Visa fullständig version : Om du hade oändliga tillgångar till kosttillskott
Om du hade oändliga tillgångar till kosttillskott - Hade din konsumtion förändrats?
Är effektiviteten kontra priset det som avgör vad du köper idag (antagligen)?
Vad hade du lagt till i din kost? hade du druckit flera shakes per dag och hade du köpt kosttillskott/ämnen som helt enkelt är för dyra idag, isf vilka då?
p.s - bara produkter som lagen tillåter.
Diomedea exulans
2015-02-24, 16:38
Nej, jag är hipster och kör utan. :)
Red Apple
2015-02-24, 16:38
Hade sålt skiten till inköpspris och blivit rik.
Hade sålt skiten till inköpspris och blivit rik.
Meh..
Nej, jag hade fortsatt som idag. Kreatin regelbundet, proteintillskott (pulver, pannkaksmix etc) periodvis, ibland vitamintillskott.
Grazzafukkinrazzi
2015-02-24, 16:51
Hade nog blivit en hel del finprotein, typ Complete protein III.
King Grub
2015-02-24, 16:55
Äntligen så mycket glutamin och tribulus jag vill.
Hade nog bakat betydligt mer proteingodis och efterrätter. Annars hade nog inte mycket förändrats. Skönt med bra omega3 i mängd iofs ifall man tröttnar på att äta fisk ;)
Krutpaket
2015-02-24, 17:02
Hade valt "finare" protein. Eventuellt druckit EAA istället för vatten under träningspassen (mest för smakens skull).
Sen hade man väll testat lite pwo:s och sånt då och då för skojjs skull då det inte kostar nått.
Skulle även käka proteinbars med jämna mellanrum istället för att dricka en shake.
Men den totala volymen proteinpulver och kreatin hade jag inte ökat. Föredrar fortfarande vanlig mat.
Hade inte ändrat något. Malto till frukost. Lite vassle i havregrynsgröten nån gång i veckan för att dryga ut dagar med "lågt" proteinintag.
Innefattas det fri tillgång till läkemedelsklassade tillskott så hade jag kanske börjat köra lite stim kombinerat med koffein på deffen.
Äntligen så mycket glutamin och tribulus jag vill.
:laugh:
filmjölk
2015-02-24, 17:10
Isf. hade jag börjat äta mer kosttillskott. Proteinpulver, kreatin och någon multivitamin:) Fn. är jag också hipster och tar inga som helst kosttillskott.
Innefattar det illegaliteter hade jag även börjat med dianabol. (Enbart, inga konstigheter)
Nej. Hade fortsatt med kreatin och protein som jag kör nu. Hade däremot gärna lagt pengar på en kock. Bättre mat hade nog hjälpt mig mer.
Chokladvassle och kakaopulver till chokladbollar så är livet fulländat.
Jag hade fortsatt precis som vanligt. Det är inte det ekonomiska som sätter stopp för min konsumtion, utan kosttillskottens verkan. Vad behövs det överflöd av?
Proteintillskott för att hjälpa det dagliga intaget - Relativt billigt och du behöver inga fantasisummor för att ligga optimalt till.
Kreatin - Billigt, och överdriven konsumtion leder inte till bättre resultat.
Diverse aminosyror och vitaminer - också relativt billigt och även om vissa ämnen kräver mer än RDI av en hårt tränande individ så blir det inte för dyrt. Även här finns inga fantasinivåer att ta till av, du tar det du behöver och om du konsumerar mer så är det totalt onödigt. Alltså inget som ger dig mer resultat.
Vad mer behövs i kosttillskottsväg? Jag tycker det ramar in det hela som man kan tänkas behövas som normalt tränande individ. Och dessa ämnen spräcker inte banken, och kan inte fördelaktigt överkonsumeras i den grad att dom skulle göra det. Alltså finns det inget behov av något överflöd.
hade däremot gärna lagt pengar på en kock. Bättre mat hade nog hjälpt mig mer.
+1
Meh, tillskott suger.
Hade däremot gärna lagt pengar på en kock. Bättre mat hade nog hjälpt mig mer.
Hur?
AeternusRex
2015-02-25, 08:14
Jag kör normalt sett utan. Men med oändligt antal pengar till det hade jag eftersom jag är fånig ibland testat en hel del av alla mirakelpulver som florerar kanske inte så mycket för att jag tror på det utan för att själv ha bevisat att det är så. Får man köpa extra mycket mat för summa istället? En flock kor att tugga i sig hade inte varit fel eller en lada full med höns! Tänk att så fula djur smakar så bra!
