handdator

Visa fullständig version : Greg Plitt död? Stämmer det?

Pretorian
2015-01-18, 09:07
Det ryktas om att han var med i en tågolycka igår. Osäker på om det stämmer men gör det det så är det väldigt tråkigt.

Här är "ryktet"
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=166023201

Och här skriver en annan profil om händelsen
http://www.facebook.com/joeydfitness?fref=ts

Jorgen
2015-01-18, 09:30
Verkar så ja. http://abc7.com/news/man-fatally-struck-by-metrolink-train-in-burbank/479464/

Pretorian
2015-01-18, 09:37
Amy Estrada • 26 minutes ago

I was on the train that struck and killed the man today January 17 2015 in Burbank. I saw everything that happened. The poor guys was what it looked like was filming on the track with a female friend and another male when the train approach them the man tryed to leep out of the way when he lost his footing and stumbled he had a camcorder in his hand. All that keeps running through my head is the girl with her hands over her face like omg omg omg and pink for some reason i keep seeing pink i dont remember if she had on pink. Im so sorry may you rest in peace.

Gabriel Forslund
2015-01-18, 09:43
Vem?

Shqypnia
2015-01-18, 09:54
Så oerhört tragiskt! En oerhört stor inspiration för mig och en av få jag såg upp till inom träningsvärlden. Vila i frid!

Aliaas
2015-01-18, 10:49
extremt tråkigt, Greg var en av de mest ambitiösa och som Shqypnia sa inspirerande personligheterna inom fittnes och BB världen.

Man kan ju dock undra vad han gjorde på spåret och hur det gick till?

King Grub
2015-01-18, 10:58
Det sägs att han och några andra var där och filmade. Det var tydligen ett spår det egentligen inte skulle varit något tåg på.

Paperbasket
2015-01-18, 11:18
Började fundera varför det var så mycket instagrambilder på Greg idag. Tråkigt att höra, tyckte om hans filmklipp/bilder. Stor motivationskälla.

PureWhey
2015-01-18, 11:27
Grymt tråkigt... Men hur kan man inte märka ett tåg om man är några stycken?? :-(

PureWhey
2015-01-18, 11:47
Vem?

DmPgYsb1jX0

Diomedea exulans
2015-01-18, 12:14
:(

derko
2015-01-18, 12:49
En vuxen man som leker på järnvägsspår och blir ihjälkörd?

Pretorian
2015-01-18, 13:53
Det var en passagerare på tåget som nämnde något om att mannen hade fastnat på rälsen. Han höll en videokamera i handen.

Paperbasket
2015-01-18, 14:22

En person har dött och det är vad du kan komma med? Fan är det för fel på folk som dig.

Diomedea exulans
2015-01-18, 14:44

Med tanke på vad King Grub skrev så tycker jag inte man kan klandra Greg för att han var där och lekte.

ATJL
2015-01-18, 14:49

Underkänn dig själv...

Röda Björnen
2015-01-18, 15:10

Nu kan jag förvisso hålla med dig, men det här blir mer en tråd för folk som tyckte om Greg Plitt. Håll dig istället borta om du inte har något väsentligt att skriva.

Mycket tråkigt att höra, tragiskt händelse. Han har varit en motivation för många omkring mig.

mottat
2015-01-18, 15:11
Det sägs att han och några andra var där och filmade. Det var tydligen ett spår det egentligen inte skulle varit något tåg på.

Det kan ju inte stämma? eftersom det tydligen inte var ett tomt tåg eller något utan folk på det. Låter snarare som han var klantig.

derko
2015-01-18, 15:20
En person har dött och det är vad du kan komma med? Fan är det för fel på folk som dig.

Inget fel med mig. Jag fjantar inte runt på järnvägsspår. Folk dör hela tiden och en överväldigande majoritet av dem dör inte pga ren dumhet. Jag reserverar mina sympatier för människor som faktiskt förtjänar sympati.

OBS. Jag säger inte dessa saker av hat. Jag är helt likgiltig till Greg Plitt och hans öde.

Röda Björnen
2015-01-18, 15:44
Inget fel med mig. Jag fjantar inte runt på järnvägsspår. Folk dör hela tiden och en överväldigande majoritet av dem dör inte pga ren dumhet. Jag reserverar mina sympatier för människor som faktiskt förtjänar sympati.

OBS. Jag säger inte dessa saker av hat. Jag är helt likgiltig till Greg Plitt och hans öde.

