handdator

Visa fullständig version : Swedbank kunder, en fråga till er.

timoat
2015-01-30, 15:45
När ni sätter in kontanter på Swedbank, behöver ni ett visakort då, eller räcker det med kontonumret i de där insättningsautomaterna? Vad jag förstått så kan man inte sätta in pengar i kassan på alla kontor.

jenni
2015-01-30, 15:47
När ni sätter in kontanter på Swedbank, behöver ni ett visakort då, eller räcker det med kontonumret i de där insättningsautomaterna? Vad jag förstått så kan man inte sätta in pengar i kassan på alla kontor.

När jag gjort det i automat så krävs det kort för att börja insättningen

timoat
2015-01-30, 15:51
damn them! Ok, tack för svar!

jenni
2015-01-30, 15:58
damn them! Ok, tack för svar!

Ja, giriga små liv är dem.
Men du bor i Sthlm va? Har du tid så finns det bankkontor vid gallerian som tar emot kontanter

Raschmus
2015-01-30, 16:09
Lånar tråden: Finns här någon med Swedbank som bank som lyckats förhandla bort courtage-avgiften vid aktieköp?

timoat
2015-01-30, 16:20
Ja, giriga små liv är dem.
Men du bor i Sthlm va? Har du tid så finns det bankkontor vid gallerian som tar emot kontanter

Ja det var det jag försökte undvika, jag bor ju på söder och det är ett pain att ta sig dit varje gång. Men jag får väl se det som ett äventyr!:hbang:

Tobbey
2015-01-30, 16:21
Lånar tråden: Finns här någon med Swedbank som bank som lyckats förhandla bort courtage-avgiften vid aktieköp?

Nej jag handlar på Avanza istället.

jenni
2015-01-30, 16:24
Ja det var det jag försökte undvika, jag bor ju på söder och det är ett pain att ta sig dit varje gång. Men jag får väl se det som ett äventyr!:hbang:

Finns ett sätt att undvika det fortfarande :d
Öppna konto hos forex, så kan du sätta in kontanter på valfritt kontor (finns minst 2 på söder) ocg om du sen vill föra över till swedbank eller annan bank om så önskas. Då behöver du inte lämna Södermalm

Magnus Larsson
2015-01-30, 17:02

Nej inte bort, möjligen kan du få ned den lite. Men som någon annan skrev, ta en annan bank för din aktiehandel.

GaindalfTheWhey
2015-01-30, 18:09

Haha, nej. Men så är Swedbank knappast ett seriöst alternativ heller vad gäller värdepappershandel (eller bank för den delen). Kör på Avanza (eller möjligtvis Nordnet) istället. Vill du ha absolut lägsta courtage så kan kanske Degiro vara ett alternativ, även om de i dagsläget framstår som aningen oseriösa.

Raschmus
2015-02-11, 11:22
Jag är fullt medveten om att Avanza är ett bättre alternativ sett till courtaget. Däremot får jag en mycket god service i form av dialog om aktieköp av hyggligt pålästa bankmän. Tycker att 99kr courtage är en tämligen billig avgift för ~2timmar löpande dialog per vecka.

Kanske är barnsligt lojal och borde flytta över ändå..

eternallord
2015-02-11, 11:25
Finns det någon sätt att sätta in pengar på Swedbank i Lund nuförtiden eller måste man åka till Malmö?

Snubben
2015-02-11, 11:36
Jag är fullt medveten om att Avanza är ett bättre alternativ sett till courtaget. Däremot får jag en mycket god service i form av dialog om aktieköp av hyggligt pålästa säljare. Tycker att 99kr courtage är en tämligen billig avgift för ~2timmar löpande säljsnack per vecka.

Kanske är barnsligt lojal och borde flytta över ändå..

Som en som suttit där så kan jag säga att du har inte en dialog, du får lyssna på sälj. De som sitter där utvärderas oftast hur mycket av deras egna produkter de säljer och på vissa kontor får man t.om bonus beroende på hur mycket fonder eller liknande man har sålt.

Sälj, sälj, sälj, sälj. Varken mer eller mindre. Det kanske är bra men du ska ta det för vad det är - sälj.

Raschmus
2015-02-11, 13:22
Som en som suttit där så kan jag säga att du har inte en dialog, du får lyssna på sälj. De som sitter där utvärderas oftast hur mycket av deras egna produkter de säljer och på vissa kontor får man t.om bonus beroende på hur mycket fonder eller liknande man har sålt.

Sälj, sälj, sälj, sälj. Varken mer eller mindre. Det kanske är bra men du ska ta det för vad det är - sälj.

Tack för din input - MEN - då nära familjemedlemmar har betydligt starkare ekonomi än vad jag själv har får jag "förmånen" att rida på deras våg på så vis att jag talar med deras "bästa börsmäklare".

Med det sagt menar jag inte att de har för avsikt att sälja sämre, bättre eller inte alls än övriga säljare men de har hittills inte rått mig till någon av deras egna fonder, utan snarare löpande dialog om de bolag jag vill diskutera.

Snubben
2015-02-11, 13:29
Tack för din input - MEN - då nära familjemedlemmar har betydligt starkare ekonomi än vad jag själv har får jag "förmånen" att rida på deras våg på så vis att jag talar med deras "bästa börsmäklare".

Med det sagt menar jag inte att de har för avsikt att sälja sämre, bättre eller inte alls än övriga säljare men de har hittills inte rått mig till någon av deras egna fonder, utan snarare löpande dialog om de bolag jag vill diskutera.

Jag har som sagt suttit åt det hållet och givetvis när det kommer till private eller liknande så fungerar det inte att kränga någon häftig robur-fond som lämnar väldigt mycket att önska. Du kan däremot ha faktiskt fått en som är genuint intresserad av börsen och liknande och isf. :thumbup: men tro inget annat. De får information om vad som ska säljas, vilka områden som ska lyftas etc. Inga konstigheter med det egentligen, banken är ett säljföretag - precis som ICA, Volvo och Tobbes fiskehandel. Bara annorlunda produkter.

Men som sagt, finns alltid chansen att man fått en eldsjäl - då är det bara att sätta klorna i honom\henne och fortsätta snacka :)

Raschmus
2015-02-11, 15:26
Jag har som sagt suttit åt det hållet och givetvis när det kommer till private eller liknande så fungerar det inte att kränga någon häftig robur-fond som lämnar väldigt mycket att önska. Du kan däremot ha faktiskt fått en som är genuint intresserad av börsen och liknande och isf. :thumbup: men tro inget annat. De får information om vad som ska säljas, vilka områden som ska lyftas etc. Inga konstigheter med det egentligen, banken är ett säljföretag - precis som ICA, Volvo och Tobbes fiskehandel. Bara annorlunda produkter.

Men som sagt, finns alltid chansen att man fått en eldsjäl - då är det bara att sätta klorna i honom\henne och fortsätta snacka :)

Eldsjäl eller inte, avväger ändå värdet i de diskussionerna ställt mot 99kr courtage. Är visserligen ingen daytrader men ändå..