handdator

Visa fullständig version : Broccoli, kcal per 100 gram? Fryst? Efter tillagning?

KOLOTROLLET
2015-02-09, 09:31
Tjena! Googlade lite, får typ upp svar såsom att broccoli innehåller 35 kcal per 100. På min ICA-basic påse så står det 20 kcal per 100 gram.

Förmodar att det ska vägas i fryst vikt? Fan ett halv kg broccoli för 100 kalorier är ju inte illa! :D

När jag ändå är igång och frågar. Är det kalorier i marinad o sånt? Använder marinad till allt. Köper färdiga Santa Maria marinader. Det står inget om kalorier på påsarna i alla fall.

Krutpaket
2015-02-09, 09:38
Tjena! Googlade lite, får typ upp svar såsom att broccoli innehåller 35 kcal per 100. På min ICA-basic påse så står det 20 kcal per 100 gram.

Förmodar att det ska vägas i fryst vikt? Fan ett halv kg broccoli för 100 kalorier är ju inte illa! :D

När jag ändå är igång och frågar. Är det kalorier i marinad o sånt? Använder marinad till allt. Köper färdiga Santa Maria marinader. Det står inget om kalorier på påsarna i alla fall.

Brukar vara runt 30 kcal på det paket jag köper i alla fall, men står det 20 så är det väll det som gäller.

Ja, marinad, såser och allt sånt innehåller kcal. Hur mycket kcal det innehåller skiftar beroende på vad för typ av marinad eller sås det handlar om.

KOLOTROLLET
2015-02-09, 09:41
Tack så mycket för svaret : )