handdator

Visa fullständig version : Tankar efter min vilodag!!

Lindberj
2015-02-10, 10:32
Tjatja, jag tog alltså min vilodag igår och rörde inte på mig alls.. Jag hade gymmat i circus 4 veckor innan min vilodag kom (hatar vilodagar)..
Men det som jag undrar är att jag har gått ner 1,2 kg efter min vilodag, jag skalade ner 200 kcal och käkade som jag alltid brukar jag göra. Vad kan det bero på att jag gå ner så hiiimla mycket efter en vilodag?

AquaRegia
2015-02-10, 10:34
Fett, muskler, vatten och mag-/tarminnehåll.

Shqypnia
2015-02-10, 10:36
Vätska och tarminnehåll skulle jag gissa på. Eller det faktum att din kropp "stressar av" efter 4 veckor.

Stjarnan
2015-02-10, 14:41
Jag vägde för 1,5 veckor sedan 96 kg och åkte då på en skada. Nu har jag inte kunnat träna ordentligt och idag visade vågen 93.5 kg. Jag skulle säga att mycket av vätskan försvinner samt att jag såklart inte äter i närheten av så mycket som när jag tränar.

Beemel
2015-02-10, 16:50
Tjatja, jag tog alltså min vilodag igår och rörde inte på mig alls.. Jag hade gymmat i circus 4 veckor innan min vilodag kom (hatar vilodagar)..
Men det som jag undrar är att jag har gått ner 1,2 kg efter min vilodag, jag skalade ner 200 kcal och käkade som jag alltid brukar jag göra. Vad kan det bero på att jag gå ner så hiiimla mycket efter en vilodag?

Slumpen? Jag kan lätt variera ett par kilo från en dag till en annan oavsett om det sammanfaller med en vilodag eller inte.
Jag misstänker starkt att det inte finns något direkt samband mellan din vilodag och viktminskning annat än att den råkade inträffa samtidigt.

Om något samband skulle jag kunna gissa på att du druckit mindre vätska en dag då du inte tränar.

PureWhey
2015-02-10, 18:48
vätska och tarminnehåll skulle jag gissa på. Eller det faktum att din kropp "stressar av" efter 4 veckor.

+1