handdator

Visa fullständig version : Barfotaträning - halkar!

Sanja
2015-02-21, 21:56
Känner mig smått frustrerad då jag för cirka en månad sedan hittat ett pass på gymmet som jag tycker är sjukt bra - kallas SomaMove på mitt gym.

Problemet är att detta är ett barfotapass. I början är det ju inga bekymmer, men ju varmare jag blir desto mer problem får jag. Mot slutet av passet har jag både fotsvett och handsvett som gör det nästintill omöjligt att utföra några rörelser ordentligt = frustrerande och slöseri med bra gym-pass.

Undrar om någon har haft liknande problem och hittat någon lösning? Finns det något man kan stryka på fötter/händer innan passet för att försäkra sig om en halkfri wourkout?

svenbanan
2015-02-21, 23:15
Barfotaskor då är det uteslutet, eller sockiplast?

Fordon
2015-02-22, 08:26
Absolut Torr borde väl fungera bra?

Dreas
2015-02-22, 08:34
Absolut Torr borde väl fungera bra?Fötter och händer är inte riktigt lika enkelt som andra delar av kroppen då det slits en hel del på båda.

Vinter
2015-02-22, 09:29
Jag hade liknande problem när jag tränade karate ett antal år sedan. Löste det genom att ha en större handduk vid sidan om och torka av sig i korta pauser. För händerna kan du testa smala svettband, sådana som basket och tennisspelare använder. Kan fungera för dig.

PontusAndersson
2015-02-22, 11:14
Barfotaskor då"..."

+1

Inte snyggt (enligt mig) men praktiskt och bekvämt...
https://runnaturally.files.wordpress.com/2011/01/vibram-fivefingers-kso.jpg

Sanja
2015-02-22, 17:36
Funderade först på barfotaskor, men tänkte att det skulle bli väl dyrt för ett enda pass. Finns det sock-i-plast som inte påminner om barngympa? :)

Absolut torr kan man ju definitivt prova iaf!

Vad är det för svettband basketspelare använder? Aldrig hört talas om?

Tack för många bra tips!