handdator

Visa fullständig version : Svullen testikel i samband med intag av proteinpulver

OK95
2015-01-26, 22:05
Nu vet jag inte om detta är rätt forumdel, flytta gärna om jag har postat i fel!

För cirka fyra år sedan efter att ha ätit proteinpulver(vassle) ett tag kom en smärta i högra testikeln samt svullnad av denna i samband med feber. Jag besökte sjukhuset och opererades för misstänkt testikeltorsion, vilket egentligen visade sig vara en bitestikelinflammation. Jag fick antibiotika mot detta och det försvann efter ett tag.

Denna bitestikelinflammation har sedan dess upprepat sig cirka fyra-fem gånger sedan dess, alltid i samband med att jag provar proteinpulver. Jag frågade läkaren om det kanske hade och göra med mögel i shakern då jag diskat dem relativt dåligt, men han verkade inte tro på något som helst samband.

Igår köpte jag eaa samt kasein i en ny shaker, kanske ett halvår efter senaste gången jag åt det, och jag kände redan några timmar efter intag att min högra testikel började svullna. (Det är alltid den högra). Jag tycker för övrigt att antibiotikan inte hjälper så värst mycket, känns nästan som om det försvinner lika fort när jag glömmer äta den.

Jag har googlat, men hittar något liknande, är det någon som har hört om detta förut?

hampfuz
2015-01-26, 22:19
Att det skulle ha med vassleprotein att göra är fullständigt omöjligt.

Lyssna på doktorn.

OK95
2015-01-26, 23:18
Att det skulle ha med vassleprotein att göra är fullständigt omöjligt.

Lyssna på doktorn.

Jag håller med, det låter väldigt orimligt och knappast vetenskapligt. Men jag är hundra procent säker på att åkomman bara visar sig i samband med proteinintaget. Sen om det beror på själva proteinpulvret ska jag inte svära på.

Beemel
2015-01-27, 11:48
Låt oss säga att det är proteinpulvret som orsakar problemet.
Varför inte bara ge fan i att använda det?
Spelar egentlgen ingen roll om så är fallet, men skulle jag misstänka att ett visst ämne eller en viss kost skulle orsaka direkta negativa upplevda hälsokonsekvenser så skulle jag sluta med det på en gång.

Det är ju knappast så att det är nödvändigt med pulver.