Visa fullständig version : Träning för testosteron
Coldstare
2015-02-03, 20:08
Tja!
Jag tänkte höra mig för bland proffsen här om jag kan träna på något vis för att öka mitt testosteronvärde?
Och följdfråga på det; jag har länge haft problem med depression, det är stabilare nu men ligger och lurar under ytan, så om ni vet något schyst tränings sätt mot det också :)
Biffade upp mig från 67kg till 80 kg för ett år sedan, men det tärde mycket på hälsan och jag blev så enormt trött av träningsvärken. Körde stronglift 5x5 och gav allt jämt (är nere på 70kg nu).
Som sagt, prioriterar energi, testosteron och mentala hälsan på topp :) ska också se vad lite terapi etc kan göra. Kille, 28 år gammal
Tacksam för svar beefcakes :)
Tunga helkropps övningar, har jag för mig.
Iaf lite relevant.
rxwXIgnmAOI
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Evankhell
2015-02-03, 21:25
Iaf lite relevant.
rxwXIgnmAOI
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Le fixed
Varför skulle det vara fel på ditt testosteron?
Terapi är en bra idé i varje fall.
Coldstare
2015-02-04, 23:10
Tackar för svar guys!
Varför skulle det vara fel på ditt testosteron?
Fått ett par indicators, om man säger så... fick precis nyligen skäggväxt (28 år gammal, närmare 29), i övrigt knappt någon behåring förutom huvdet och i grenen, fått visa leg för att köpa energidryck flera gånger *rolleyes*
Är väll i stora drag en ganska fullt utvecklad snubbe men något indikerar ändå att allt inte riktigt stämmer enligt mig :)
King Grub
2015-02-04, 23:15
fått visa leg för att köpa energidryck flera gånger
Jag fick visa legitimation på ICA när jag var 38 och skulle köpa alvedon så det säger inte mycket om testosteronnivåerna, och mina är det inget fel på.
Tackar för svar guys!
Fått ett par indicators, om man säger så... fick precis nyligen skäggväxt (28 år gammal, närmare 29), i övrigt knappt någon behåring förutom huvdet och i grenen, fått visa leg för att köpa energidryck flera gånger *rolleyes*
Är väll i stora drag en ganska fullt utvecklad snubbe men något indikerar ändå att allt inte riktigt stämmer enligt mig :)
Det där är inga indikatorer för någonting egentligen.
Det där är inga indikatorer för någonting egentligen.
jag har full skäggväxt och får fortfarande visa leg. på systemet visserligen, men ändå.
så nej. inga indikatorer där inte.
men om man nu är hell bent på att försöka öka sitt testosteron, så har jag fått för mig att HIIT ska funka.
Tackar för svar guys!
Om du är seriös så går du till vårdcentralen och tar ett prov. Då får du det svart på vitt. Tar dig kanske 5-10 minuter att göra.
PureWhey
2015-02-05, 08:50
Jag fick visa legitimation på ICA när jag var 38 och skulle köpa alvedon så det säger inte mycket om testosteronnivåerna, och mina är det inget fel på.
Alvedon?! Haha.
Farsan fick legga senast vi var i USA och skulle köpa en öl, samt på systemet för ett par årsedan. (43, 42 år tror jag). Men det slår du med hästlängder, lol.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.