handdator

Visa fullständig version : Stenåldern diet

1krona
2015-02-09, 14:21
Jag har just börjat en sk. “naturlig diet” vars grundprincip är att äta endast sådana födöämne (och på samma sätt) som människor har ätit tusentals år. Grundregeln är att jag inte äter något som man inte ätit redan på stenåldern.

Så äter jag grönsaker, bär, frukter, fisk, kött, ägg, kärnor och nötter. Och försöker undvika industriell framställda transfetter, socker, vetemjöl (sädesslag i allmänhet) och förstås även alla tillsatser.

En kompis på min rekommenderare meg denna diet. För tillfället (efter en vecka) så känner jag mig inte så särskilt mycket bättre / värre, men det är ett intressant experiment iaf. Någon annan här som har försökt något liknande? Tanken är ju inte att undvika/räkna kolhydrater, utan man får ha dom så länge man får dom på ett naturligt sätt.

Tankar?

caro
2015-02-09, 14:33
Det är alltid roligt att göra små experiment med sig själv. Se hur kropp och psyke reagerar.

Har du något särskilt syfte utöver "se hur det verkar"? Dvs gå ner/upp i vikt? Må bättre, piggare, starkare? Nå bättre träningsresultat? Eller nå't annat?

Mih
2015-03-09, 21:34
Jag är mer positiv till ett litet kaloriunderskott eller överskott beroende på vad du vill , men det är spännande :)