Visa fullständig version : Råd om utbildning inom PT&Fystränare
Någon som har gått någon av utbildningarna eller känner någon som har gjort det? Jobbar som sjukgymnast och vill ha en fystränarutbildning också och det finns ju en del att välja mellan.
http://deepbodywork.se/utbildning/utbildning-test/
Har även kollat på STAC
http://stac.nu/
Samt bosöns utbildning
http://iof4.idrottonline.se/SISUIdrottsutbildarna/Arbetsrum1/Idrottenstranarprogram/FORTSATTNING/Fystranarutbildning/
och eleikos strength coach
http://exceedperformance.se/sv/43/course.aspx?c=13
Stjarnan
2015-02-26, 07:15
Deepbodyworks hade jag inte gått! Satsa på Eleikos!
Arne Persson
2015-02-26, 08:19
Satsa snarare på SKKF's! :)
En del sjukgymnastkollegor har gått idrottens fystränarutbildning har inte hört någonting dåligt om den. Umeå universitet har några sommarkurser, idrottsmedicin styrketräning 7,5hp & idrottsmedicin konditonsträning 7,5hp, styrketräningskursen är väldigt bra framför allt från programdesign synpunkt och bra på många andra sätt. Rekommenderar starkt dem.
Ok tack för era inputs.
Stjarnan, varför inte deep bodywork? har hört gott om dem och inte kunnat hitta något på google som säger något negativt.
L-sami, ska ta och kolla dem kurserna!
Stjarnan
2015-02-26, 08:39
Ok tack för era inputs.
Stjarnan, varför inte deep bodywork? har hört gott om dem och inte kunnat hitta något på google som säger något negativt.
L-sami, ska ta och kolla dem kurserna!
Jag har gått den hos dem och tyckte de var ganska dåligt uppstyrt och en del av föreläsarna kunde inte sin sak! Kursmaterialet bestod av en surfplatta för 700:- med taskiga powerpoints..
Jag har gått den hos dem och tyckte de var ganska dåligt uppstyrt och en del av föreläsarna kunde inte sin sak! Kursmaterialet bestod av en surfplatta för 700:- med taskiga powerpoints..
Ok låter ju inte alls bra!
Det är det enda man är rädd för med såna här utbildningar att om det inte är eleiko, bosön etc så är det mer osäkert mes kvaliteten på utbildningen