Varför slösar du tid på att skriva här då om du är så likgiltig ?

XXXL
2015-01-18, 16:12
Låter som om han försökte styla och hoppa undan i sista sekund, hur kan man annars bli påkörd av ett tåg?

*Flash*
2015-01-18, 16:18
Låter som om han försökte styla och hoppa undan i sista sekund, hur kan man annars bli påkörd av ett tåg?
Om tåget inte skulle stanna där så är det inte säkert att det gick långsamt.

Dom höjde hastigheten för iaf de tyngre tågen där jag bor som inte hade för avsikt att stanna till i Uppsala, minns inte hastigheten men tror dom hade höjt med 20 km/h eller något och det blir garanterat svårare att ta sig bort från ett spår i tid då vill jag lova.

XXXL
2015-01-18, 16:20
Om tåget inte skulle stanna där så är det inte säkert att det gick långsamt.

Dom höjde hastigheten för iaf de tyngre tågen där jag bor som inte hade för avsikt att stanna till i Uppsala, minns inte hastigheten men tror dom hade höjt med 20 km/h eller något och det blir garanterat svårare att ta sig bort från ett spår i tid då vill jag lova.

Fast det var ju sent på natten och om inte tåget körde med lyset avstängd så borde man ju märka det på rätt långt avstånd (Flera hundra meter?)

*Flash*
2015-01-18, 16:26
Fast det var ju sent på natten och om inte tåget körde med lyset avstängd så borde man ju märka det på rätt långt avstånd (Flera hundra meter?)
Jag bor precis vid järnvägen och nej man måste inte alls märka ett tåg på långt avstånd vid den järnvägsövergången som jag passerar över flera gånger dagligen. Vare sig det är dagtid eller natt.
Från ena hållet kommer tåget lite ur en kurva, träd och saker och från andra hållet ligger tågstationen så det är till att börja med fler tåg och mer ljus som man ser från det hållet.
Sedan är det ju 2 spår, vem vet vilket spår tåget kommer på.

För övrigt så har jag sett både människor och bilar som varit rätt nära att bli påkörda, ett tag hade dom till och med någon lapp på bommarna till de korkade bilisterna om att köra igenom bommarna om dom fastnade.:d

Men jag spekulerar ju bara om varför han inte upptäckte tåget i tid.

Diomedea exulans
2015-01-18, 16:41

Du "reserverar" din sympati? Har du så lite sympati i kroppen att du måste hushålla med den? För egen del känner jag sympati både för Greg och de som dör av orsaker som är svårare att undvika.

Dessutom dör de flesta när de är gamla. Greg dog i sin krafts dagar och hade kunna få många friska, lyckliga år till om det inte vore för olyckan. Det tycker jag är värt sympati.

Det finns många sätt det kan gå till på, man lär ju inte alltid agera 100 % rationellt i en sådan "aningen" stressad situation. Han kanske blev stel av skräck. Eller kunde inte bestämma sig åt vilket håll han skulle gå. Eller fick panik och försökte springa ifrån tåget. Eller fastnade med ett klädesplagg. Osv.

XXXL
2015-01-18, 16:55
Tåget måste ju antingen åkt väldigt fort eller smugit upp på han väldigt plötsligt och överraskande. Jag antar att det inte är omöjligt men det låter väldigt olyckligt. Dessutom var det ju två andra där med han så även om han själv kanske inte märkte det så varför märkte ingen annan det?

Jag tror på självmord.

Notten
2015-01-18, 17:03
Tåget måste ju antingen åkt väldigt fort eller smugit upp på han väldigt plötsligt och överraskande. Jag antar att det inte är omöjligt men det låter väldigt olyckligt. Dessutom var det ju två andra där med han så även om han själv kanske inte märkte det så varför märkte ingen annan det?

Jag tror på självmord.

Bra jobbat Sherlock

XXXL
2015-01-18, 17:07
Bra jobbat Sherlock

http://www.nileguide.com/blog/files/2011/01/dog-costume-sherlock-holmes.jpg

*Flash*
2015-01-18, 17:17
http://www.nbclosangeles.com/video/#!/news/local/Renowned-Fitness-Expert-Fatally-Struck-by-Metrolink-Train-in-Burbank/288962431

Krutpaket
2015-01-18, 17:25

Jag tror på självmord.

