, 13:37
min tråd som handlade om ifall personer ställde sig och torkade sig eller satt och torkade sig togs bort. Visade dock sig vara ca 80 % som satt och torkade sig och resten ställde sig framåtlutad och torkade sig. Helt sjukt i min värld, trodde helt ärligt ALLA satt och torkade sig.
Sen blev en admin arg när han var en av 20 % som ställde sig och tog bort tråden.
HAHA!!! :laugh:
TheOne1994
2015-03-03, 13:43
ha ha ha ha
Evankhell
2015-03-03, 13:53
Jag kommer inte åt bra alls om jag ska sitta kvar och torka mig (på jobbet).. måste resa på mig och luta mig fram för att komma åt bra. Å andra sidan, är jag hemma hoppar jag in i duschen och sköljer/tvättar. Är jag lös torkar jag lite först så att det inte droppar på golvet.
En prottebar på toan har jag ätit flertal gånger.. Smakade som vanligt.
VoDaresVins
2015-03-03, 13:54
https://twitter.com/gselevator/status/514670183168737280
Som sagt för mig är just toan lite speciellt trots att jag indirekt kommer i kontakt med samma och värre saker utan att bry mig vidare.
mobiltfn på toa*spy*
och de som sitter och skiter medans de pratar i tfn, nog för att det redan är rätt så nasty och gross bara det, speciellt för den de pratar med, men när de sen inte lägger undan tfn när de ska torka sig och efter torkningen byter hand när de ska ta tvål och tvätta sig*spy*.
när det sedan ringer i deras tfn och personen som ringer vill prata en snabbis med en och de ger en sin tfn, "här, det är till dig", så blir det lite "oook, i think not...".
Håller med om det där med telefoner och surfplattor. Samma med tidningar och böcker.
Får gåshud när jag sitter i ett toalettbås och hör nån annan bara stega ut direkt efter utförda behov utan att tvätta händerna. Skulle ha lust att sitta där och härja; "Hallå! Kom tillbaka! Du tvättade inte händerna!" Men hela situation skulle vara allt för skrattretande. ;)
Du förstår att det blir en aerosol när du spolar i toaletten ? Locket är till för att hålla detta från att sprida sig i badrummet så man slipper få den på tandborste och dylikt.
Jag kommer inte åt bra alls om jag ska sitta kvar och torka mig (på jobbet).. måste resa på mig och luta mig fram för att komma åt bra. Å andra sidan, är jag hemma hoppar jag in i duschen och sköljer/tvättar. Är jag lös torkar jag lite först så att det inte droppar på golvet.
En prottebar på toan har jag ätit flertal gånger.. Smakade som vanligt.
Min toalettvillning
AeternusRex
2015-03-03, 14:28
Du förstår att det blir en aerosol när du spolar i toaletten ? Locket är till för att hålla detta från att sprida sig i badrummet så man slipper få den på tandborste och dylikt.
Jo aggregationstillståndet på min avföring genomgår säkerligen en elementomvandling i toaletten. Jag spolar varken med en magnesiumbomb eller inlånade 20000 psi högtryckstvätt så det är nog ingen fara. Jag brukar även använda papper när jag torkar mig så om nåt minsta kommer upp är det vatten från spolningen inte skitmassan längst ned. Att skit magiskt flyter runt i luften inne på en toa är synnerligen en urbaniserad myt. Du får mer bajs i dig från saladsbaren på jobbet än din egna tandborste om du har något som ens i närheten påminner om mänsklig hygien.
mattilainen
2015-03-03, 14:53
mythbusters tog upp detta och det visade sig vara just en myt. Ingen sanning i det.
Red Apple
2015-03-03, 15:17
This, fast även om jag inte håller i telefon/bok.
Evankhell
2015-03-03, 15:23
This, fast även om jag inte håller i telefon/bok.
Jo samma här för mig, dock känns det som en evighet på toan utan nånting.. kanske läser på schampoo flaskan istället.
Jag försökte att sitta upp rakt på toan idag, kändes som att skitet skulle få fritt fall ner i toan.. men icke.
mythbusters tog upp detta och det visade sig vara just en myt. Ingen sanning i det.
Ok, men då är detta falskt alltså ?
Confirmed? (http://www.discovery.com/tv-shows/mythbusters/mythbusters-database/fecal-matter-on-toothbrush/)
Red Apple
2015-03-03, 15:30
Jo samma här för mig, dock känns det som en evighet på toan utan nånting.. kanske läser på schampoo flaskan istället.
Jag försökte att sitta upp rakt på toan idag, kändes som att skitet skulle få fritt fall ner i toan.. men icke.
Jag är av åsikten att det mänskliga psyket mår bra utan stimulans ibland, skithuset får tillgodose denna fixering :)
Ska försöka komma ihåg att testa nästa gång, for science.
Ok, men då är detta falskt alltså ?
Confirmed? (http://www.discovery.com/tv-shows/mythbusters/mythbusters-database/fecal-matter-on-toothbrush/)
Läste du artikeln?
Det var ingen skilland på en tandborste från dass eller en som bara legat på kontoret. Så närhet till toa påverkar inte.
David_wigren
2015-03-03, 16:00
Blev det inte fastställt att det var bättre att stå upp och torka? Eftersom man då kan enkelt se när man har torkat klart. Sitter man ner måste man antingen dra upp papprerna igen för att titta på det och avgöra om man måste torka en gång till, eller som de flesta gör, inte titta alls och istället gissa när de har torkat klart. Vilket känns sjukt ohygieniskt.
Jag sitter framlutad när jag bajsar och jag står upp när jag torkar mig. Har aldrig haft ett "bromspår" i kalsingarna i hela mitt liv. Tills för några år sedan trodde jag att det bara hände när folk bajsade på sig, inte att det kunde bildas av sig självt bara för att man torkar sig slarvigt.
Läste du artikeln?
Det var ingen skilland på en tandborste från dass eller en som bara legat på kontoret. Så närhet till toa påverkar inte.
Då läste du in mer i vad som stod i artikeln än vad jag gjorde.
I det jag läste stod inget om skllnad eller om närheten påverkade. Det enda jag kunde läsa där var att det bildades aerosol samt att vissa bakterier från avföring kunde detekteras även på de tandborstar som inte varit i badrummet.
Men här ser man att det inte fanns något lock på den toaletten de använde (ca 10 min in)
DbIhY0EFN5w
Så om det skulle gjort någon skillnad för det hela är ju lite svårt att säga.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.