Visa fullständig version : Kosttillskott frågor från en nybörjare
hej, har nu gymmat i 3 veckor och har precis fått hem whey och kreatine. på kreatine burken står det att man ska inta 3g dagligen, men googlade lite ang kreatinet och hitta en sida där dom säger man ska dom 4 första dagarna inta runt 20g. stämmer det? förövrigt väger jag 63kg om det spelar någon roll, mitt mål med gymmet är mestadels att gå upp i vikt då jag är riktigt undernärd, är 175cm lång. så hur ofta/mycket och när intar jag whey/kreatine för att få bäst effektivitet? finns det något annat tillskott som kan vara bra för mig?
mvh kekka
StarkaUlf
2015-02-16, 16:45
Ta 5 gram kreatin varje dag, det räcker. Gärna i samband med en måltid. 30 gram vasslepulver efter träning eller som mellanmål om du har ätit proteinfattig lunch/middag.
En tråd om kreatin som du bör läsa: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194
Om du är undernärd kanske du borde satsa på en gainer istället för bara vassle.
Inget fel i vasslen det är inte det jag menar, bara att en gainer kanske är välbehövlig lycka till med träningen hur som helst!
Starke75an
2015-02-16, 20:12
Ät mat. Du växer hur bra som helst av det.
hej, har nu gymmat i 3 veckor
Börja träna först, sen kan du börja tänka på kreatin osv. 63KG/175cm är inte "undernärt" förresten.
Ta 5 gram kreatin varje dag, det räcker. Gärna i samband med en måltid. 30 gram vasslepulver efter träning eller som mellanmål om du har ätit proteinfattig lunch/middag.
En tråd om kreatin som du bör läsa: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194
okej, tackar :)
Om du är undernärd kanske du borde satsa på en gainer istället för bara vassle.
Inget fel i vasslen det är inte det jag menar, bara att en gainer kanske är välbehövlig lycka till med träningen hur som helst!
ska kika upp ang gainer då, thanks dude!
Ät mat. Du växer hur bra som helst av det.
jadå äter på ordentligt nu.
Börja träna först, sen kan du börja tänka på kreatin osv. 63KG/175cm är inte "undernärt" förresten.
well, om du såg mina armar osv skulle du förstå vad jag menar :p.
tack för svar allihoppa!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.