Enligt The Mirror säger vittnen att han hade kamera. En av Plitts vänner säger att han va där för att filma nån reklam för ett proteinmärke. + att jag läste någonstans att Plitt och dem han var med hade fått info att inga tåg skulle komma på det spåret.

Så stod han i en kurva och tåget körde snabbt så kanske han inte hann reagera. Eller så fastna han på något sätt.

Hur som helst är det tragiskt.

Grazzafukkinrazzi
2015-01-18, 17:29
Detta ska tydligen vara filmen från händelsen...

JaKo3g19E9Y&start=17&end=42

Skämt åsido, RIP tho'.

RobinEH
2015-01-18, 17:31
Inte första gången han håller till på tågspåret.
watch?v=pkPfbsI2IfY

Kan mycket väl varit så att de använde ett spår som de av någon anledning inte trodde användes och därav inte uppmärksammade tåget förrän det var för nära.

Pucktvåa*gah!*
http://www.nbclosangeles.com/video/#!/news/local/Renowned-Fitness-Expert-Fatally-Struck-by-Metrolink-Train-in-Burbank/288962431

Shqypnia
2015-01-18, 18:18
Förhoppningsvis blir bilden mer klar om någon dag och vi slipper spekulera. Faktum att Greg Plitt är död kommer vi inte ifrån dock och som en beundrare känns det fortfarande som en chock. En oerhört stor tragedi. Jag kan bara beklaga och hoppas att hans nära och kära kämpar sig ur detta.
Vila i frid Greg!

derko
2015-01-18, 18:59
Du "reserverar" din sympati? Har du så lite sympati i kroppen att du måste hushålla med den? För egen del känner jag sympati både för Greg och de som dör av orsaker som är svårare att undvika.

http://www.worldometers.info/

Hoppas innerligt du har sörjt de ca 130k människor som dött idag likt den goda människa du ser dig själv som. Personligen kan jag inte göra det eftersom jag tydligen är empatilös. :rolleyes:

Agitator
2015-01-18, 20:06
Såg just nyhetsrapporteringen som länkades här uppe.

Han står ju och spelar in massvis med material på tågspåren.

Så jvla hardcåre.... att göra armhävningar på spåret. En vuxen man, en PT osv. Följer byggare/fitnessfolk sådana här personligheter?

Aldrig hört talas om killen, klart sorgligt att det klantas och han dör VIF Plitt, men seriöst, tågspår? FFS, kunde väl valt baywatch beach tema eller bara hänga på golds utomhus gym konstant som arnold och skjuta sitt material där.

Tragiskt iaf, var det något speciellt med killen? Aldrig hört talas om honom som sagt.

High1ander
2015-01-18, 20:36
Undrar hur "officiellt och planerat" filmandet var då det inte är lagligt att filma hur som helst på tågspår om det är för professionellt bruk (Sarah Jones, en kameraassistent dog förra året på en filminspelning av ett tåg vilket orsaka ramaskri i filmbranschen). Dvs. eventuellt kan "producenten" för filmandet ställas till svar (vilket gjorts i Sarah Jones-fallet).

Synd och jävligt onödigt.

Diomedea exulans
2015-01-18, 20:45
Hoppas innerligt du har sörjt de ca 130k människor som dött idag likt den goda människa du ser dig själv som. Personligen kan jag inte göra det eftersom jag tydligen är empatilös. :rolleyes:

Hade deras dödar presenterats som en tragisk historia på detta vis hade jag nog det.

Henchman
2015-01-18, 20:58
Synd, han verkade ambitiös.

Tycker det här ska vara en varningsklocka för er som tränar vid farliga områden. Järnvägar och sopcontainrar.

Mental
2015-01-18, 21:02

Ponera att din mor dog i går, du är förkrossad. Du gör en tråd på kolo och folk ger sina kondoleanser och uttycker sin sympati med din situation.

Trots att jag inte känner dig, och inte heller har någon relation till din mor. Så kan jag antingen uttrycka mitt medlidande med dig, eller vara tyst. Jag skulle inte gå in i den tråden och skriva ett inlägg om hur lite jag bryr mig om att din mor är död, då det ändå dog så många andra i går.

Du gör bort dig, du framstår som patetisk och empatilös.

vicarious
2015-01-18, 21:07

Sent på natten? Det var på eftermiddagen.

Isseman
2015-01-18, 21:12
Händelsen verkar allmänt skum. Men som reportern från nbclosangeles.com säger så kan det lätt inträffa en olycka då ett tåg kommer snabbt och man är inne i att filma/posera/träna eller vad man nu gör.

