maria1990
2015-01-29, 18:21
Hej! Jag är kvinna, 24 år gammal, cirka 165 cm lång och väger 51 kg. Jag vägde mellan 52-53 kg förra sommaren/hösten, har lagt om min kost detta året och gått ner ett par kg. Börjat träna också. Just nu ligger jag på ett litet underskott av kalorier, äter cirka 1500kcal om dagen. Ibland blir det bara 1100, ibland 1550. Jag har kanske 2 kg fett att bli av med till, och vet inte riktigt vilket underskott jag ska ligga på. Har precis kommit igång med träningen.
Mitt mål är att bli av med lite fett, och få muskler istället. Vill ha konturer helt enkelt. Jag undrar om någon har tips på hur mycket kalorier jag ska få i mig per dag. För att 1) bli av med de sista fettet och sedan 2) bibehålla vikten. Tränat tre gånger denna veckan, och jag kommer fortsätta med minst 3 träningspass per vecka.
Alla tips mottages!
Mitt mål är att bli av med lite fett, och få muskler istället. Vill ha konturer helt enkelt. Jag undrar om någon har tips på hur mycket kalorier jag ska få i mig per dag. För att 1) bli av med de sista fettet och sedan 2) bibehålla vikten. Tränat tre gånger denna veckan, och jag kommer fortsätta med minst 3 träningspass per vecka.
Alla tips mottages!