handdator

Visa fullständig version : En bra Träningsdagbok?

Martinahn86
2015-02-13, 12:58
Hej,

Mitt problem är att jag inte hittar någon träningsdagbok som passar mitt träningsfokus (tränar gym, crossfit, löpning, tävlat i bl a bodyfitness med 2:a plac Luciapokalen 2011).

Någon som känner igen sig? Hur har ni löst det?

---> De färdigtryckta träningsdagböcker som jag hittat hittills känns tråkiga/oinspirerande och innehåller en massa brus/info som för mig är ointressanta och sen dessa tråkiga färger/bilder.

---> Kollegieblock funkar bättre men mitt problem är att jag inte får till någon bra struktur i dem så det är lätt överskådliga/enkla att gå tillbaka i.

Att tilllägga är att jag föredrar block och penna för att det går snabbt, är enkelt, håller mig fokuserad på passet och är för mig hållbart på sikt, och för att slippa bära med mig mobilen in på träningspasset.

Tacksam för tips,
Martina

PS Har skrivit träningsdagbok i över 10år och testat olika varianter.

rooz
2015-02-13, 13:01
excel-ark?

hampfuz
2015-02-13, 13:02
Vad är det du vill skriva ner, då?
Vill du bara ha ett kollegieblock som är lätt att gå tillbaka i funkar ju en veckokalender eller något liknande.

Shqypnia
2015-02-13, 13:20
Jag har en träningsdagbok som redan är färdigtryckt. Jag förstår inte varför du tycker de är tråkiga, dagbok som dagbok. Syftet är att anteckna rep/set och få en överblick över sin progression.