Hur som helst, jäkligt sorgligt då han var en stor inspiration och förebild för många.

Vila i frid och hoppas hans nära & kära tar sig igenom detta.

Anton Fräs
2015-01-18, 21:13

Fast då kanske du inte borde gå in i sympatitråd utan hålla käften och hålla dig ur tråden.

R Scarpa27
2015-01-18, 21:20
usch tragiskt.
rip

Diomedea exulans
2015-01-18, 21:21
Angående att inte hinna hoppa undan tåg: Jag läste någonstans att människor inte har några naturliga försvarsreflexer mot bilar. Vi blir rädda och springer för livet om vi ser ett stort fyrfotat rovdjur, men bilskräck har inte hunnit rota sig i vårt undermedvetna än. Vi får liksom göra ett medvetet beslut att "oj, här kommer en bil, bäst jag flyttar på mig". Och detta skulle vara en anledning till att så många blir påkörda.

Jag tänkte att det kunde vara likadant med tåg.

*Flash*
2015-01-18, 21:25
Angående att inte hinna hoppa undan tåg: Jag läste någonstans att människor inte har några naturliga försvarsreflexer mot bilar. Vi blir rädda och springer för livet om vi ser ett stort fyrfotat rovdjur, men bilskräck har inte hunnit rota sig i vårt undermedvetna än. Vi får liksom göra ett medvetet beslut att "oj, här kommer en bil, bäst jag flyttar på mig". Och detta skulle vara en anledning till att så många blir påkörda.

Jag tänkte att det kunde vara likadant med tåg.
Intressant.
Men kan ju också ha lite att göra med att alltför många är så vana vid eller bara antar att alla bilister ska stanna för en.

Om det nu var så att dom trodde att det inte skulle gå något tåg på det spåret som han var på som det har skrivits av några så kanske han och dom han var med inte heller uppmärksammade tåget i tid helt enkelt.
Dom lär väl komma fram till det mest troliga scenariot snart.
Tråkigt är det oavsett och man får hoppas att det gick jävligt fort.

Diomedea exulans
2015-01-18, 21:32
Om det nu var så att dom trodde att det inte skulle gå något tåg på det spåret som han var på som det har skrivits av några så kanske han och dom han var med inte heller uppmärksammade tåget i tid helt enkelt.

Ja. Han kanske såg tåget först och tänkte "det där kommer inte komma hit, det kommer svänga av eller stanna, det här spåret är ju stängt". Och när han väl tänkte "vänta lite nu…" så var det för sent.

anvihl
2015-01-18, 21:36
Ja. Han kanske såg tåget först och tänkte "det där kommer inte komma hit, det kommer svänga av eller stanna, det här spåret är ju stängt". Och när han väl tänkte "vänta lite nu…" så var det för sent.

"Men vad är det här som tutar här bakom ryggen egentligen, äh bäst att jag INTE vänder mig om och kollar" ungefär så? :D

Nä, men tragiskt givetvis. Är självmord uteslutet?

favve
2015-01-18, 21:44
Läste för snabbt och trodde Brad Pitt hade dött..

"Men vad är det här som tutar här bakom ryggen egentligen, äh bäst att jag INTE vänder mig om och kollar" ungefär så? :D

Nä, men tragiskt givetvis. Är självmord uteslutet?
Verkar konstigt att göra det med en videokamera i handen och två assistenter bredvid.

Diomedea exulans
2015-01-18, 21:45

Hehe. ;) Nä, men mer "vänta nu, det där tåget som tutar bakom ryggen och uppenbarligen inte är på väg hit, utan måste vara på väg till ett sidospår eller nåt, eftersom rälsen är avstängd… Det låter ju faktiskt som det är på väg hit ändå… Kanske bäst jag vänder mig om och kollar."

anvihl
2015-01-18, 21:46
Läste för snabbt och trodde Brad Pitt hade dött..

Verkar konstigt att göra det med en videokamera i handen och två assistenter bredvid.

Bristande impulskontroll? ;)

R Scarpa27
2015-01-18, 21:53
om de stod och filmade finns vä kanske händelsen på videon, inget man vill se direkt, men utredningen av det hela finns där? no clue.. men enl media och chaufför stod de ju och filmade iaf.

vicarious
2015-01-18, 22:16
Är självmord uteslutet?

