handdator

Visa fullständig version : Hjälp med kostschema.

iapric8theh8
2015-02-11, 19:48
Hej! Är en kille på 18 år som har börjat styrketränat från en tid tillbaka. Har blivit lite mer reflekterad angående matvanor och insett att mitt kosthåll inte är det bästa då jag tror jag går i underskott. Så jag skulle behöva ett stabilt och bra kostschema till att öka i vikt och muskelmassa. Behövs proteinpulver eller borde jag vänta?

Längd: 175 cm

Vikt: 61 kg.

Tack på förhand. :)

BobaFett
2015-02-11, 20:13
Ät bara vanlig varierad mat med fokus på kött och ät så mycket du kan så ska det gå bra.

Det finns inget som heter "kostschema".

Det som är viktigt är att du äter mer kalorier än vad du förbrukar och det enklaste sättet är att hålla koll på vågen. Går du inte upp i vikt så behöver du äta mer mat helt enkelt.

torvanger
2015-02-11, 20:49
Hej! Är en kille på 18 år som har börjat styrketränat från en tid tillbaka. Har blivit lite mer reflekterad angående matvanor och insett att mitt kosthåll inte är det bästa då jag tror jag går i underskott. Så jag skulle behöva ett stabilt och bra kostschema till att öka i vikt och muskelmassa. Behövs proteinpulver eller borde jag vänta?

Längd: 175 cm

Vikt: 61 kg.

Tack på förhand. :)

Lite samma här, blir dock 20 om 2 veckor.
Är 174cm, 60kg nå utan o tröja o 61med.
Vad som hjälpt mig från 57kilo är faktiskt havregrynsgröt, 3dl på morgonen eller innan läggdags.
Sen försöker jag proppa i mig allt jag kan, fast ska ju helst vara mat, sen kanske jag tar nån bulle eller liknande som efterrätt haha. :D

simonsk
2015-02-19, 23:22
Det finns inget som heter "kostschema".
Dummaste jag läst.

new
2015-02-20, 00:03
Ät mer, sen utvärdera. Ökar du? Bra. För mycket? Ät lite mindre.

Ozziking
2015-02-20, 07:27
Lite samma här, blir dock 20 om 2 veckor.
Är 174cm, 60kg nå utan o tröja o 61med.
Vad som hjälpt mig från 57kilo är faktiskt havregrynsgröt, 3dl på morgonen eller innan läggdags.
Sen försöker jag proppa i mig allt jag kan, fast ska ju helst vara mat, sen kanske jag tar nån bulle eller liknande som efterrätt haha. :D

lold

:d

King Grub
2015-02-20, 08:16
Vad är det för ringbrynja?

Starke75an
2015-02-21, 14:32
När jag var i din ålder åt jag som vanligt. Bänkade då 95 kg (med kv under 60kg). Jag åt som alla andra som inte träna. Blev stark ändå. Men tycker man i allafall kan äta bra frukost och nått proteinrikt innan läggdags så mer än så behövs inte. Maten mitt på dagen ätet du som alla andra. Dvs det som det blir den dagen. I din ålder kommer du växa bra om du bara fortsätter träna lagom. Många unga på gym tränar stenhårt och sen slutar de. Enligt mig så går man in för hårt för träningen.