Danne2k
2015-02-21, 16:56
Jag är sjuk, influensa troligen. Halsont, snuva, hosta, feber, värk, the whole nine yards osv.
Detta händer inte ofta, men vad jag alltid märker är att jag får ordentligt ont i ryggen efter några dagars sjukdom, garanterat pga. allt stillasittande och soffliggande som den uteblivna orken medför.
Man blir ju också stel som en staty, hela jag är en enda stor kontraktur.
Vad gör ni för att undvika ryggsmärta i dessa sammanhang?
Det jag försöker är ju att stå/gå så mycket som möjligt, inne som ute. Men hög feber gör ju att orken är minimal.
Andra saker är väl att försöka sitta ordentligt, variera sitt och liggställningar, ligga i avlastade positioner, rulla på något hårt (ex boll) eller Ipren.
Alla nya tips är välkomna, såväl rörelser som mediciner.
Detta händer inte ofta, men vad jag alltid märker är att jag får ordentligt ont i ryggen efter några dagars sjukdom, garanterat pga. allt stillasittande och soffliggande som den uteblivna orken medför.
Man blir ju också stel som en staty, hela jag är en enda stor kontraktur.
Vad gör ni för att undvika ryggsmärta i dessa sammanhang?
Det jag försöker är ju att stå/gå så mycket som möjligt, inne som ute. Men hög feber gör ju att orken är minimal.
Andra saker är väl att försöka sitta ordentligt, variera sitt och liggställningar, ligga i avlastade positioner, rulla på något hårt (ex boll) eller Ipren.
Alla nya tips är välkomna, såväl rörelser som mediciner.