Ja det skulle jag vilja påstå. Inte tar man med sig ett gäng vänner och en kamera till tågspåret om man har tänkt ta sitt liv.

Bruno Bagostino
2015-01-18, 23:02

Klart man sörjer en anhörig eller nån man utvecklat nån slags typ av relation med (genom internet eller ej) mer än nån fårherde man aldrig hört talats om borta i Afghanistan. Alla människor är inte lika värda för alla. Det är ju bara fjantigt att tro annorlunda och försöka trolla runt på forum och leka besserwisser.

Sen kan jag hålla med om att det blir töntigt när folk ska visa sorg för en person bara därför att den råkade lira i ens favoritlag i hockey eller något sådant ytligt trams. Det är töntigt, det håller jag med om.
När det dock gäller Greg Plitt så var han ju uppenbarligen en riktig jävla badass till man och människa och nog fan har världen förlorat en otroligt stor jävla glädjespridare och positiv och fin individ.
Med tanke på hur få människor som lämnar en sådan "legacy" efter sig och inspirerar, motiverar och sprider glädje till andra på samma sätt under sin livsstid, så är han definitivt värd ett omnämnade utan massa dryga kommentarer.

Han förtjänar ett litet tack av mig i alla fall.

1. Han sa mycket bra skit om träning och sånt.

2. Han sa jävligt mycket bra skit om livet och sånt.

3. Kalla mig töntig men sådana där flashiga klipp är fan doping för motivationen ibland och precis det lilla man behöver för att bli mer fokuserad på vad fan
som är viktigt här i livet och se till så att man håller siktet inställt på våra mål och på det som vi vill göra med här korta livet som vi har.

4. Han må kanske känts lite väl amerikansk och kommersialiserad för vissa här ibland, men än sen? Han använde inga oärliga metoder vad jag vet, till skillnad från sådana som typ Rich Gaspari.

Och i en värld där det blivit nån jävla grej att bli en sån som går in på gymmet med kepan bakfram, tatueringar överallt och ser ut som en anabola-badboy så var han definitivt en frisk fläkt som alltid var jävligt positiv och trevlig, en äkta gentleman.

5. Man såg att han var legit. Han levde definitivt som han lärde själv. Han var en hårdjobbare själv och inte bara en fjant som snackade och man såg när han snackade han alltid var jävligt intensiv och fokuserad. Fitnessmodell, skådespelare, reste runt i världen och så vidare.

6. När normen är att vara en medelmåtta med ett rätt så tråkigt och intentsägande liv, så är det ändå rätt inspirerande med så jävla passionerande människor som honom som visar full jävla energi varenda gång man ser honom. . Tyckte man alltid märkte på intervjuer med honom att han fokuserad och målinriktad som fan och ville någonstans och verkade gilla livet. Alltid jävligt positiv. Och det ska jag fan säga är jävligt sällsynt i dagens värld ändå.

Just den där positiva inställningen och energin till livet är nog anledningen till varför jag och en hel del andra ändå kommer att minnas snubben om tio år.

https://www.youtube.com/watch?v=n2xn54Irp-o

*Flash*
2015-01-18, 23:21
Brunos länk:
n2xn54Irp-o

Han var en fin människa helt klart. :)
YGP188R5hPc

Shqypnia
2015-01-18, 23:36
Jag har en vän som är lokförare och har åkt med honom ett par gånger. Varje gång det kommer mötande tåg trodde jag alltid det var samma spår. Det är oerhört svårt att veta vilket spår ett kommande tåg är med sina starka ljus (trots dagstid). Om det spåret Greg var på var tänkt att vara avstängd så blir det ännu mer förvirrande. Det är en bisarr händelse och oerhört tragiskt. Det är ännu mer tragisk att han dog på detta sättet..

Sparven från Minsk
2015-01-19, 06:44
R.I.P Greg.

Har själv jobbat på järnväg. Alla tror att man både ser och hör ett tåg komma på flera hundra meter eller rent av kilometers håll och det är fel.
Är det ur en kurva ser man det väldigt sent. Tåg är förvånansvärt tysta med, och kommer de i hög fart är det riktigt svårt att höra det komma.

Trots att vi hade klartecken att inga tåg skulle komma på aktuellt spår när vi var ute och jobbade så höll alltid en person vakt mot tåg. När man var inne i jobbet skärmade man av, såg och hörde inget.

