Visa fullständig version : Extrem deff, vad behövs för magen då?
Hörde i ett gammalt radioprogram att en kille hade testat köra 800 kcal per dag och hade bara en ätardag i veckan. Under de 6 dagar levde han på aminosyror, pulver och någon form av fibrer sa han för att magen skulle "överleva".
Kan ni ge förslag på namn på sådana här fibrer eller annan mat som innehåller lite kcal men som e bra för kroppen när man i stort sätt lever på pulver?
Maverick
2015-02-11, 13:04
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629&highlight=VLCD
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=217500
AeternusRex
2015-02-11, 13:07
Min personliga åsikt är att självsvält är korkat och kontraproduktivt. Det är inte många som har disciplinen och viljan att driva igenom en sådan diet och endå fungera. Kalorier som kalorier, vad menar du med dåliga?
Ur din frågeställning utläser jag lika delar desperation som sökandet efter mirakel viktförlust. Jag skulle rekommendera lätt kalori underskott och hård träning istället.
Bossebäver
2015-02-11, 23:00
Min personliga åsikt är att självsvält är korkat och kontraproduktivt. Det är inte många som har disciplinen och viljan att driva igenom en sådan diet och endå fungera. Kalorier som kalorier, vad menar du med dåliga?
Ur din frågeställning utläser jag lika delar desperation som sökandet efter mirakel viktförlust. Jag skulle rekommendera lätt kalori underskott och hård träning istället.
Jag håller delvis med dig, men det är svårt mentalt att veta att det tar ett halvår innan man står ut med sin egen kroppsbild. Om det finns en fortsättningsplan för hur man ska fortsätta efter "självsvälten" så ser jag inget problem med det, speciellt inte om man har +10 kg till hyfsad form.
Vet inget om ts form dock ska tilläggas.
MatteÖhult
2015-02-12, 00:27
Jag håller delvis med dig, men det är svårt mentalt att veta att det tar ett halvår innan man står ut med sin egen kroppsbild. Om det finns en fortsättningsplan för hur man ska fortsätta efter "självsvälten" så ser jag inget problem med det, speciellt inte om man har +10 kg till hyfsad form.
Vet inget om ts form dock ska tilläggas.
Efterblivet som fan.
Ingen av er svarar på TS fråga, han frågar inte om ni tycker att VLCD är en bra diet metod, utan han frågar någonting helt annat.
Cykelcykel
2015-02-12, 05:14
Psylliumfrön
vicarious
2015-02-12, 08:04
Psyllium, fiberhusk, pofiber.
Shqypnia
2015-02-12, 10:17
Ingen av er svarar på TS fråga, han frågar inte om ni tycker att VLCD är en bra diet metod, utan han frågar någonting helt annat.
Det gjorde inte du heller. Och inte jag heller.
Bossebäver
2015-02-12, 20:59
Väntar på att du ska tillämpa din inställning angående vad som bör och inte bör besvaras på en person med ätstörning som vill ha hjälp att svälta sig, en kroniskt deprimerad som vill ha hjälp att begå självmord eller en djupt störd individ som frågar hur man kan tanka hem en Darin-skiva.
Svaren som bör följa är förövrigt: Svält dig inte, ta inte livet av dig och ta inte livet av dig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.