handdator

Visa fullständig version : Äta ofta för att öka anabola fönstret?

Seedstream
2015-02-07, 13:13
Så jag kollade lite på Kai Greene: A day in the life som är en dokumentär om honom ungefär. Där nämnar han att han alltid lagar matlådor så att han kan äta varje 2.5h för att öka det anabola fönstret.

Är detta något som är nödvändigt för alla, eller är det bara nödvändigt om man är professionell och inte är "naturell" ? Har fått för mig att det är intaget över hela dagen som gör skillnaden.

Mvh

Latissimus Dorsi
2015-02-07, 13:16
Ren bullshit, oavsett

Seedstream
2015-02-07, 13:24
Ren bullshit, oavsett

Så det är det totala dagliga intaget som spelar roll allstå och inte tidpunkterna?

Latissimus Dorsi
2015-02-07, 13:55
så det är det totala dagliga intaget som spelar roll allstå och inte tidpunkterna?

100% :)

kebne
2015-02-07, 14:01
Jag skulle inte säga att det är 100% skitsamma hur du fördelar dagen men det är nog delvis ingen större skillnad även om man skulle äta extremt konstigt och minimal skillnad mellan 3ggr per dag och optimalt, vad det nu är.

anvihl
2015-02-07, 20:55
Så det är det totala dagliga intaget som spelar roll allstå och inte tidpunkterna?

Så länge du inte äter en enda måltid så långt ifrån träningen du kan är det nog lugnt. Typ två måltider om dagen där en är hyfsat inpå träningen är nog helt lugnt.