handdator

Visa fullständig version : Är detta ångest??

Ketamin34
2015-01-30, 14:32
Känslan jag har nu är så jävla äcklig, den har sakta kommit denna veckan men igår och idag är den påtaglig.

Det roliga är att jag mer eller mindre helt har snöde in i på ett spel och har i 2månader mått toppen men nu helt plötsligt från ingenstans känns det som att hela världen är emot mig. Läser *statusutbildning*, men saken är att jag halkat efter och kommer inte gå ut med den klassen jag började, bara detta ger mig enorm ångest, tankar som att jag är lämnad efter och aldrig kommer få vara med i gemenskapen ploppar upp. Aldrig mer kommer jag få skratta med någon, att jag har prokrastinerat har jag erkänt hela tiden men först nu känns det som att jag sett sanningen. Ensamheten.
Min enda riktiga kompis har jag inte snackat med de senaste två månaderna, först igår kom jag och tänka på hur frånvarande jag har varit från verkligheten. Ångesten är verkligen total. Och även om jag startar ett samtal med någon så ger det föga ro, då jag ens har svårt att prata med någon, då jag skäms över hur ensam och värdelös jag är.

Känner mig instängd, får ingen ro (gör jag något så flyttas mitt fokus direkt till något annat), irriterad, känner mig helt övergiven, känslan av att ingenting någonsin kommer lösa sig, hopplöshet.

Plötsligt från ingenstans känner jag ett behov av att göra allting som jag mer eller mindre har trängt bort de senaste månaderna.

Faktum är att jag inte har den optimala situationen men den här känslan av att precis allting är emot mig måste väl vara överdriven?
ALltså om detta är normalt så är ju livet över.. och ja *cry**cry**cry**cry**cry*

Edit; känns skönt att få skriva av sig och undrar allmänt om detta är sanningen. Då jag är bannad på Flashback skriver jag här.

Tack

Gpajpen
2015-01-30, 15:46
Väx upp och sluta spela dataspel, lev på riktigt istället så löser det sig.

Akerhage
2015-01-30, 15:48
Får man inte spela datorspel om man är vuxen? För övrigt tror jag inte på ångest heller

Ketamin34
2015-01-30, 16:02
Väx upp och sluta spela dataspel, lev på riktigt istället så löser det sig.

Wow. vilket empatiskt svar.

nu går det dock inte att ta bort tråden.

Tolkia
2015-01-30, 16:34
Jag tycker att det låter som att du behöver hjälp. Om du är student kanske snabbaste vägen är att söka kurator/psykolog på studenthälsan, annars lämpligen kurator på din vårdcentral. Har du redan en kontakt, hör av dig till denna.

Ketamin34
2015-01-30, 16:37
Jag tycker att det låter som att du behöver hjälp. Om du är student kanske snabbaste vägen är att söka kurator/psykolog på studenthälsan, annars lämpligen kurator på din vårdcentral. Har du redan en kontakt, hör av dig till denna.

Jag får redan psykvård. Kände sådan stark ångest så jag skapade tråden. Nu efter lite dämpande är det bättre. Tråkigt med alla oempatiska svar dock :(

Akerhage
2015-01-30, 17:11
Jag får redan psykvård. Kände sådan stark ångest så jag skapade tråden. Nu efter lite dämpande är det bättre. Tråkigt med alla oempatiska svar dock :(

Läste lite luddigt första gången, tror du kanske redigerade efter jag svarade med. Så sorry om jag lät osympatisk. Du är iaf inte ensam om att känna dig ensam ändå. Är många andra som känner likadant. Tycker ditt första steg är att ikväll ringa din kompis och bara tjöta lite gött!

Lycka till med allt gubben!

mattepatte
2015-01-30, 19:26
Man hör att du mår dåligt, deprimerad? Kanske, men du har ju inte varit nedstämd en längre period så det kommer inte slå rot om du gör något åt det.

Du har inga verkligt stora problem, ditt liv är inte över heller.
Du får ta tag i dina problem helt enkelt, sen är det en jobbig årstid också med många långa mörka dagar, vi går mot ljusare tider dock!

Tror du känner på vad som händer om du inte tar hand om livet och det är inte på låtsas, om du prokrastinerar bort din utbildning och inte är med dina vänner och sitter länge vid datorn, då går det utför och ingen annan kan göra något åt det än du, så är det.

Jag önskar dig lycka till och jag hoppas att DU rycker dig ur situationen och kommer ut starkare på andra sidan!

Ketamin34
2015-01-30, 19:38
Man hör att du mår dåligt, deprimerad? Kanske, men du har ju inte varit nedstämd en längre period så det kommer inte slå rot om du gör något åt det.

Du har inga verkligt stora problem, ditt liv är inte över heller.
Du får ta tag i dina problem helt enkelt, sen är det en jobbig årstid också med många långa mörka dagar, vi går mot ljusare tider dock!