PureWhey
2015-01-19, 10:44
Klart man sörjer en anhörig eller nån man utvecklat nån slags typ av relation med (genom internet eller ej) mer än nån fårherde man aldrig hört talats om borta i Afghanistan. Alla människor är inte lika värda för alla. Det är ju bara fjantigt att tro annorlunda och försöka trolla runt på forum och leka besserwisser.

Sen kan jag hålla med om att det blir töntigt när folk ska visa sorg för en person bara därför att den råkade lira i ens favoritlag i hockey eller något sådant ytligt trams. Det är töntigt, det håller jag med om.

När det dock gäller Greg Plitt så var han ju uppenbarligen en riktig jävla badass till man och människa och nog fan har världen förlorat en otroligt stor jävla glädjespridare och positiv och fin individ.

Med tanke på hur få människor som lämnar en sådan "legacy" efter sig och inspirerar, motiverar och sprider glädje till andra på samma sätt under sin livsstid, så är han definitivt värd ett omnämnade utan massa dryga kommentarer.

Han förtjänar ett litet tack av mig i alla fall.

1. Han sa mycket bra skit om träning och sånt.

2. Han sa jävligt mycket bra skit om livet och sånt.

3. Kalla mig töntig men sådana där flashiga klipp är fan doping för motivationen ibland och precis det lilla man behöver för att bli mer fokuserad på vad fan

som är viktigt här i livet och se till så att man håller siktet inställt på våra mål och på det som vi vill göra med här korta livet som vi har.

4. Han må kanske känts lite väl amerikansk och kommersialiserad för vissa här ibland, men än sen? Han använde inga oärliga metoder vad jag vet, till skillnad från sådana som typ Rich Gaspari.

Och i en värld där det blivit nån jävla grej att bli en sån som går in på gymmet med kepan bakfram, tatueringar överallt och ser ut som en anabola-badboy så var han definitivt en frisk fläkt som alltid var jävligt positiv och trevlig, en äkta gentleman.

5. Man såg att han var legit. Han levde definitivt som han lärde själv. Han var en hårdjobbare själv och inte bara en fjant som snackade och man såg när han snackade han alltid var jävligt intensiv och fokuserad. Fitnessmodell, skådespelare, reste runt i världen och så vidare.

6. När normen är att vara en medelmåtta med ett rätt så tråkigt och intentsägande liv, så är det ändå rätt inspirerande med så jävla passionerande människor som honom som visar full jävla energi varenda gång man ser honom. . Tyckte man alltid märkte på intervjuer med honom att han fokuserad och målinriktad som fan och ville någonstans och verkade gilla livet. Alltid jävligt positiv. Och det ska jag fan säga är jävligt sällsynt i dagens värld ändå.

Just den där positiva inställningen och energin till livet är nog anledningen till varför jag och en hel del andra ändå kommer att minnas snubben om tio år.

https://www.youtube.com/watch?v=n2xn54Irp-o

*2, fint.

Latrommi
2015-01-19, 11:07
Det verkar inte direkt ha varit något övergivet spår i ett industriområde eller i en skog utan det är ju ett spår där pendeltåg (metrolink) går. Givetvis tragiskt att folk dör och antagligen så märkte de inte tåget innan det var för sent men det känns som ett lite märkligt val delvis av filmningsplats och även konstigt om de nu förväntade sig att det inte skulle komma några tåg på det spåret.

Salami
2015-01-19, 14:27
Det verkar inte direkt ha varit något övergivet spår i ett industriområde eller i en skog utan det är ju ett spår där pendeltåg (metrolink) går. Givetvis tragiskt att folk dör och antagligen så märkte de inte tåget innan det var för sent men det känns som ett lite märkligt val delvis av filmningsplats och även konstigt om de nu förväntade sig att det inte skulle komma några tåg på det spåret.

Samt varför placerar man inte ut en "posterings" man ca 200m längre upp på spåret för att hålla koll?

Iaf vad jag hade gjort, men då tittar jag ju 3-4ggr åt varje håll innan jag går över en helt tom väg varenda gång.

XXXL
2015-01-19, 14:31
Ett spår är ju typ en meter i bredd också, han måste ha fastnat med foten för att bli helt påkörd. Eller också måste tåget varit 20 meter ifrån honom när han upptäckte det. Eller också blev han så chockad så han inte kunde röra sig, men det låter ju också konstigt i och med att han verkar ha hängt en del där nere vid tågen förut.

