Visa fullständig version : Någon som kör pingis?
Någon på forumet som spelar pingis? Försöker komma igång men svårt att hitta folk att spela mot utanför träningar osv. Finns de nå specifika pingisforum som är aktiva?
The_RobRoy
2015-01-31, 15:29
Pingis är skitkul! Det är så lätt att komma igång, man blir varm och svettig, men skaderisken är väldigt låg.
Jag tillhörde de bättre i Sverige i min åldersklass som barn, slutade för att min pingisklubb inte hade några andra barn i min ålder som var lika duktiga. Försökte ta upp pingis en gång i vuxen ålder, då vi var ett gäng spelade på jobbet. Vi var med i ett corp-lag osv.
Något jag lackade ur på rejält va att jag försökte få kontakt med Pingisklubben här i Solna för att vara med och spela. Gick till och med och spelade en gång på klubben, men fick ett extremt otrevligt bemötande, de var inte direkt intresserade att ta in några nya spelare, särskilt som man inte var bra. Det ironiska var att jag torskade med typ 11-5, 11-6 något i den stilen mot deras sämre spelare, hade jag fått komma igång 7-8 träningar till hade jag gett dom sämre som va där och tränade en match. Men blev så frustrerad på det dåliga bemötandet att jag la av och ett halvår senare flyttade jag till Hongkong.
Arcturus
2015-01-31, 16:46
Pingis är skitkul! Det är så lätt att komma igång, man blir varm och svettig, men skaderisken är väldigt låg.
Jag tillhörde de bättre i Sverige i min åldersklass som barn, slutade för att min pingisklubb inte hade några andra barn i min ålder som var lika duktiga. Försökte ta upp pingis en gång i vuxen ålder, då vi var ett gäng spelade på jobbet. Vi var med i ett corp-lag osv.
Något jag lackade ur på rejält va att jag försökte få kontakt med Pingisklubben här i Solna för att vara med och spela. Gick till och med och spelade en gång på klubben, men fick ett extremt otrevligt bemötande, de var inte direkt intresserade att ta in några nya spelare, särskilt som man inte var bra. Det ironiska var att jag torskade med typ 11-5, 11-6 något i den stilen mot deras sämre spelare, hade jag fått komma igång 7-8 träningar till hade jag gett dom sämre som va där och tränade en match. Men blev så frustrerad på det dåliga bemötandet att jag la av och ett halvår senare flyttade jag till Hongkong.
Tyvärr känns det där som ett genomgående tema för de flesta större pingisklubbar i Sverige. Jag spelade med på relativt hög nivå när jag var yngre, och i likhet med dig har jag försökt återuppta "karriären" nu när jag är lite äldre. Men det har varit allt annat än lätt. Pingis känns som en sport där man förväntas peaka i tonåren, när man närmar sig 20 är man inte längre särskilt attraktiv om man inte är riktigt bra.
Nu säger jag inte att det alltid är så, men min erfarenhet av livet som glad amatör har varit allt annat än positiv =P
Funderar till och från på att försöka komma igång med det på riktig amatörnivå, men det är just det där med att hitta en trevlig klubb som sätter lite käppar i hjulen
I hong kong så känns det ju som att du borde kunna hitta en pingis klubb om du vill?:)
The_RobRoy
2015-01-31, 17:04
I hong kong så känns det ju som att du borde kunna hitta en pingis klubb om du vill?:)
Yes, där var det vanligare, men faktiskt så var det svårt med lokaler att spela. Fick aldrig något sug där borta och träffade inga pingis-spelare.
Funderar till och från på att försöka komma igång med det på riktig amatörnivå, men det är just det där med att hitta en trevlig klubb som sätter lite käppar i hjulen
Bor du i Stockholm? Korpen har pingisträning 2 dar i veckan för olika nivåer. Kör själv på torsdagar numera men funderar på o köra på söndagar också.
Men skulle egentligen vilja ha ännu mer än så. Dom e bara 1timme långa vilket gör att de känns som man bara kommer igång.
Har suttit och funderat lite på om det finns några pingiställen i sthlms innerstad några gånger också faktiskt! Känner någon till ngt ställe där man kan hyra bord eller dyl? Det bästa vore ju om det fanns en bar i anslutning. En ypperlig förfest aktivitet!
Pingis är nog i svettigaste laget att göra tidigt på en utekväll, men jag gillar hur du tänker. Istället för biljard liksom.
redbrigade
2015-01-31, 20:12
Har suttit och funderat lite på om det finns några pingiställen i sthlms innerstad några gånger också faktiskt! Känner någon till ngt ställe där man kan hyra bord eller dyl? Det bästa vore ju om det fanns en bar i anslutning. En ypperlig förfest aktivitet!
Vet att det finns några st som har pingis och bar, de är bara att googla kombinationen.
R Scarpa27
2015-01-31, 20:28
på mitt förra gym hade vi pingisrum så awsum att latja med ibland.
vi brukade köra rundpingis kul sätt att lära känna nytt folk.
Först finns det ju "klubbar" som har pingis typ sommar och trädgården. Sen tror jag något biljardpalats har pingisbord också.
Pingis som förfest e ju inte speciellt svettigt om folk inte är så bra.
Annars finns det ju ställen som har riktiga hallar runt om i stockholm men mest utanför tror jag typ liljeholmen, enskede rackethall osv.
Ugglan har. Sen vet jag att det finns ett ställe vid Stureplan som har ett pingisbord.
Mjaaa, jag tänker mig mer något ställe där man kan boka ett bord för ett eget sällskap men på ett etablissemang där man ändå har tillgång till en bar. Ugglan, trädgården mm har ju endast ett/två bord som är "free for all" så att säga.
Biljardpalatset är ett alternativ men det är så ofta fullbokat! :(
Mjaaa, jag tänker mig mer något ställe där man kan boka ett bord för ett eget sällskap men på ett etablissemang där man ändå har tillgång till en bar. Ugglan, trädgården mm har ju endast ett/två bord som är "free for all" så att säga.
Biljardpalatset är ett alternativ men det är så ofta fullbokat! :(
O'learys tele2 kan man boka. http://www.olearys.se/tolvsthlm/activities/pingis
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.