Tror du känner på vad som händer om du inte tar hand om livet och det är inte på låtsas, om du prokrastinerar bort din utbildning och inte är med dina vänner och sitter länge vid datorn, då går det utför och ingen annan kan göra något åt det än du, så är det.

Jag önskar dig lycka till och jag hoppas att DU rycker dig ur situationen och kommer ut starkare på andra sidan!

Alltså ja det är ganska mörka känslor jag har, bästa jag kan beskriva känslan med är att säga att det känns som om någon har sövt ner mig, för att sedan transportera mig till ett totalt öde ställe där de har låst in mig i den mest äckliga bunkern ni kan föreställa er. och på något sätt gjort det klart för mig att jag är totalt ensam och alltid kommer att vara det.
Så känner jag mig ungefär.
Alltså.. jag har prokrastinerat min utbildning, vilket har lett ttill att jag nu inte kommer gå ut med min ursprungliga klass, dessutom vet jag inte om juridik är något för mig men men.
Räcker att någon säger något och jag hittar ett negativt ord.
Med andra ord är det som vanligt när jag mår dåligt.

Men känslan alltså..

mattepatte
2015-01-31, 12:40
Alltså ja det är ganska mörka känslor jag har, bästa jag kan beskriva känslan med är att säga att det känns som om någon har sövt ner mig, för att sedan transportera mig till ett totalt öde ställe där de har låst in mig i den mest äckliga bunkern ni kan föreställa er. och på något sätt gjort det klart för mig att jag är totalt ensam och alltid kommer att vara det.
Så känner jag mig ungefär.
Alltså.. jag har prokrastinerat min utbildning, vilket har lett ttill att jag nu inte kommer gå ut med min ursprungliga klass, dessutom vet jag inte om juridik är något för mig men men.
Räcker att någon säger något och jag hittar ett negativt ord.
Med andra ord är det som vanligt när jag mår dåligt.

Men känslan alltså..

Att du måste gå om ett år och om du inte vet om juridik är något för dig är ju småsaker i ett långt liv.
Svårt det här när det egentligen inte finns en riktigt stor anledning till varför du mår dåligt som att någon nära har gått bort eller något annat, nu är det flera små saker som bygger upp till något större.

Du måste börja bygga upp dig, kravla dig ur den djupa brunnen och se lite ljus i vardagen, du kanske inte har mått bra på länge, inte skrattat på månader?
Vet inte mer vad som kan sägas, du kan skicka PM om du bara vill prata ut någon gång i vilket fall.

Ketamin34
2015-01-31, 12:49
Att du måste gå om ett år och om du inte vet om juridik är något för dig är ju småsaker i ett långt liv.
Svårt det här när det egentligen inte finns en riktigt stor anledning till varför du mår dåligt som att någon nära har gått bort eller något annat, nu är det flera små saker som bygger upp till något större.

Du måste börja bygga upp dig, kravla dig ur den djupa brunnen och se lite ljus i vardagen, du kanske inte har mått bra på länge, inte skrattat på månader?
Vet inte mer vad som kan sägas, du kan skicka PM om du bara vill prata ut någon gång i vilket fall.

Tack för ett svar.
Nej jag har mått prima medan jag har utfört de mest enkla uppgifterna de senaste två månaderna. Sen helt plötsligt slog det

Skön
2015-01-31, 13:07
Inga fysiska symptom? Tänker inte leka läkare men har läst en del om just ångest.

Salami
2015-01-31, 13:55
Det som händer mig rätt konstant när jag är "nere" eller liknande är att jag bara följer samma mönster för är dom aktiviteterna som gör man inte går helt "Full Retards"

Så är lätt hänt att man fastnar i samma beteende en lång tid och det ger mig nästan bara mer ångest haha så jäkla jobbig cykel.

"Plötsligt från ingenstans känner jag ett behov av att göra allting som jag mer eller mindre har trängt bort de senaste månaderna. " är så jag brukar bryta mina onda cykler. Men problemet är att hålla den kännslan.

Har du provat 5- HTP? hur är sömne? Dvitamin nivåerna?

Vad för aktivitet förutom Datorspel får dig att må bra?
Det med skolan känns inte så speciellt big deal. Är lätt att gå ner sig för det men går alltid fixa sen.

jag önskar att jag själv tog pause från skolan istället för bara hoppat av och sen tagit upp den när jag blev bättre.

Ketamin34
2015-01-31, 14:05
Inga fysiska symptom? Tänker inte leka läkare men har läst en del om just ångest.

Ju, svettningar, huvudvärk, halsbränna, värme och annat.

Ångest är verkligen skit. Ångest är som känslan den där hen har i tavlan "skriet".

filmjölk
2015-01-31, 14:22
Ångest är svårdefinierat. Upplever du att du känner ångest, så känner du ångest. Ångest behöver inte vara akut (det som kallas panikångest), eller ånger över någonting man gjort/inte gjort, utan kan vara en allmän men stark känsla av meningslöshet - som du har. Konstant eller växlande mellan kass och mer kass- Det får också kallas för ångest.

Vad äter du för mediciner i dagsläget?