Jag har inga erfarenheter av att leka på spåren, men visst har man kört ut med cykeln mitt framför en bil eller gått ut på ett övergångsställe med en bil kommande i full fart mot en och jag tycker alltid att man förvånas över hur mycket tid man egentligen har på sig. Prova själva hemma att förflytta er i sidled så ska ni se hur snabbt de går och hur långt man kommer.

Mental
2015-01-19, 14:36
Frågan är vad vi får ut av att spekulera om det? Han är död, det är beklagligt.
Resten tycker jag vi kan avstå.

delta_mats
2015-01-19, 15:53
Jag som jobbar i branchen kan också bara gissa vad som hänt. Det sker en hel del olyckor tragiskt nog. Vet man inte till 100% vad man håller på med har man inget intill spåren att göra.

Derbel McDillet
2015-01-19, 16:27

Varför avstå att diskutera på ett forum? Du kan låta bli att diskutera det, men vad gör det dig att resten gör det?

Mental
2015-01-19, 16:32
Varför avstå att diskutera på ett forum? Du kan låta bli att diskutera det, men vad gör det dig att resten gör det?

Det är klart ni får, annars hade jag prytt tråden med ett fint hänglås eller bara mosat den i papperskorgen. Men jag tycker det är osmakligt att spekulera i detaljerna kring någons död, och påpekar det, vad du sedan vill göra är upp till dig.

Ponera att du postar en tråd angående din mors bortgång, så kommer jag såklart tillåta spekulationer och moraliserande kring hur det ev gick till, men jag kommer inte gilla det, och jag kommer be folk avstå.

High1ander
2015-01-19, 19:17

Tycker det är helt OK att diskutera någons död eftersom den verkar helt onödig, vilket därmed gör att folk vill förstå varför/hur det kunde ske.

Mental
2015-01-19, 19:19
Tycker det är helt OK att diskutera någons död eftersom den verkar helt onödig, vilket därmed gör att folk vill förstå varför/hur det kunde ske.
Jag håller inte med, men jag förbjuder det inte.

XXXL
2015-01-19, 19:31
Det obegripliga har alltid fascinerat mig, typ Malaysia Airlines Flight 370. Hur en vuxen man mitt på ljusa dagen i sällskap med två andra kan bli påkörd av ett tåg är för mig en smula obegripligt. Men sen finns det ju folk som blivit träffade av blixten två gånger och så vidare...

delta_mats
2015-01-19, 21:21
Jag ställer mig tveksam till att uppgifterna stämmer. Att det spåret skulle vara otrafikerat. Det handlade om ett pendeltåg med resenärer, det går alltså i trafik och kommer således åka på huvudspår alternativt gå in på sidan för att möta ett annat tåg men även dessa spår trafikeras ju regelbundet.

Att man kan bli överrumplad av ett tåg ser jag inte som något konstigt alls, speciellt om man har fokus på annat håll. Det kan räcka med några få sekunder av oaktsamhet för att hinna bli överkörd.

StarkaUlf
2015-01-19, 21:54
Snart börjar det spåra ur...

XXXL
2015-01-19, 21:55
Snart börjar det spåra ut...

Ja den här tråden har inte direkt gått som på räls.

Olegh
2015-01-19, 21:57
Trist för hans anhöriga.

mottat
2015-01-20, 03:34
"Bravo's "Work Out" fitness star Greg Plitt was attempting to pull off a dangerous thrill seeking stunt -- just to sell sports drinks -- when he was hit and killed by a commuter train.

Law enforcement sources tell us Plitt was shooting a commercial for a new sports drink -- near the Burbank, CA Metrolink station -- when he attempted to outrun an oncoming train.

Sources close to Plitt say he had worked out near the tracks many times before -- but this shoot turned tragic when he tripped and fell on the tracks ... and couldn't recover in time to get out of the way."

http://www.tmz.com/2015/01/19/greg-plitt-death-train-stunt-bravo-work-out-dead/#ixzz3PJxJtUVg

Määng
2015-01-20, 08:05
"Bravo's "Work Out" fitness star Greg Plitt was attempting to pull off a dangerous thrill seeking stunt -- just to sell sports drinks -- when he was hit and killed by a commuter train.

Law enforcement sources tell us Plitt was shooting a commercial for a new sports drink -- near the Burbank, CA Metrolink station -- when he attempted to outrun an oncoming train.

