handdator

Visa fullständig version : Saltar aldrig dom stora Bodybuilder profilerna?

Lamron
2015-02-25, 21:54
Tjena! tänkte på det här med salt och kryddor, saltar aldrig dom stora bodybuilderna?
Vad kan man använda som alternativ, på t ex, pasta?

Ni som inte saltar har ni gjort det någon gång i tiden och varför ändrade ni på det?.

Någon som märkt sett skillnad av intag med och utan salt?.

vicarious
2015-02-25, 22:00
Salt är livsnödvändigt så jo, de saltar (eller äter mat som innehåller salt). Det är främst inför tävlingar då man genomför så kallad tömning och laddning som man justerar saltintaget.

Beemel
2015-02-26, 08:12
Jag saltar aldrig någon mat, enda gången jag använder salt är till popcorn.

Jag gör det inte för att undvika salt, jag gör det för att jag alltid har gjort så. Har inga problem med produkter som innehåller salt men att hälla salt direkt på/i maten har jag aldrig någonsin förstått charmen med, tycker det förstör smaken mer än förhöjer den.

L-Sami
2015-02-26, 08:28
Jag har sett en av de stora som har även med sig en saltkar i träningsväskan. Salt ger trück.

ButtCoughEXTREME
2015-02-26, 13:12
Om något så får man i sig för mycket salt. Därför saltar jag inte.
De stora builderna saltar inte eftersom det har negativ effekt på hjärtat/blodtrycket , särskilt i samband med de """preparat""" de tar.

Captainwide
2015-02-27, 08:22
Salt är inte bra i för stora mängder om man redan har högt blodtryck. Vilket de flesta större grabbarna har i och med de preparat som de tar.

Dock går det väl att balansera ett överskott på salt med potassium?

Sverker
2015-02-27, 17:35
Pottaska ? Ja, många mineralsalt innehåller kalium. Vid samma konsumtion sjunker intaget av natrium med 50 %.