handdator

Visa fullständig version : Har du provat att bajsa med fötterna på en pall?

XXXL
2015-02-27, 16:09
http://vlt.se/halsa/1.2856607-hitta-det-ratta-knycket-for-att-latta-pa-bajstrycket

http://vlt.se/image_processor/1.2856686.1424847020!/image/2940469750.jpg_gen/derivatives/wide/2940469750.jpg?maxWidth=860&maxHeight=400

Förstoppningar drabbar främst oss i Västvärlden. Infekterade tarmfickor som tidigare främst drabbat äldre dyker upp hos unga. Anledningen är bland annat vårt bekväma sätt att gå på toaletten.

– Tarmsjukdomar som divertikulit eller förstoppning finns nästan bara där människor sätter sig på en stol för att bajsa. Trycket på tarmen blir för stort. Vissa spänner magen även på dagen, vilket bidrar. Världens 1,2 miljarder hukande har sällan divertiklar, menar forskaren och författaren Giulia Enders i ”Charmen med tarmen”

Vem vill ha tarmsjukdomar? Inte jag, nu fan blir de till att skaffa en pall!

Ber om ursäkt för alla mina bajstrådar på sistone, jag tror det är en ålderskris.

Määng
2015-02-27, 16:14
Har en pall på toaletten så ungarna ska nå upp till handfatet. Brukar ställa fötterna på den då jag bajsar då det känns bättre. Känns bra att random bild på ett forum nu visar att jag gjort rätt.

XXXL
2015-02-27, 16:18
Har en pall på toaletten så ungarna ska nå upp till handfatet. Brukar ställa fötterna på den då jag bajsar då det känns bättre. Känns bra att random bild på ett forum nu visar att jag gjort rätt.

Random bild?

Det är ju från en artikel i VLT, http://vlt.se/halsa/1.2856607-hitta-det-ratta-knycket-for-att-latta-pa-bajstrycket

Som i sin tur innehåller text från den tyska forskaren Guilia Enders

Som nyligen var med och gästade i Skavlan på SVT, http://www.svtplay.se/video/2675018/skavlan/skavlan-sasong-13-avsnitt-6

Är väl inte direkt nått oseriöst eller random över det jag länkade... Verkar vara rätt solid forskning bakom det hela om du frågar mig

hurril
2015-02-27, 16:21
Vad fan, först håller vi med varandra om cirka två saker och nu är du rolig? Jag gillar inte den här trenden :/

Action Fighter
2015-02-27, 16:33
Är man tillräckligt lång borde väl detta ändå inte vara ett problem då man automatiskt ändå hamnar i samma position.

Blaine
2015-02-27, 16:38
Pall vet jag inte, men att ha armarna utsträcka över huvudet är ett annat trick; då vill bajset ut.

Jens.Andersson
2015-02-27, 16:51
Kan man inte bara luta sig framåt och på så vis flytta ändtarmen närmre muskelfästet? I s f kan man ju klippa tånaglarna samtidigt och spara massa tid.

*Flash*
2015-02-27, 17:22
Hmm intressant.
Jag har faktiskt noterat att det är drygare att göra nummer 2 på en toa om man inte når ner till golvet med mer än tåspetsarna.*jorgen*

Alexton
2015-02-27, 17:32
Hmm intressant.
Jag har faktiskt noterat att det är drygare att göra nummer 2 på en toa om man inte når ner till golvet med mer än tåspetsarna.*jorgen*

Nej, det skulle stämma om tjejer gjorde nummer 2 men det gör de inte !

(Låt mig behålla min bild bild av prinsessor som knappt kissar, tack :D)
¨

On topic: Efter en festival var det en kompis som fick ta in på sjukhus pga problem att göra nummer2. Då fick han en liten minipall från sjukhuset i danmark.
Detta var 10 år sedan och han har den fortfarande kvar.

*Flash*
2015-02-27, 17:48
Nej, det skulle stämma om tjejer gjorde nummer 2 men det gör de inte !