Evankhell
2015-02-25, 08:27
Jag hade missbrukat Oh Yeah och Delight..
hade kört med något godare protein å kanske kört lite mer PWO
Jag hade missbrukat Oh Yeah och Delight..
Och Questbar. Tror jag hittade några proteinkakor någonstans också. Gärna sådana. Finns det proteinglass? Sådan också isåfall.
Vette fasen... Mer Udo's choice och eventuellt någon skopa proteinpulver extra.
Annars ligger jag nog i nivå med allt. Det finns en gräns för hur mycket Mivitotal man vill trycka i sig även om det är gratis.
Shqypnia
2015-02-25, 10:20
Tillskott är inte dyrt. I min värld hade jag nog inte ändrat på något.
Kr6llaRn
2015-02-25, 10:49
Hade testat alla Pwos, proteinpulver osv som kostar runt 400-500kr. Bojkottar annars alla kosttillskott över 200kr burken.
Majsan86
2015-02-25, 10:50
Det hör väl inte hit men jag skulle vilja ha fri tillgång till den där smältostdippen dom har på max.
Hade valt "finare" protein. Eventuellt druckit EAA istället för vatten under träningspassen (mest för smakens skull).
Sen hade man väll testat lite pwo:s och sånt då och då för skojjs skull då det inte kostar nått.
Skulle även käka proteinbars med jämna mellanrum istället för att dricka en shake.
Men den totala volymen proteinpulver och kreatin hade jag inte ökat. Föredrar fortfarande vanlig mat.
Det summerar ungefär hur jag skulle gjort. Hade förmodligen ökat pulverkonsumptionen en aning också och minskat på köttet och sparat några slantar.
Det där med kocken låter som något hipsterskitsnack om att det är bättre med riktig mat och bla bla.
AeternusRex
2015-02-25, 11:08
Minskat på köttet? Vad är min människa för en människa!
Minskat på köttet? Vad är min människa för en människa!
Normalt hade min reaktion varit densamma, men jag konsumerar säkert i snitt runt 600 gram kött om dagen. Det är i princip 90 % av min matbudget så hade jag fått proteinet gratis och halverat min köttkonsumption hade mina matkostnader minskat med 45 %.
Allt brukar stå och bli gammalt ändå så nja.
Som någon skrev hade jag hellre drömt om en egen kock
Jag ändrar mitt tidigare besked. Jag hade börjat dosera beta-alanin dagligen.
JacobHeitmann
2015-02-25, 12:43
Skulle knarkat B12-sprutor som faen!
Hur?
I brist av tid och på grund av lathet så blir det en hel del halvfabrikat och helfabrikat. Samt att fördelningen av k/f/p sällan är optimal för mig. Då jag är ledig och har tid så äter jag bättre och då går träningen bättre. Så en kock och en dietist hade varit guld för mig.
VoDaresVins
2015-02-25, 16:52
Ingen förändring. Har inte gott om pengar men de begränsar inte min konsumption för detta.
Hade börjat dricka collagen shots dagligen
Hade börjat dricka collagen shots dagligen
Wtf, varför..?
Wtf, varför..?
Förebygga rynkor, kamp mot tiden helt enkelt ;) (är livrädd för att åldras)
Förebygga rynkor, kamp mot tiden helt enkelt ;) (är livrädd för att åldras)
Nja, hade ej fungerat.
Nja, hade ej fungerat.
Jo då, det fungerar, inte i så pass står utsträckning som man lovar men att tillföra collagen gör att huden håller sig i bättre skick än om man inte skulle tillföra det :)
Edit: injektioner är dock ännu mer effektiva
Nej. Hade fortsatt med kreatin och protein som jag kör nu. Hade däremot gärna lagt pengar på en kock. Bättre mat hade nog hjälpt mig mer.
Jag hade nog också gjort så. En kock(a) som lagat mig en massa mat från frukost till sängdags.
Jag använder endast D-vitamin "hela tiden" och kreatin när jag tränar hårt. Orkar inte hålla på och kladda med proteinpulver och sådant längre.
Om det inte vore så att jag alldeles för lätt tränar mycket hårdare än min kropp verkar klara av i dagsläget så kanske jag skulle använda någon stimulant.
EDIT: så mitt svar är att eftersom jag har pengar nog att köpa alla kosttillskott i världen och inte gör det så blir mitt svar som det är.
UUla Wallngren VLCD tills jag försvann
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.