handdator

Visa fullständig version : Även Abbas tonfisk, min Brutus

Depzon
2015-01-19, 17:45
I många år har jag gladeligen betalat dubbelt pris för tonfisk, för att kunna få äta fina bitar i stället för det sedvanliga ögon-, fen- och huvudkrosset. Nämligen att jag valt Abbas framför Eldorados osv.

I dag när jag öppnade Abbaburken så hade en epok gått i graven. Däri låg det annars för b-märkena så typiska moset av brosk, simblåsor och kräva.

Finns det kvar något märke som fortfarande har de stora, goda bitarna? Tycker mig minnas att Ica-märket hade helt okej tonfisk.

Jag har inte på sistone sett till de där goda Abba-burkarna med smaksatt tonfisk, soltorkad tomat och allt vad det nu var. Har de kanske slutat tillverkas? Eller om det fortfarande finns, har de burkarna också börjat anamma de finfördelade, sura fjäll- och benbitarna?

anvihl
2015-01-19, 17:49
I många år har jag gladeligen betalat dubbelt pris för tonfisk, för att kunna få äta fina bitar i stället för det sedvanliga ögon-, fen- och huvudkrosset. Nämligen att jag valt Abbas framför Eldorados osv.

I dag när jag öppnade Abbaburken så hade en epok gått i graven. Däri låg det annars för b-märkena så typiska moset av brosk, simblåsor och kräva.

Finns det kvar något märke som fortfarande har de stora, goda bitarna? Tycker mig minnas att Ica-märket hade helt okej tonfisk.

Jag har inte på sistone sett till de där goda Abba-burkarna med smaksatt tonfisk, soltorkad tomat och allt vad det nu var. Har de kanske slutat tillverkas? Eller om det fortfarande finns, har de burkarna också börjat anamma de finfördelade, sura fjäll- och benbitarna?

Jupp Ica's är de enda ätbara. http://www.tonfiskburk.se/media/bilder/tonfisk/stor_icafilebitarvatten_forp.jpg

Depzon
2015-01-19, 17:49
Avrunnen vikt: 0, för allt i burken kan rinna.

Depzon
2015-01-19, 17:51
Just ja, den burken. Det får det bli hädanefter! Ingen mer finmald spigg- och simpblandning.

cero
2015-01-19, 19:13
Tack för tipset, Anvihl. :)

Nyland
2015-01-20, 04:56
Apropå tonfisk. Är det någon som vet skillnaden mellan "tuna steak" och "tuna sandwich"? Jag tycker mig inte märka någon större skillnad och priset är detsamma.

exor
2015-01-20, 09:30
Ica´s är bästa jag ätit i alla fall.

Xead
2015-01-20, 09:58
Jupp Ica's är de enda ätbara. http://www.tonfiskburk.se/media/bilder/tonfisk/stor_icafilebitarvatten_forp.jpg

+1. Köper aldrig något annat märke nuförtiden.

unsuspected
2015-01-20, 10:56
Kan rekommendera Lidls i vatten. Riktigt fin för 13:90.

role
2015-01-20, 14:56
Kan rekommendera Lidls i vatten. Riktigt fin för 13:90.

Håller med, Lidl:s är riktiga filéer. Fina fisken :)

Depzon
2015-01-21, 06:31
Det var som FAN, då måste jag prova Lidls!

Klein
2015-01-21, 08:49
Efter att ha ätit färsk tonfisk så är burktonfisk oavsett märke oätligt.

Masterpan
2015-01-21, 10:28

Onödigt att jämföra, det är inte ens samma art.

exevision
2015-01-21, 10:31

Färsk riskerar väll innehålla mer gifter? Eller har jag missförstått?

Johan_P
2015-01-21, 10:38
Det som är lite roligt med ICA tonfisk är att deras mindre trepack (3x95 g) har billigare kilopris än deras större burkar (150 g). Lär vara dyrare produkt generellt då den har mer förpackning. Tyvärr verkar det som dem korrigerat detta på sistone, i alla fall i min lokala butik.