(Låt mig behålla min bild bild av prinsessor som knappt kissar, tack :D)
¨

On topic: Efter en festival var det en kompis som fick ta in på sjukhus pga problem att göra nummer2. Då fick han en liten minipall från sjukhuset i danmark.
Detta var 10 år sedan och han har den fortfarande kvar.
:laugh:

För övrigt kan jag tycka det är inte lite taskigt att vi inte ska få göra nummer 2 medan ni killar minsann sprutlackerar hela toan och får det att lukta värre än en gammal gödselstack i hela lägenheten/huset.:MrT:

Har ni aldrig hört talats om tändstickor!!?!?

PerLedin
2015-02-27, 19:41
Jag har hört om det här förut, men aldrig använt en pall. Däremot delar jag upplevelsen om att det bestämt går lite lättare med upphöjda ben. Sällan så tydligt som när man fjällvandrat och växlat mellan att skita djupt i en squat och utedass där jag som 187 cm lång sitter och dinglar med fötterna.

svag74
2015-02-27, 19:49
Kan man inte bara luta sig framåt och på så vis flytta ändtarmen närmre muskelfästet? I s f kan man ju klippa tånaglarna samtidigt och spara massa tid.

Precis vad jag tänkte - minus det sista då :d

Men hur är det om ens dåliga sittvanor redan lett till såna där fickor och inflammationer, är de reversibla eller kan man bara förhindra att de blir värre?

Kabuto
2015-02-27, 20:15
Inte provat med pall i vuxen ålder. Men har ju skitit ute i naturen några gånger. På huk alltså.

timoat
2015-02-27, 20:45
Konstigt, jag upplever det precis tvärtom. om jag sitter med överdrivet rak rygg, tom lite böjd bakåt tycker jag det går mycket lättare. Ska testa vid nästa tillfälle. Typiskt, nu måste man gå runt och oroa sig att man har massa tarmfickor fulla med gammal skit i magen också...

Lipservice
2015-02-28, 00:36
Därför det alltid gått bättra att skita utomhus... Tack. *rolleyes*

Klein
2015-02-28, 02:18
Det optimala sättet att skita på är givetvis djup knäböjsposition. Fötterna på en pall medan man sitter på toaletten låter väldigt halvdant.

Majsan86
2015-02-28, 12:51
Konstigt, jag upplever det precis tvärtom. om jag sitter med överdrivet rak rygg, tom lite böjd bakåt tycker jag det går mycket lättare. Ska testa vid nästa tillfälle. Typiskt, nu måste man gå runt och oroa sig att man har massa tarmfickor fulla med gammal skit i magen också...
Har du stor buk?
När jag var gravid va jag tvungen att luta mig bakåt, alltså överdrivet bakåt, så mycket som gick utan att kana av, skitbesvärligt. I vanliga fall har jag inte tänkt så mycket påt.
Men man sitter väl ofta framåt och lutar sig på knäna.
Jag behöver nog inte oroa mig iaf eftersom jag jobbar som maskinförare och att ha en toalett inom räckhåll är lyx inte händer så ofta haha 😂

Diomedea exulans
2015-02-28, 13:08
Njaa, jag lider aldrig av förstoppning, så jag skiter nog i pallen (no pun intended).

snelhest
2015-02-28, 13:12
Jag har alltid pall när jag skiter hemma. Jag tar inte med pall till jobbet.

timoat
2015-02-28, 14:31
Har du stor buk?
När jag var gravid va jag tvungen att luta mig bakåt, alltså överdrivet bakåt, så mycket som gick utan att kana av, skitbesvärligt. I vanliga fall har jag inte tänkt så mycket påt.
Men man sitter väl ofta framåt och lutar sig på knäna.
Jag behöver nog inte oroa mig iaf eftersom jag jobbar som maskinförare och att ha en toalett inom räckhåll är lyx inte händer så ofta haha 😂

Nope, smal, ingen buk.

Scratch89
2015-02-28, 15:31
Man lär sig något nytt på Kolozzeum varje dag.

Diomedea exulans
2015-02-28, 16:12
Förresten, det här kan nog även vara värt att tänka på när man ska föra in saker i rumpan i njutningssyfte.

stridis
2015-02-28, 16:26
Förresten, det här kan nog även vara värt att tänka på när man ska föra in saker i rumpan i njutningssyfte.

Så att man kan köra i ett tajt hål och tjejen inte minskar trycket runt kuken?

Diomedea exulans
2015-02-28, 16:52
Så att man kan köra i ett tajt hål och tjejen inte minskar trycket runt kuken?

Vad man än känner för för stunden.