MrXpert
2015-01-18, 01:54
Ligger i sängen kl 01.20 o funderar på hur jag ska träna under min kommande deff.. O eftersom jag inte kommer somna förrän jag fått ut mitt problem på kolo passar jag på nu ;)
Tränar ca 5 dagar i veckan och försöker träna igenom de flesta kroppsdelarna två ggr/ veckan. Börjar med de tunga övningarna och avslutar med isoleringsövningar. Strävar efter 10x3 i nästan alla övningar. Kör 15x4 i underarmar samt traps. O magen skiljer sig lite från de resterande kroppsdelarna..
Mån - Bröst (4övn), triceps (3övn), mage
Tis - Rygg (4övn), Axlar (4övn)
Ons - Ben (4övn), Biceps (3övn), Underarmar (2övn)
Tor - Bröst, Triceps, Mage
Fre - Rygg, (lite) Axlar (2övn), Traps (1övn)
(Slänger även in lite rehabträningar för en korsbandsskada vilket gör att det bara blir ett benpass i veckan. O e redan väldigt böjd med min biceps eftersom den fick mycket uppmärksamhet i början x))
Men vad sägs istället om 3 träningspass i veckan med 6x3 i repitioner? Och då lite mer helskroppspass? T.ex.
Mån - Bröst (4övn), Axlar (2övn), Triceps (2övn), Mage
Tis - Rygg (4övn), Ben (4övn), Biceps (2övn), Underarmar (2övn)
Fre - Bröst (4övn), Rygg (4övn), Resterande muskelgrupper (1-2övn)
Låter detta bättre eller är jag helt ute och cyklar? Tänkte att jag får mindre ork och energi vilket gör att det kanske blir bättre och skönare med lite färre pass..
Tränar ca 5 dagar i veckan och försöker träna igenom de flesta kroppsdelarna två ggr/ veckan. Börjar med de tunga övningarna och avslutar med isoleringsövningar. Strävar efter 10x3 i nästan alla övningar. Kör 15x4 i underarmar samt traps. O magen skiljer sig lite från de resterande kroppsdelarna..
Mån - Bröst (4övn), triceps (3övn), mage
Tis - Rygg (4övn), Axlar (4övn)
Ons - Ben (4övn), Biceps (3övn), Underarmar (2övn)
Tor - Bröst, Triceps, Mage
Fre - Rygg, (lite) Axlar (2övn), Traps (1övn)
(Slänger även in lite rehabträningar för en korsbandsskada vilket gör att det bara blir ett benpass i veckan. O e redan väldigt böjd med min biceps eftersom den fick mycket uppmärksamhet i början x))
Men vad sägs istället om 3 träningspass i veckan med 6x3 i repitioner? Och då lite mer helskroppspass? T.ex.
Mån - Bröst (4övn), Axlar (2övn), Triceps (2övn), Mage
Tis - Rygg (4övn), Ben (4övn), Biceps (2övn), Underarmar (2övn)
Fre - Bröst (4övn), Rygg (4övn), Resterande muskelgrupper (1-2övn)
Låter detta bättre eller är jag helt ute och cyklar? Tänkte att jag får mindre ork och energi vilket gör att det kanske blir bättre och skönare med lite färre pass..