Sources close to Plitt say he had worked out near the tracks many times before -- but this shoot turned tragic when he tripped and fell on the tracks ... and couldn't recover in time to get out of the way."

http://www.tmz.com/2015/01/19/greg-plitt-death-train-stunt-bravo-work-out-dead/#ixzz3PJxJtUVg

Men vafaaaan Greg!! Sjukt onödigt om det stämmer.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Pretorian
2015-01-20, 08:52
Jättetrist ivarjefall. Jag hoppades det bara var någon fake-death men så var det ju inte.

High1ander
2015-01-20, 11:14
Enligt polisen så hade de inte ett "permit" (tillstånd) heller för att filma där. Som sagt, undrar vem som var ansvarig för inspelningen, man kan åka dit på mycket skit (med all rätt), civilt sett "wrongful death" och kriminellt sett olika former av arbetsmiljöbrott. Jag hoppas iaf. de utreder det hela, för det är andra dödsfallet inom ett år på tågräls i USA, och hela "Yolo, vi behöver inget permit" som finns hos vissa producenter är för jävligt.
http://abc7.com/news/crew-filming-greg-plitt-did-not-have-permit/482297/

Snubben
2015-01-20, 11:41

Finns det en minsta gnutta sanning i det så .. ja. Alltså. Inte för att vara så men ... outrun a train. På spåret. Och snubblar. Inget säkerhetstänk.

En död är alltid tragisk, missförstå mig inte, men seriöst. Om det nu är 100% korrekt så får man faktiskt skylla sig själv. Vem i sitt friska sinne springer på ett aktivt tågspår..

XXXL
2015-01-20, 11:57
Fick mig att tänka på

--rRHAgzEYA

smeander
2015-01-21, 07:58
Finns det en minsta gnutta sanning i det så .. ja. Alltså. Inte för att vara så men ... outrun a train. På spåret. Och snubblar. Inget säkerhetstänk.

En död är alltid tragisk, missförstå mig inte, men seriöst. Om det nu är 100% korrekt så får man faktiskt skylla sig själv. Vem i sitt friska sinne springer på ett aktivt tågspår..

Det kallas naturligt urval.

mottat
2015-01-21, 14:09
The plot thickens.....

http://www.tmz.com/2015/01/20/greg-plitt-train-death-running-track-energy-drink-dead/

"Bravo star and fitness instructor Greg Plitt did NOT die from stumbling on a railroad track Saturday ... he was fatally struck by a train after trying to outrun it ... to prove the effectiveness of an energy drink.

Law enforcement sources tell TMZ ... they have reviewed video of the accident and it shows Plitt standing on the tracks as the train barrels toward him. Shortly before the train reaches Plitt he assumes a runners stance and bolts down the track.

The video shows the train closes in on Plitt as he races at breakneck speed, but he loses the battle and the train "clips" him ... throwing him off the track to his death. It happens quickly and after getting struck he disappears from the video."

PureWhey
2015-01-21, 14:10
Ermmm, va? Förstår inte riktigt, han sprang alltså på riktigt framför ett tåg? :-f

dauit
2015-01-21, 15:01
Det är ändå TMZ du citerar ifrån, så jag skulle ta det med en nypa salt tills vi har en officiell bekräftelse från polisen.

Om det nu stämmer, snacka om jubelidiot.

AeternusRex
2015-01-21, 15:34
Springa ifrån ett tåg? Det låter ju helt absurt korkat...Det kan väl inte stämma!

F Ultra
2015-01-21, 19:51
Springa ifrån ett tåg? Det låter ju helt absurt korkat...Det kan väl inte stämma!

Om tåget bromsar in lite för att det kommer ur en kurva eller liknande så kan det se ut som att en springande person accelererar ifrån tåget, på en kort sträcka då, men det räcker väl för att klippa ihop några sekunders reklam.

Pretorian
2015-01-23, 13:43
Liten tribute:
https://www.youtube.com/watch?v=PbNdm5bTAds&feature=youtu.be

PureWhey
2015-01-29, 15:47
Sörjer.

NXh47cByvR0

PureWhey
2017-01-17, 17:54
bump

Grazzafukkinrazzi
2017-01-17, 18:39
e843grHZ_EY?&start=206&end=220

Shqypnia
2017-01-17, 19:29
Två år sedan redan. RIP Champ!

Tricklew
2017-01-17, 20:27
Men jösses, så det hela visade sig vara ett perfekt bidrag till Darvin Awards? Känns plötsligt som att det är svårt o känna någon sympati för detta, vissa människor är uppenbarligen för korkade för att leva.