Visa fullständig version : kaloriöverskott utan att bli fet?
PERSSONN
2015-02-08, 16:42
Om man äter ett kaloriöverskott med hjälp av makronutrienten protein som har svårt att omvandla sig själv till fett,skulle det alltså göra så att man bygger muskler utan att lägga på sig mycket fett?
Jäntemot om man äter ett överskott av kolhydrater?
Äter för tillfället 2g protein per kg/kv 1g fett per kg/kv och resten kolhydrater
Dvs 5.5g per kg/kv.
Kansle bättre att äta mer protein och lite mindre kolhydrater om man vill lägga på sig så lite fett som möjligt?
otto12345
2015-02-08, 18:20
Har läst tidigare på forumet att till en början kommer du inte att lägga på dig men tror att över tid så fungerar det inte.
Såvida du inte bara endast protein (och noll kolh och fett) så är ett överskott ett överskott.
Masterpan
2015-02-09, 18:00
Såvida du inte bara endast protein (och noll kolh och fett) så är ett överskott ett överskott.
Det kommer fortfarande vara ett överskott, energin som blir kvar efter ökad värmegenerering och spontanaktivitet.
Hur vet kroppen att det är proteinet som är överskottet, när du äter fett och kolhydrater också?
Hur vet kroppen att det är proteinet som är överskottet, när du äter fett och kolhydrater också?
Det vet kroppen inte. Det jag tror Beemel menade är att protein är typ omöjligt att lagrs som fett.
Således en kost där man äter endast protein och ändå hamnar på kcalöverskott så lär inte fett lagras ändå, inte på ett bra tag iaf.
PERSSONN
2015-02-11, 11:13
Det var exakt min spontana tanke
Det vet kroppen inte. Det jag tror Beemel menade är att protein är typ omöjligt att lagrs som fett.
Således en kost där man äter endast protein och ändå hamnar på kcalöverskott så lär inte fett lagras ändå, inte på ett bra tag iaf.
Inlägget var inte menat mot någon, utan mer en spontan tanke jag slängde ur mig.
Tallisker
2015-02-12, 16:14
Kolhydrater kan inte heller lagras som fett. Men ett överskott är alltid ett överskott, bästa sättet att undvika att bli fet är att inte ligga på för stort överskott.
Sheogorath
2015-02-12, 17:07
Kolhydrater kan inte heller lagras som fett. Men ett överskott är alltid ett överskott, bästa sättet att undvika att bli fet är att inte ligga på för stort överskott.
Fruktos kan lagras som fett ganska lätt. Glukos kan lagras som fett vid extrema intag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.