handdator

Visa fullständig version : Erfaren "deffare" kolla hit....

AdrenalineRush
2004-04-01, 16:53
Har nu planerat att ha en liten deffa i nårra veckor och undrar om min träning är dåligt upplagd för att kunna deffa med goda resultat.
Är risken stor att jag förlora mycke muskler om jag deffar och bara tränar 3ggr i veckan, bröst/mage varje vecka och resten av kroppen varannan vecka?
Jag måste träna såhär för att jag är ute på praktik och orkar inte träna speciellt seriöst de dagarna.
Bör man träna igenom hela kroppen varje vecka under deff för att behålla massa?

kharon
2004-04-01, 16:57
Om det är frågan om några veckor så spelar det väl ingen större roll. Bäst är nog att träna igenom kroppen, tungt. Och inte ligga för lågt under energigränsen...

AdrenalineRush
2004-04-01, 19:06
Tack för tipsen kharon. :thumbup:
Någon mer som kan bidra med några kloka ord? ;)

mangs
2004-04-02, 12:37
SKöt styrketräningen ungefär som vanligt kan ju vara ett bra tips. Du måste lyfta tungt för att få kroppen att förstå att den inte kan klara sig utan de musker du har idag. Sedan skall du kanske ligga på ett energiminus på 500kcal om dagen. Har du inte möjlighet att promenera och cykla en massa skulle Hiit efter dina styrkepass vara ett alternativ. Det finns massor att läsa om allt detta i detta forumet. Tipset är dock att inte stressa och bli helt nojig för det tar och skall ta en del tid att gå ner i vikt.