Visa fullständig version : Era bästa Recept på korv - tråden för korvälskare
Korvarne
2015-01-28, 11:37
Är det någon mer än jag som älskar korv här inne eller?
För oss byggare är det ofta vettigt att undvika korv, eftersom mycket är rena skiten. Men ibland hittar man guldklimpar som faktiskt funkar att köra även som vardagsmat om man är försiktig.
Själv är jag ett stort fan av vildsvinskorv med enbär. När tror ni att den vegetariska kvargkorven kommer och will den att göra succé?
/ Arne
PerLedin
2015-01-28, 12:42
Är väldigt svag för korv, måste jag tillstå. Grilla korv över öppen eld på en strad en sommarkväll, ett par öl på det, och man är ju i himmelriket. Vanlig hederlig falukorv med stuvade makaroner.
Annars diverse premiumkorvar finns det ju mycket av, och som kostar lika mycket som ädlare styckdetaljer, är ju jäkligt goda, oftast. Taylors & Jones är bra, och har väl krog vid Hornstull, om jag inte missminner mig.
Jag har även börjat uppskatta korv som ett sätt att piffa upp en lite finare anrättning. Tjejn lagade lammfilé för inte så länge sen, palsternackspuré, balsamicosky, lite grönsaker, med andra ord en habil anrättning, men rätt så standard. Det som lyfte rätten till nåt extra var den lilla lammkorven som man fick till, tillsammans med hemslagen tryffelmajo. 5+
R Scarpa27
2015-01-28, 21:36
vegetariska. gör egna efter detta recept just nu... fint som bara den :)
http://www.baked-in.com/2012/06/29/vegetarian-hot-dogs/
VoDaresVins
2015-01-29, 10:10
Korvälskare här från ert korvälskande grannland. Gillar mest korvar med högre kötthalt, +70%.
Mitt recepttips är skivad falukorv, blåmögelost och ananas som fyllning på hemgjord pizza. Har lagat det här med olika sällskap. Alla har varit lika skeptiska före, samtidigt ändå överens om att det blev den med lyckade pizzan som gjordes. :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.