handdator

Visa fullständig version : Deff-hjälp! Äter jag för lite?

Baijiu
2015-01-29, 02:05
Hej Kolozzeum!

Mitt första inlägg här men jag har allt kikat runt lite i olika trådar tidigare. Jag fyller 26 i år och har styrketränat on/off sedan jag var 18 men har legat på tre pass i veckan i snitt. Det har mest varit för att må bra även om jag började för att bli snygg. Hur som, senaste året har jag lagt på mig lite och när till och med morsan säger att jag börjar få mage är det nog. Därför har jag satt igång en darrig deff.

Mina stats vid start:
174 cm kort
78 kg
26 år i år.

Mål: Egentligen tappa fett. Men droppar gärna ner till strax över 70 kg.

Nu ligger jag på 76 kg. Har hållt på i 2 veckor.

Jag har läst på så mycket jag har orkat och en polare som droppat mycket i vikt tipsade mig om appen Lifesum för att hålla koll på kalorierna (det är jävligt smidigt när man kan scanna streckkoderna). Jag fick fylla i mina stats där och den ville alltså att jag ska ligga på 1350 kcal dom första dagarna. Nu när jag har börjat tappa har jag uppdaterat min vikt och då ska jag ligga på ca 1500 per dag utan träningspass. Är det för lite? Visst att jag är kort men när jag läser andras loggar känns det lågt.

Ligger på ett bra överskott med proteiner, håller igen ordentligt med kolisar och fett. Tar Vassle.

Jag styrketränar varannan dag och går när jag inte gör det med undantag för en vilodag på helgen.

Fattar om Lifesum kanske är ett skämt. Men ska jag öka successivt på kalorier fram till att jag känner mig klar?

Virriga frågor men tänker inte riktigt klart så här på natten. Nu blir det sömn i åtta timmar. Egenföretagare!

Stort tack på förhand!
/B

Beemel
2015-01-29, 05:56
Hej Kolozzeum!

Mitt första inlägg här men jag har allt kikat runt lite i olika trådar tidigare. Jag fyller 26 i år och har styrketränat on/off sedan jag var 18 men har legat på tre pass i veckan i snitt. Det har mest varit för att må bra även om jag började för att bli snygg. Hur som, senaste året har jag lagt på mig lite och när till och med morsan säger att jag börjar få mage är det nog. Därför har jag satt igång en darrig deff.

Mina stats vid start:
174 cm kort
78 kg
26 år i år.

Mål: Egentligen tappa fett. Men droppar gärna ner till strax över 70 kg.

Nu ligger jag på 76 kg. Har hållt på i 2 veckor.

Jag har läst på så mycket jag har orkat och en polare som droppat mycket i vikt tipsade mig om appen Lifesum för att hålla koll på kalorierna (det är jävligt smidigt när man kan scanna streckkoderna). Jag fick fylla i mina stats där och den ville alltså att jag ska ligga på 1350 kcal dom första dagarna. Nu när jag har börjat tappa har jag uppdaterat min vikt och då ska jag ligga på ca 1500 per dag utan träningspass. Är det för lite? Visst att jag är kort men när jag läser andras loggar känns det lågt.

Ligger på ett bra överskott med proteiner, håller igen ordentligt med kolisar och fett. Tar Vassle.

Jag styrketränar varannan dag och går när jag inte gör det med undantag för en vilodag på helgen.

Fattar om Lifesum kanske är ett skämt. Men ska jag öka successivt på kalorier fram till att jag känner mig klar?

Virriga frågor men tänker inte riktigt klart så här på natten. Nu blir det sömn i åtta timmar. Egenföretagare!

Stort tack på förhand!
/B

Du ska/kan inte jämföra dig med andra...
Ät efter en viss kalorimängd ett tag och se hur vikten utvecklar sig. Korrigera därefter intaget efter behov.

Shqypnia
2015-01-29, 10:52
Vet du ungefär vad du ligger på för tillfället? Ponera att du ligger 2000 kcal om dagen om du tar bort 500 kcal varje dag bör du tappa 0.5kg/v. Som föregående förespråkar jag också du testar dig fram.

Krutpaket
2015-01-29, 10:57
Du kan inte jämföra dig med andra. Jag är ca 185cm lång, väger 96,7kg, tränar 4 gånger per vecka och måste ändå ligga på 1900-2000kcal för att gå ner ungefär 0,5-0,7kg per vecka. Skulle jag jämföra mig med andra så skulle jag bli galen hehe.

Finns ingen logik i det hela. Allt avgörs av biologi och genetik ...typ.

Baijiu
2015-01-29, 11:19
Tack för svar! Snabbt också!
Det låter ju mer än vettigt. Det känns bra och jag tänkte öka på lite kalorier så småningom men så länge jag tappar och det känns bra i kroppen är det bara att köra antar jag. Jag är egentligen bara hungrig på senkvällarna.

Beemel
2015-01-29, 14:30
Tack för svar! Snabbt också!
Det låter ju mer än vettigt. Det känns bra och jag tänkte öka på lite kalorier så småningom men så länge jag tappar och det känns bra i kroppen är det bara att köra antar jag. Jag är egentligen bara hungrig på senkvällarna.

Inte för du bett om det. Men mot hunger så är varm dryck ganska effektivt har jag märkt. Bara ett litet OT tips.

Shqypnia
2015-01-30, 00:46
Inte för du bett om det. Men mot hunger så är varm dryck ganska effektivt har jag märkt. Bara ett litet OT tips.

Instämmer på detta. Varm choklad alternativt en soppa gör susen för hungern, för min del.

Baijiu
2015-01-30, 01:06
Tack för tips! Jag dricker en jävla massa vatten annars blir det jobbigt. Ska testa med något varmt istället. Kanon

Beemel
2015-01-30, 08:10
Kaffe eller te är grymt. I det närmaste kalorifritt också!
Så vida man inte har sömnproblem så funkar det även på kvällen.